Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

29 Maart 2014 | Australië, Sydney

Toen we gisteren eenmaal in het vliegtuig zaten hadden we allebei het gevoel dat we net zo lief gelijk door naar huis vlogen. Maar dat ging niet gebeuren, want Sydney lag nog op onze route. Rond een uur acht geland en een uurtje later was het allemaal officeel. We zijn in Australië. Nog vier daagjes genieten in de grote stad.

We haalden gelukkig net de laatste transferbus van het vliegtuig naar het hostel waar we de komende nachten verblijven. Even snel wat drinken en een snackje gehaald en toen naar de kamer gegaan. Daar zijn we na lang vechten uiteindelijk rond een uur of elf in slaap gevallen. Ondanks dat het tijdsverschil maar twee uur bedraagt merk je er toch wel wat van.

Vanochtend werden we redelijk bijtijds wakker en we hadden onszelf voorgenomen de stad maar eens grondig te gaan bekijken. Het zonnetje was al lekker aan het branden toen we ons ontbijt en koffie hadden genoten bij een plaatselijk restaurantje. We slenterden wat door de stad in de richting van het dichtstbijzijnde metrostation. We verblijven in het uitgaansgebied van Sydney dus veel kroegjes, barretjes en (netjes gezegd) naturistencafé's.

Eenmaal in de metro hadden we een korte overstap en uiteindelijk stonden we op Circular Quay met uitzicht op de twee dingen waar Sydney misschien wel het meest bekend om staat. Het operagebouw en Harbour Bridge. Je kent het vooral van televisie en films en dan zie je beide architectonische hoogstandjes binnen handbereik. Heel bijzonder!

Vanaf het metrostation was het nog een flink stuk lopen om op de brug te komen. De route werd veraangenaamd door een plaatselijke zaterdagmarkt waar het gezellig struinen was. Na een hele lading trappen waren we dan eindelijk bij het voetpad over Harbour Bridge. Op een van de pilaren hebben we uitgebreid genoten van het uitzicht en besloten we om terug te lopen naar het operagebouw.

Toen we daar aankwamen bleek dat er nog een tour door het gebouw ging, om vijf uur. Moesten we daar ruim drie kwartier op gaan zitten wachten en na deze lange dag waren we eigenlijk niet van plan om daarop te wachten. We wilden maandag sowieso nog een keer terug naar het centrum om het uitzicht in de Skytower te bekijken (deze keer zonder er vanaf te springen) dus dan gaan we de tour ook maar doen.

Op de terugweg naar het metrostation nog genoten van de kunsten en de grappen van een van de vele straatartiesten. Daarna in de metro even een goede Italiaan uitgezocht en lekker gedineerd. Daarna nog wat kleine boodschapjes gedaan (we kunnen hier zelf ons eten koken in het hostel) en nu zitten we op de kamer bij te komen van de lange dag.

Morgen gaan we een kijkje nemen bij het Olympisch Park van de Spelen van 2000. Toevalligerwijs staat er in het Olympisch stadion ook een rugbywedstrijd op het programma dus daar gaan we dan ook gelijk maar even naar kijken.

Een kort verhaaltje vandaag, maar zo heel veel hebben we ook nog niet gedaan. Behalve enorm veel trappen gelopen!

Veel leesplezier!

Claricia en Wilbert

• 29 Maart 2014 - 11:45

Opa En Oma Verheij:

Beste Wilbert en Claricia.
    Er is een tijd van komen en ook weer een tijd van gaan. Jullie zitten nu definitief op de terugweg en oma en opa kijken met verlangen er naar uit, dat jullie weer in ons vlakke kikkerlandje arriveren. Jullie hebben anders wel een hele hoop gezien en nog meer meegemaakt en op de laatste foto van jullie samen, hebben we gezien dat het klimaat in Nieuw Zeeland nog niet zo slecht is. Wij treffen het deze winter ook erg goed met de dagtemperaturen royaal boven nul en maar een paar kleine nachtvorstjes gehad. Sneeuw hebben we helemaal nog niet gehad en momenteel schijnt de zon uitbundig en loopt de thermometer naar de 20 graden dus kom maar gerust naar huis. Mooie foto van de Harbour Bridge, het lijkt wel op de Waalbrug in Nijmegen. Luitjes, geniet nog maar een paar dagen in Sydney en alvast een goede terugreis toegewenst van Oma en Opa Verheij.

• 29 Maart 2014 - 12:45

Suus:

Nice die foto van jullie samen, ziet er goed uit!!

Lekker genieten van jullie laatste dagen en tot snel (dat klinkt gek, maar ook wel weer heel leuk hoor)!

Liefs

• 29 Maart 2014 - 14:04

Nienke:

Wat een mooie foto van jullie 2 voor het opera house!
    Dit geweldige avontuur pakt niemand meer van jullie af!
    Alvast een goede terug reis! Doe voorzichtig en ik hoop tot heeeel snel!
    Dikke x van mij en mijn mannen!

• 30 Maart 2014 - 12:49

Dirk & Seerung:

Nog een paar dagen en dan zit het er weer op.
    Nu denk je misschien dat je weer snel naar huis wil.
    Geloof me.
    Over 3 weken wil je eigenlijk weer terug :D
    Als ik het een keer goed gelezen heb kan je ook over de boog van "The harbour brigde"lopen.
    Wellicht een ander hoogtepunt.
    Geniet lekker van de laatste dagen en tot gauw dan weer.

Gr, D&S