Van Bangkok naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Chiang Mai

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

09 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zoo en dan mag ik proberen het vorige verhaal te overtreffen. Dat is niet alleen lastig om uberhaupt Wilbert te overtreffen in zijn verhalen, maar daar komt ook nog eens bij dat we gewoonweg niet heel veel gedaan hebben. Mijn spieren vinden dat tot op heden primaa!

Dinsdagavond heeft Wilbert het laatste verhaal gepost en toen zijn we heerlijk gaan slapen. Omdat het Guesthouse vol zat, hebben we per ongeluk een gratis upgrade gehad. 3-persoonskamer mét airco. Dat was even fijn zeg! Een nachtje heerlijk geslapen (dat is dus al 2 goede nachten deze vakantie) en 's ochtends langzaam wakker worden. We hadden per slot van rekening niets op de planning staan, behalve om 20.00 uur de bus. Omdat we redelijk op tijd sliepen waren we ook vroeg wakker en gingen we ontbijten. Ditmaal hadden we niet echt zin in het standaard ontbijt bij het Guesthouse en dus gingen we alvast de stad in. We gingen een paar winkeltjes bekijken en redelijk in de buurt was ook dé Skytower van de film 'the Hangover 2'. Na een onbijt bij Starbucks liepen we een rondje, maar het was niet veel. Dan maar naar de Skytower, maar door de mist en omdat de bar niet open was, was dat ook niet veel. Prima, dan gaan we terug en doen wat we in eerste instantie wilden doen; niks.

Dat lukte aardig en opeens was het vijf uur. Tassen gepakt en op weg naar het busstation met de 'skytrain'. Een soort van metro hoog boven de stad. Dit ging erg voorspoedig en toen we bij onze halte waren, hadden we eigenlijk een taxi moeten pakken. Wilbert echter wist dat het busstation aan de andere kant van het park zou zijn... Een uur later liepen we inmiddels in het donker en nog geen busstation. Maar even gevraagd waar het was, we liepen gelukkig wel in de goede richting, en uiteindelijk om iets na 19.00uur onze kaartjes opgehaald.

De bus was ontzettend luxe, je kon je stoel helemaal achterover zetten en een voetensteun uitklappen. Je kreeg wat zoetigheid uitgedeeld van de 'stewardess' en er werden dekens uitgedeeld. Nou die hebben we nodig gehad! Amai wat was het fris en die airco maar draaien. Gelukkig goed kunnen slapen en om 6uur 'sochtends kwamen we aan in Chiang Mai. Helaas was onze mail met de vraag of we opgehaald konden worden niet tijdig gelezen en gingen we met de Tuktuk. Maar om 6uur sochtends met je bagage en op je slippertjes in 15 graden (je had gelijk OD) in een Tuktuk te zitten is voor niemand leuk. Dus ik wil nog een keer, maar dan goed!

Maar goed, we kwamen aan bij het Guesthouse, welke pas om half 8 open ging en later bleek onze kamer ook pas om 10 uur beschikbaar. Geen fijn welkom en ook het Guesthouse zelf is een beetje smoezelig. Even getwijfeld of we hier moesten blijven, maar de kamer is redeljk schoon en er is wifi. Ook ging de eigenaresse steeds aardiger doen, naarmate we gebruik maakten van hun tours. Inmiddels blijft ze dus naar ons lachen en helpt ze al iets beter..

De stad Chiang Mai echter is geweldig! Het is de tweede stad van Thailand, maar zoooo anders dan Bangkok. Het is gemoedelijk, je kan gewoon de souvenirs bekijken zonder besprongen te worden en ook de taxichauffeurs wachten netjes af. Heel veel barretjes uit de hele wereld. Vandaag al even een rondje gelopen, wij vermaken ons hier wel!

Planning voor de aankomende tijd;
Morgen gaan we weer de toerist uithangen en hebben we een trip geboekt. Allereerst weer naar hotsprings, was de vorige keer heerlijk! Daarna naar de Rong Khun Tempel, Karen volk, Mae Sai, Jade Factory, Golden Triangle en een boottocht langs de grens met Myanmar en Laos.

Zaterdag een kookcursus op het programma staan, waar ik erg veel zin in heb. Zelf de ingredienten kopen of plukken op de boerderij en dan lekker aan de slag. We hebben nu deze kamer tot de 12e staan, maar weten nog niet helemaal zeker tot wanneer we blijven. We houden jullie op de hoogte.

• 09 Januari 2014 - 15:12

Mutti:

Hey lieve kinderen,

Zal ik ook eens wat schrijven anders lijkt het alsof ik geen belangstelling heb. Voor de medelezers......er is hier bijna dagelijks contact via de app. Vandaar! Voor een dag waarin er weinig is gedaan vind ik het best nog een leuk verslag geworden. Je hebt nu eenmaal baas boven baas. En we zijn weer bij met waar jullie zijn en wat jullie gaan doen. Een lieve groet uit een winderig en nat Uithoorn. Brrrrrr.......... X LeJo X

• 10 Januari 2014 - 16:55

Oma Verheij:

Hallo globetrotters, weer een leuk verhaal van jullie en wie dat het beste doet daar ga ik lekker niet over nadenken Elk bericht is goed leuk en mooi.We hopen dat er nog veel mogen volgen ,dat je gezond blijft en heel veel kan genieten van de reis.
    Lieve groeten van Opa en Oma