Wandeling door Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Wandeling door Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Wandeling door Hanoi

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

08 Februari 2014 | Vietnam, Hanoi

De laatste dagen in Vietnam zijn aangebroken. Onze laatste stop is Hanoi waar we 2 nachten verbleven. Hanoi is weer een hele andere stad dan Hoi An, maar ook weer niet zo druk en 'westers' als Ho Chi Minh.

Gisteren vanuit Halong Bay aangekomen en de middag niet veel gedaan. Wat gewinkeld, drankje gedaan op de vijfde verdieping van een cafe, waardoor je een goed uitzicht had over de stad en het geweldig chaotische verkeer. Daarna even staan kwijlen bij een paar mooie camera's en lenzen. Als ik soms zie wat een foto's mijn medereisgenoten maken met een spiegelreflexcamera. Maar goed, zij moeten hem ook dag in dag uit met zich meeslepen en mijn cameraatje past gewoon in mn zak.
's Avonds nog wat gegeten met elkaar en op tijd naar bed.

De volgende dag stond er een stadswandeling op het programma. Allereerst langs het Mausoleum, waar Ho Chi Minh, de president van Vietnam ligt opgebaard. Helaas is het Mausoleum iedere vrijdag gesloten, dus hebben we alleen de buitenkant kunnen bewonderen, wat op zich ook best indrukwekkend was. Daarna zijn we naar het paleis gegaan wat voor Ho Chi Minh was gebouwd en ook naar het huis waar hij uiteindelijk in is gaan wonen. Hij vond het paleis veel te groot en wilde liever kleiner wonen. Vervolgens kwam er nog een peleton soldaten voorbij gemarcheerd, altijd leuk om te zien natuurlijk! Broekies waren het nog ;)

Daarna naar de pagode is gebouwd is als een lotusbloem. Vervolgens naar de tempel der rechtsgeleerdheid, hier was het ontzettend druk, omdat vele studenten op dit moment aan het leren zijn voor examens en ze wel wat extra geluk kunnen gebruiken. Zij kwamen dus allemaal op te bidden voor extra wijsheid.

Als afsluiting nog naar een gevangenis in de stad geweest, een deel ervan is afgebroken en staat nu een toren met een aantal ambassades (waaronder die van Nederland). Een deel staat er nog als museum. Wederom indrukwekkend, zeker omdat onze gids vertelde over zijn vader die gevochten had tijdens de oorlog. Dan komt het toch opeens dichtbij.

Toen was de stadswandeling afgelopen en was ik er goed klaar mee, het was warm, plakkerig en alles deed me pijn. Ik kom me op dat moment niet voorstellen dat ik ooit 160km had gelopen in 4 dagen. Het was in totaal maar een km of 15, maar ik was er klaar mee. Ik heb dus een lekker dutje gedaan in het hotel en een beetje gerommeld.

Vandaag zou eigenlijk onze laatste dag zijn met de groep, net als die van de 4 Ijslanders. Gisteravond dus gezellig met elkaar gegeten en deze keer had Chen een zeer chique restaurant uitgezocht met een italiaanse slag. Risotto gegeten met tiramisu na.
Ook hebben we een cadeau voor Chen gekocht, zodat we het echt nog als groep konden geven. Hij had van een vorige groep een camera gekregen en wij hebben nu een nieuwe lens voor hem gekocht. Hij was er erg blij mee en wij dus ook!
Na het eten nog even een kroeg in gegaan, wat stiekem nog erg gezellig was. Ik was natuurlijk ontzettend uitgerust van mn middagje lui doen, dus dat kwam mooi uit. Vanochtend uit kunnen slapen en straks met t vliegtuig naar Laos.

We hebben genoten van Vietnam, wat is het ook weer een compleet ander land dan Cambodja en Thailand, met heel andere bezienswaardigheden en cultuur. Interessant om meer over de Vietnamoorlog te weten te komen en heerlijk om door de straten te slenteren. Maar we moeten terugkomen, want HaLong Bay in het zonslicht lijkt me echt geweldig.

  • 08 Februari 2014 - 09:58

    C&C:

    Goodbey Vietnam,

    Goodmorning Laos

    Benieuwd hoe jullie het gaan vinden. Geniet ervan en heel veel plezier.
    Hier takkeweer dus stuur maar een beetje zon deze kant op.

    Veel liefs
    Kees & Clara

  • 08 Februari 2014 - 17:11

    Oma Verheij:

    Als ik een blad pak dat ik altijd lees kijk ik eerst naar het vervolg verhaal.Maar ga ik naar internet dan kijk ik eerst naar. Vervolgverhaal, Wilbert en Claricia en het is nog steeds een prachtig verhaal.Geniet van alles waar je interesse naar uitgaat en de zon schijnt hier nu ook, dus tante Clara blij.
    Liefs van Opa en Oma

  • 09 Februari 2014 - 13:46

    Werner:

    alweer een land gezien op naar de volgende tot gauw voor ons schiet het ook op.
    Grtz werner &lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 100936

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: