Nog één keer dan, Bangkok City! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Nog één keer dan, Bangkok City! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Nog één keer dan, Bangkok City!

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

17 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Claries eindigde haar verslag met de mededeling dat we weer naar Chiang Mai gingen. Inmiddels zijn we alweer terug in Bangkok en hebben we vandaag de laatste volle dag met de groep. Na het ritje met de nachttrein is iedereen een beetje uitgeput (op de dames na, die zijn aan het winkelen) en dat geeft mij de tijd om ons reisverslag van de afgelopen dagen bij te werken. Het wifi is goed hier dus ik heb gelijk wat foto's online gezet bij de vorige verslagen.

Nadat we 14 februari van een aardig Valentijnsdiner hadden genoten moesten we de 15e vroeg op voor de vijf uur durende busrit naar Chiang Mai. Deze minibus had gelukkig een tv met dvd-speler aan boord zodat we bijna drie films af konden kijken en het reizen deze keer zo voorbij was. Onderweg nog even gestopt bij de 'witte tempel' in Chiang Rai. Hoewel we deze al een keer gezien hadden gingen we toch met de groep mee naar binnen en kon ik zelfs nog een beetje voor gids spelen door de rest te vertellen wat onze gids de vorige keer aan mij vertelde.

Eenmaal in Chiang Mai aangekomen gingen we snel lunchen want een aantal van ons wilden 's middags nog naar het Tiger Kingdom. Hier houden ze tijgers in opvang die door allerhande redenen niet meer in het wild kunnen leven. Om de opvang te kunnen bekostigen kun je met tijgers in allerlei soorten en maten op de foto. Hoewel het allemaal heel erg leuk klinkt had ik na het zien van de tijgers wel een beetje het idee dat het meer om de commercie ging dan om de opvang, maar goed, we hadden al betaald dus dan krabbel je niet terug.

Nadat een aantal dames uit onze reisgroep met wat babytijgers op de foto waren geweest, waren wij aan de beurt. Claries en ik hadden bewust voor een grote tijger gekozen want dit leek ons heel erg gaaf. Bovendien was een bezoek aan de tijgers er tijdens ons vorige bezoek niet van gekomen dus dit kwam mooi uit. Eenmaal in de kooi was het toch allemaal wel spannend. Het zijn vrij grote beesten en als je Discovery Channel of Animal Planet moet geloven zijn ze niet echt vredelievend als ze honger hebben.

Maar de tijgers waren behoorlijk rustig (gemaakt?) en we konden alle tijd nemen om de poseren, te aaien en foto's te maken. Dat hebben we dan ook maar gedaan en eigenlijk hebben we er allebei wel van genoten. Ik heb er zelf een klein beetje een rare nasmaak aan over gehouden omdat een van de tijgers een scheet liet, terwijl ik net achter hem zat...

Na de fotosessie terug naar het hotel, opgefrist om uit eten te gaan. Ik had Chen verteld over het Nederlandse restaurant waar we de vorige keer hadden gegeten en hij had geregeld dat we daar met de groep konden eten. Arie (de eigenaar) was blij verrast ons weer te zien en vond het leuk dat we met onze reisgroep bij hem kwamen eten. Iedereen uit onze groep was ook tevreden en na wat authentieke punten Hollandse appeltaart met slagroom gingen we een prima avond tegemoet.

Het was de laatste avond dat we met de hele groep iets konden doen en we hebben het er van genomen. Eerst een bezoekje gebracht aan een ladyboy-show (bizar hoe vrouwelijk die mannen dan lijken) om vervolgens in een van de vele bars de avond af te sluiten met een dansje en een drankje tot diep in de nacht.

Echter de volgende morgen moesten we vroeg weer op om de Jungle Flight te gaan doen. Daarbij ga je via een soort kabelbaan door de jungle tussen alle boomtoppen door. Gezien het avontuurtje van de afgelopen nacht was niemand echt topfit en waren we des te verrast van elkaar dat iedereen die zich opgegeven had er ook om 7.00u stond. Ik heb in de busrit naar de kabelbaan toe lekker verder geslapen en heb daarna echt genoten van de Jungle Flight. Naast het slingeren van de ene boom naar de andere boom zaten er ook nog een paar vrije vallen in, waarvan de laatste 40m hoog van een boom naar beneden was. Echt geweldig!

Eenmaal terug in het hotel hebben we ons opgefrist en nog even een koffietje gedaan bij een plaatselijk bakkertje om daarna te vertrekken voor de laatste gezamenlijke reis. Om 16.00u hadden we de nachttrein terug naar Bangkok waarmee we in anderhalve maand tijd voor de vijfde keer terug zijn in deze stad. Vanavond gaan we nog een laatste keer dineren met zijn allen en de eerste mensen vertrekken dan al naar het vliegveld om huiswaarts of naar de volgende reisbestemming verder te reizen. Wij blijven nog een nachtje in het hotel (is inbegrepen bij de trip) en vertrekken morgen richting Maleisië. We vliegen via Kuala Lumpur naar Kuching op Maleis Borneo en zullen daar rond een uurtje of vier in de middag aankomen.

Dat was het wel weer voor wat betreft de laatste twee dagen en ook het laatste verslagje van deze georganiseerde reis. Vanaf morgen gaan we de touwtjes zelf weer in handen nemen. Ik moet zeggen dat het prettig was dat alles (van vervoer tot overnachting tot gezellige eet- en drinklokaties) voor ons werd geregeld en we hadden een supertoffe groep, maar ik ben blij dat we straks weer lekker met zijn tweetjes zijn. Want dat is toch waarvoor we deze reis zijn gaan maken. Met zijn tweeën wat van de wereld zien!

Veel leesplezier!

Claricia en Wilbert

• 17 Februari 2014 - 10:14

Kees & Clara:

Nog een laatste daagje en dan is het bye bye Thailand. Op weg naar de volgende avonturen. Deze georganiseerde reis is in elk geval denk meer dan de moeite waard geweest. Nu weer saampjes verder, veel plezier en we kijken uit naar de volgende verhalen en foto's
    Veel liefs
    C&C

• 17 Februari 2014 - 10:21

Leo:

leuk om het allemaal te lezen, vooral bij die tijgersheet schoot ik in de lach !
    Jullie beleven wel het een en ander, mooi hoor.
    Op naar de nieuwe avonturen in Nieuw Zeeland straks.

Groet
    Leo

• 17 Februari 2014 - 12:00

Oma Verheij:

De tijgers en de jungle overleefd en terug in Bangkok.Het lijkt wel monopoly [ga terug naar af] Maar goed jullie hebben er van genoten en gaan nu de nieuwe avonturen verder samen beleven. We wensen jullie er heel veel plezier mee en blijven jullie volgen.
    Groetjes van Opa en Oma

• 17 Februari 2014 - 22:12

Pap:

Wilbert, die ondeugende streek van de tijger moet je toch niet helemaal vreemd zijn. Inmiddels is er bij ons ook een klein tijgertje gearriveerd. Jullie hebben daar een super leuke tijd gehad met een super leuke groep . Herinner jij het boomkroonpad nog? Op naar het volgende avontuur.
    liefs pap.

• 17 Februari 2014 - 22:48

Dirk & Seerung:

Zo kom je er nooit, en zo ben je kind aan huis :D
    Wel grappig hoe het zo kan gaan.
    Nu dus hop hop hop naar de volgende stop.
    Goede reis en veel plezier.