Vierdaagsetraining - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Vierdaagsetraining - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Vierdaagsetraining

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

24 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het was dus genieten geblazen de laatste avond op Borneo. Na de bootrit hebben we nog van een heerlijk diner genoten en plaatste Claries het vorige verslag. Daarna zijn we lekker gaan slapen. Immers, er stond weer een reisdag op het programma.

De volgende ochtend werden we al vroeg gewekt door iemand van de receptie. Of we wat eerder naar het vliegveld gebracht wilden worden. De shuttlebus moest namelijk om 13.15u iemand ophalen op aldaar in plaats van wegbrengen. Voor ons geen probleem, maar nu moesten we er wel gelijk uit om de spullen te pakken, van het ontbijt te genieten en nog een laatste, verliefde blik op Borneo te werpen. Wat hebben we het daar fijn gehad.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen konden we nog niet inchecken omdat we wat vroeg waren. Dus wat series gekeken op de laptop, dan gaat de tijd toch wel snel en daarna alsnog ingechecked. Toen maar gelijk door de douane gegaan en de resterende tijd gedood met een kaartspelletje. In het vliegtuig probeerde ik wat te lezen over Kuala Lumpur maar ik viel al snel in slaap, net als Claries. Zodoende waren we voor ons gevoel al vrij snel weer in Kuala Lumpur. Inmiddels was het al wel 18.00u plaatselijke tijd.

Vanaf het vliegveld met de shuttlebus naar het treinstation, daarna de trein (logisch hè) naar de stad en van daaruit met de monorail naar het hotel. Vanaf het eindstation van de monorail was het nog een goed kwartier lopen. Gelukkig is het in Kuala Lumpur niet benauwd en een lekker gematigd temperatuurtje... NOT! Volledig bezweet kwamen we bij het hotel aan. We hadden gekozen voor het containerhotel waarbij de kamers zich bevinden in zeecontainers of rioolbuizen. Om hier een goed beeld van te krijgen, ga naar google.nl en tik in containerhotel Kuala Lumpur! De avond heerlijk Indiaas gegeten, nog een drankje genuttigd en daarna gaan slapen in ons te kleine bed. Maar we hebben geslapen.

Vanochtend werden we wakker en hadden we een dagje stad op het programma staan. Eerst gingen we naar de Batu Caves. Vooral bekend om het grote gouden Hindoestandbeeld voor de entree + de 270 treden. We zijn niet echt in de aanwezige Hindoetempels geweest, vooral omdat we daar niet naar op zoek waren maar ook omdat het er eigenlijk een grote puinzooi was. Overal lag afval, er liepen wat kippen en hanen rond en het algehele overzicht was rommelig. Maar goed, het standbeeld hebben we gezien en de trap hebben we beklommen.

Daarna met de metro terug naar het centrum en geprobeerd Little India te doorkruisen. Na 5 seconden had ik dit eigenlijk alweer gezien en stelde ik voor om naar de KL Menaratoren te gaan. Dit is een tv-toren zoals deze bijvoorbeeld ook in Berlijn staat. Claries vond het ok en ik had de te lopen route in mijn hoofd zitten. Ondanks dat we niet verkeerd gelopen waren duurde het veel langer dan gedacht en waren we na een goed uur eindelijk bij de toren (ze ziet wat af met mij hè). Kaartje gekocht en naar boven en heerlijk genoten van het uitzicht. Er was maar één helft van het observatiedeck open, maar wel het goede. Dat met uitzicht op de Petronastorens.

Na een aantal foto's zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we bij een Bels Biercafeeke genoten van een paar biertjes om vervolgens in het HardRock Café te dineren. Daarna was de dag wel af voor ons allebei en zijn we terug gegaan naar onze rioolbuis om daar lekker te gaan slapen. Maar natuurlijk niet voordat er een verhaaltje online komt.

Morgenochtend gaan we vroeg op om te proberen in de Petronastorens te komen. De kassa's gaan om 8.30u open en er zijn 800 kaarten beschikbaar voor de hele dag. Wie het eerst komt, die het eerst maalt dus daar moeten we maar wat voor over hebben. Daarna hebben we nog geen helder beeld wat we verder gaan doen, behalve dat we om 22.30u op het station moeten zijn voor de trein naar Singapore. Twee dagen later moeten we daar op het vliegveld zijn om naar Nieuw Zeeland te vliegen. En ik neem me voor dat we vanaf daar vooral dingen mogen! Want we doen veel, heel veel. Maar vergis je niet, we genieten er iedere seconde met volle teugen van!

Veel leesplezier,

Tot snel,

Claries en Wilbert

ps; wifi is hier niet heel goed, dus even geen foto's helaas!

• 24 Februari 2014 - 18:30

C&C :

Wat een tempo, maar wat zien jullie veel. Het is nu al genieten maar straks als je eenmaal een poosje thuis bent ga je steeds meer beseffen wat je allemaal gedaan hebt, zo ervaren wij het tenminste. Geniet nog even van Kuala Lumpur en twee dagen Singapore, ook zeker een place to be. Zeker even naar de Marina Bay Sands, en een fotootje bij de Merlin. We gaan het allemaal weer lezen, veel plezier en een dikke knuffel.

Liefs
    Kees & Clara

• 25 Februari 2014 - 11:27

Oma Verheij:

Zo, eerst eens even gekeken waar de kleinkinderen eigenlijk slapen. De naam zeecontainer klinkt nogal bekend,die hebben we genoeg vervoerd. Maar bij dat riool had ik eigenlijk zo'n idee van de slaapplaats voor de chauffeur in een toeringcar die op zijn knieën naar binnen moet kruipen. maar dit zijn kanjers hoor In nederland hebben ze al veel bijzondere slaapplaatsen bedacht, zoals Vuur en Watertorens en nog veel meer .Maar een hotel als jullie nu hebben is er nog niet zover ik weet. geniet er maar van, je hebt nu de kans. Ik kruip vanavond weer lekker in mijn eigen bed en geniet mee met jullie belevenissen
    met een lieve groet vanuit Werkendam