Culinair dagje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Culinair dagje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Culinair dagje

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

11 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!

Wat hebben we er een heerlijk dagje opzitten.
Het begon allemaal wat rommelig. Om kwart voor 8 stond de wekker en eigenlijk wilden we vanochtend nog 'even' onze bustickets regelen. Dat lukt natuurlijk niet meteen, dus maar naar beneden want om half 9 werden we opgehaald voor onze kookles. Om 9 uur zaten we daar nog steeds, dus maar even naar de receptie gelopen en werden we alsnog vrij snel opgehaald.

Tot onze verrassing werden we niet luxe afgezet met een busje, maar gingen we naar het treinstation en daarna nog een stukje met de fiets. Wat zijn we eigenlijk verwend bedacht ik me op de fiets, dat ik gewoon verwacht dat ik voor de deur wordt afgezet! In de trein nog vrienden gemaakt met een 4-jarig meisje die het een heel avontuur vond met de trein.

Toen we eenmaal arriveerden, kwamen we echt in een paradijsje aan. Alles overdekt, maar wel open, ontzettend koel en met een uitzicht over de groente- en kruidentuin. Deze was deels nog in aanleg, maar je kon al veel dingen onderscheiden.

In de trein al een keuze moeten maken wat we wilden maken en Wilbert en ik hebben bewust voor iets anders gekozen. Wilbert; Thai style beef salad, Hot & sour prawn soup, Red curry with chicken, Stir fried cashew nut with chicken en deep fried banana. Ik probeerde het zo mild mogelijk te houden, maar dat is lastig in Thailand. Spring rolls, Local hot & sour chicken soup, Massaman curry with chicken, Pad Thai noodles en sweet sticky rice with mango.

Het lastige is om te vertellen hoe het ging, we gaan jullie dus maar een keer uitnodigen voor een goed diner! We hebben een receptenboekje meegekregen, dus dat moet goedkomen. Wilbert is nog benoemd als King of the Curry, omdat hij kei snel klaar was met het vijzelen van de kruiden.

Onze chef was echt geweldig, ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die zooooveel lacht. Ik word er nog vrolijk van. Ook hadden we een leuke groep, iedereen deed leuk mee en je kon het zo pittig maken als je zelf wilde.

Eenmaal terug wilden Wilbert en ik nog lekker een drankje doen en daarna een hapje eten. Omdat we al vanaf 10uur aan de rijst zaten, vonden we zelf dat we wel westers konden eten. Gingen dus bij een sportbarretje zitten, wat lekker dichtbij was en waar het er gezellig uit zag. Bleek het van een Nederlander te zijn en kon je frikandellen en zelf gemaakt bitterballen bestellen. Bitterballen besteld en gezellig spelletje gedaan (alles verloren) en daarna hapje gegeten. Echt de lekkerste Cordon Blue ever op (met gebakken aardappeltjes en mayo), dus mocht je toevallig in de buurt zijn?! Echt een aanrader.

Een culinair dagje dus, met zowel Thais als een Nederlandse pot.

Morgen nog een leeg programma, maar wel veel ideeen. We gaan morgen dus kijken wat we gaan doen! Tot horens!

Liefs Wilbert en Claricia

• 11 Januari 2014 - 18:29

Dirk & Seerung:

Jummie :P
    We gaan zeker een keer het receptenboekje komen testen :D

En barspelletjes verlies je bijna altijd.
    Raar maar waar :D

• 11 Januari 2014 - 18:54

Ilona:

Klinkt allemaal erg lekker.......vooral die currys en prawn soup. Kom het graag allemaal een keer proeven. Misschien een idee voor de kwartaalwisseling?
    Bar spelletjes......kan nooit goed komen als je in een team zit met iemand van het andere geslacht Claries, daar heb je toch echt ons voor nodig ;).
    Enjoy tour day Tomorrow.

Tante Ellie:

Hallo wat klinkt dat allemaal ingewikkeld, nu wij hebben met de fam.de Kooter gegourmet dat vinden wij al bijzonder.
    Ben wel jaloers op het weer bij jullie. Hier is het 3,5 graad dus brrrrrrrr.
    Een gezellige dag morgen en zoekt maar iets moois op zo dat wij weer kunnen genieten. Groetjes uit het kouder Nederland.

• 12 Januari 2014 - 11:07

Pap:

Die uitnodiging staat vast.
    Gisteren lekker met de familie gegeten bij de Barones in Dalfsen. Iets minder pittig dan jullie.
    Liefs pap

• 12 Januari 2014 - 12:02

Suus:

Lekker, lekker! Ik wil wel een keer komen proeven hoor :)
    Echt top dat jullie de tijd en moeite nemen om elke keer weer een verslag te schrijven, erg leuk om te lezen!
    Have fun!
    X Suus

• 12 Januari 2014 - 16:04

Leo:

Leuk om al die verhalen te lezen, En zo te horen is er iemand toch slim geweest met frikandellen en bitterballen
    naar Thailand te halen :-). We laten ons graag verrassen op de Thaise diner party in Tilburg over een aantal maanden. Geniet er maar lekker verder van. Wij genieten dan wel mee. Lieve groet LeJo

• 19 Januari 2014 - 13:44

Renee:

Hey Wilbert en claries....

Even al jullie verhaaltjes 'bij lezen'!
    Ik wacht de invite voor het thaise diner lekker af...maar een bitterballetje op zn tijd is ook lekker, niet waar... haha;))

Kus