Dagtripje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Dagtripje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Dagtripje Sydney

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

31 Maart 2014 | Australië, Sydney

Allereerst wil ik (schoon)papa van harte feliciteren met zijn verjaardag. Alweer een verjaardag die we moeten missen, maar we zijn er straks op het feestje gewoon bij.

Inmiddels al weer een paar dagen in Sydney en het lijkt alsof dit gewoon een nieuw stukje van onze reis is. Zoals het ook gewoon hoort! Ja we zijn bijna op het einde, maar dat maakt Sydney niet minder gaaf. Gisteren en vandaag echt heerlijk genoten weer.

Zondag zijn we de begonnen, zoals een echte zondag zou moeten zijn. Discovery channel op, beetje zappen en kroelen. Daarna ontbeten bij een cafétje op de hoek en toen naar het olympisch park. Wilbert en ik hadden erg veel zin in de tour door het stadion en de rugbywedstrijd, we hadden alleen niet bedacht dat als er een wedstrijd zou spelen er geen tours gegeven zouden worden. Daar stonden we dan, ruim 3 uur van te voren bij het stadion. Er was genoeg te zien, dus eerst maar eens een rondje gelopen. Al vrij snel toch maar onze plaasten in het stadion opgezocht en tot onze verrassing speelde daar de twee ploegen alvast met hun 'onder 20 teams'. Die wedstrijd was erg spannend en werd ontzettend snel gespeeld, wat het nog leuker maakte. Sydney won net en toen kon het echte spel beginnen.

In tegenstelling tot Auckland was het hier ontzettend gezellig, voornamelijk omdat we naast het sfeervak zaten. Continu liedjes en springen en dansen. Totdat Canberra 4x achter elkaar scoorde en dus al ruim in de eerste helft de wedstrijd bepaalde. Sydney had de scheids ook wel erg tegen en kwam in de tweede helft nog goed terug, maar het mocht niet baten. Een heel groen/rood stadion  stroomde teleurgesteld leeg. Ik was voornamelijk rood, maar dat had meer met de fel schijnende zon te maken.

We hadden dus goed zin in een koud biertje uit de zon en dat is wat we daarna gedaan hebben. Daar meteen ook een hapje gegeten en toen terug naar het hostel.

Vandaag stond nog niet helemaal vast en omdat ik eigenlijk ook graag naar het strand wilde, gingen we allereerst naar Bondi beach. Met dit mooie weer nog in het najaar moet je daar goed van genieten. We hebben een aantal strandjes bezocht en het was echt heerlijk. Niet echt op het strand gelegen met onze nog iets rode huid, maar voornamelijk gezwommen in de ontzettend hoge golven. Als je tot je middel in het water stond werd je door de golven al omver gegooid (lees; overal zand)

Daarna opgefrist in het hostel, omdat dat toch op de route lag. We hadden nog sate en rijst gekocht een paar dagen geleden, zodat we niet elke avond uit eten hoefden. Dat hebben we vanmiddag maar op, zodat we vanavond toch nog ons laaste diner in de stad konden eten.

Na deze lunch gingen we opnieuw naar het opera house, om deze keer ook de binnenkant te bekijken. Was ontzettend gaaf om alle verschillende theaters te zien, om de achterliggende gedachte te horen en de voorbereidingen voor de shows te zien. Acheraf zou het echt gaaf zijn geweest als we iets geboekt hadden, want er speelde ook gewoon theater, musicals en zelfs populaire films waarbij ze de muziek live spelen. Vanavond stond 'the Gladiator' op  het programma.

Ook hadden we nog kaartjes voor de skytower van Sydney en deze keer er niet afgesprongen (hing geen touw, dus leek ons iets te spannend), het uitzicht was heel mooi, zeker toen de zon langzaam acher de bergen leek te zakken. Het was wel ontzettend druk en niet zo mooi ingericht als in Auckland. Van te voren kregen we ook een 4D film te zien, welke voornamelijk voor kinderen bedoeld was. Toch gaaf om de stad van zo'n hoogte te zien, dan zie je pas hoe groot en uitgestrekt Sydney is.

Toen was het tijd voor ons laatste echte diner van onze reis. Morgen eten we ook nog in de stad, maar met al onze tassen ergens bij een fastfoodrestaurant waarschijnlijk. Nou was het vandaag ook in een simpel café, maar de biefstuk was groot en ontzettend lekker! Ook was er een pubquiz waar we samen als team aan mee deden. Wel erg op Australiers gericht, want 50% ging over hen, maar toch gedeeld 8e plaats (van de 10). Nu net terug op de kamer, snel een verhaaltje en dan slapen. Morgen staat om 6uur de wekker, moeten we uitchecken en gaan we de bergen weer in. Hier gaan we een hele dag spenderen, zodat we niet te veel met onze terugreis bezig zijn en zodat we goed moe zijn om de nacht slapend op het vliegveld door te komen.

Morgen dus gewoon nog een hele vakantiedag, waar we 100% van gaan genieten!

• 31 Maart 2014 - 21:29

Suus:

Have fun op jullie laatste volle vakantiedag!!

Alvast een hele goeie reis en tot snellos!

Xx

• 31 Maart 2014 - 22:34

Pap:

Bedankt en een voorspoedige terugreis.
    Liefs pap

• 31 Maart 2014 - 23:05

Ankie:

Morgen nog een heerlijke dag en dan weer terug naar de realiteit in Nederland :-(

Bedankt voor jullie mooie verslagen. Lief dat we een beetje mee mochten genieten x x

• 31 Maart 2014 - 23:47

Oma Verheij:

Ja hoor het is nu bijna zover dat je weer richting nederland komt vliegen. We wensen jullie een heel goede en ontspannen terug reis en hopen jullie binnenkort weer eens te zien, niet in ons koude kikkerlandje maar met de warmste maand Maart ooit gemeten hier.Wat vind je daarvan?
    Liefs van Opa en Oma en tot ziens. Doeiiiiiiiii