Een actief dagje Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Een actief dagje Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Een actief dagje Swakopmund

Door: De Bruid

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

23 September 2017 | Namibië, Swakopmund

Weer een moment in onze reis waarbij we 2 nachten op dezelfde locatie verblijven, zodat we wat activiteiten konden ondernemen zonder tijdsdruk.
Van een Nieuw-Zeelandse vrouw in Hobas kregen we het advies om een 'little dessert' tour te doen, dit houdt in op zoek naar allerlei kleine dieren in de woestijn; hagedissen, gekko's, slangen, spinnen etc. Hier begonnen we de dag mee.

Om 8.30 werden we opgehaald door een Afrikaan met een grote, ietwat uitgeleefde Jeep, we haalden daarna een ouder Duits koppel op wat tot ieders frustratie geen Engels spraken en een jonger Duits koppel.
Na een half uurtje uit de stad waren we al in de woestijn en moest de Jeep zijn werk gaan doen; lucht uit de banden en gaan!

Op een gegeven moment stopte onze gids en begon in het wilde weg te graven.. niks..
Een paar meter verder met de auto en wederom ging hij wild aan de slag maar deze keer met meer succes. Een prachtige gekko kwam te voorschijn! Daarna liet hij zien dat de hele woestijn vol zal met zilvervisjes, het voedsel van veel dieren.
Een stuk verderop troffen we een slang aan de van adder familie, een hele jonge kameleon (die het ontzettend koud had en dus lekker bleef zitten). Tot slot nog verschillende planten bekeken, met het zand gespeeld (dat bevatte ijzeroxide en kon je er met een magneet uithalen) en een paar prachtige duinen opgereden. Onze gids had de grootste lol met het door de duinen rijden en we moesten ons achterin echt afzetten tegen het dak. Een mooie afsluiter van de dag was nog een slang die zich zomaar in het zand verstopte.

Toen we terug waren aten we snel wat noodles, want de middag was gevuld met wat meer actie vanuit ons. We gingen sandboarden! Beide geen enkele ervaring met snowboarden oid, dus we waren benieuwd. Christiaan was onze leraar van de middag en hij had er alle vertrouwen in. Na een goed begin bleek dat hij iets te optimistisch was en we bleven dus wat langer op de beginnersduin. Ik was daar allang gelukkig mee en had nooit verwacht dat ik dat in 1 middag zou kunnen. Christiaan ging toen over naar plan B en dat was ons enigzins diagonaal laten gaan, zodat we konden remmen en lichtjes sturen (alleen naar voren) en toen mochten we van een echte stoere duin!! Echter moesten we die ook elke keer weer op lopen, dus mn benen doen nog ontzettend pijn. Net als de rest van mn lijf ivm een aantal valpartijen. Desniettemin was het een fantastische middag en smaakte het biertje achteraf prima!!
Omdat het verder al een dag uit was, gingen we ook maar ergens eten. Het ene na het andere restaurant was alleen al vol en toen kwamen we 'de Spurr' tegen.. Een Zuid-Afrikaanse keten waar ik tijdens mn stage vaak gegeten heb. Leuke herinnering dus!
Met een volle buik naar bed, want de dag erna stond een lange reisdag voor de boeg.

• 24 September 2017 - 19:59

Oma Verheij:

Lieve kleinkinderen , Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin
    We wensen jullie nog een heel mooie en waardevolle verdere vakantie toe
    en probeer a u b alle botjes heel te houden
    Liefs van opa en oma