Sunrise and Sunset - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Sunrise and Sunset - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Sunrise and Sunset

Door: De Bruid

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 September 2017 | Namibië, Swakopmund

Ik mag het verslag oppakken vanaf het vroege wakker worden. Inmiddels zijn we al weer 3 dagen verder en heb ik het schrijven van een stukje uit proberen te stellen tot ik een computer zag (of totdat we in ieder geval internet hebben), maar beiden is tot op heden niet gebeurd en daarom dit verhaal op mn telefoon ipv tienvingers blind. Ik ben benieuwd wanneer ik het kan plaatsen.
Maar ik begin er maar braaf aan, want ook op dit continent kan mn geheugen me ietwat in de steek laten.

Woensdagochtend 6uur gaat onze wekker en een kwartier later staan we voor de receptie vol adrenaline van de eerste gamedrive van deze vakantie.
2 Zwitsers en 2 Italianen staan al te wachten en we gaan met onze gids op pad. Na een rit van een half uur waarbij het steeds lichter werd parkeert onze gids de auto op een zandduin en kijken we hoe de zon tevoorschijn komt. Prachtig! Ik was niet echt op het frisse weer gekleed (ja Nien, het is nog steeds koud in die wagens) en was blij dat het meteen warmer werd.
Daarna reden we nog 1,5uur door het park en zagen van alles. In het zuiden is er geen 'groot wild', maar we hebben genoten. We hebben steenbokjes, springbokken, oryxen, kudu's, struisvogels, vossen, gieren, wildebeesten en als hoogtepunt een groep giraffen gezien. Het was genieten!! Wilbert heeft wat krassen op zn arm opgelopen door overhangende takken (of zoals hij het noemt 'gevecht met een leeuw').
Daarna nog even nagenieten van het ontbijtbuffet en gedag gezegd tegen de luxe. We hebben die tent niet voor niets.

Toen begon onze reis naar de fish river canyon en ook daar mag ik nog wat over schrijven.
Dat wordt wel wat lastiger, want het is lastig onder woorden te brengen hoe inmens groot de canyon is. Laten we het er op houden dat t prachtig was. De routes er langs zorgden er voor dat we onze 4x4 echt nodig hadden en het uitzicht was iedere keer prachtig. Het is de op 1 na grootste canyon ter wereld en is wel 80 km lang.
Om 6uur naar een mooie plek gereden voor de zonsondergang en toen terug naar de camping.
Hier hebben we ook voor het eerst in ons tentje mogen slapen en dat beviel prima. Snachts naar het toilet is wel lastig, maar verder lekker geslapen. De camping was mooi en het eten in het eenvoudige restaurant lekker. We gaan snel op zoek naar vlees, want op iedere camping staat wel een braai en dat hoort er natuurlijk bij