Op een onbewoond eiland... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland...

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

26 Januari 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

En ik mag weer een verhaaltje typen over een stranddagje.. Heerlijk!!

Sihanoukville is echt een badplaats en ons hotel ligt zo goed als aan het strand. Gisteren zijn we rond de middag aangekomen vanuit Phnom Penh en meteen doorgegaan naar het strand. Het is een redelijk druk strand, maar genoeg plaats voor ons. Heerlijk liggen luieren, biertje, hapje eten, biertje. Om 19uur wat gegeten met elkaar en de verjaardag van Denis, een van de Canadezen, gevierd. Hij vond het zelf ontzettend vervelend om continu gewezen te worden op het feit dat hij ouder werd. Maar we hebben geprobeerd het er zo veel mogelijk in te wrijven :D 26 is namelijk best een mooie leeftijd.

's Avonds zijn we op stap gegaan, eerst in een foute tent waar ze neonverf hadden. Elkaar helemaal onder gekladderd en uiteindelijk zat ook echt alles er onder, de verf droogde niet echt snel op. Daarna na een andere foute tent (genaamd dolphin shack) waar het best gezellig was en ik nog meer mensen onder de verf heb gesmeerd. Rond middernacht gevierd dat Denis niet meer jarig was, maar toen was natuurlijk mijn liefste oudste zus jarig. Met zijn alle een liedje geblerd door de telefoon en weer terug de kroeg in. De avond afgesloten met een zwempartijtje en toen terug naar het hotel om de verf uit mijn haren te krijgen. We nemen onze camera niet mee op stap, dus zijn hier geen foto's van.

Vanochtend hadden we met een deel van de groep een bootje gehuurd en gingen we naar 2 onbewoonde eilandjes. Eigenlijk wilde ik niet, omdat ik genoeg op een boot had gezeten, maar omdat alle leuke mensen gingen toch maar meegegaan. Ging best goed gelukkig, weinig golven en bootje ging niet zo hard. Één eiland kon je niet op, want dat was alleen maar steen. Aan boord hadden ze snorkels en maskers, dus wel heerlijk kunnen snorkelen. Daarna naar een prachtig bounty eiland, waar we zelfs gegeten hebben. Was heerlijk relaxed en rond een uurtje of vier terug. Goed ingesmeerd, dus deze keer niet verbrand.

Nu terug in het hotel om onze tassen weer te pakken (ja we reizen zeker in sneltreinvaart). Vandaag is onze laatste nacht alweer in Cambodja en morgen begint ons avontuur in Vietnam. Hier zijn we twee weken waar we reizen van Ho Chi Minh naar Hanoi via de kuststeden. Morgen gaan we naar een plaatsje genaamd Chau Doc, waar we bij mensen thuis overnachten, omdat het anders te veel reizen is. Tien uur vinden we meeeeer dan genoeg. Hopen dat we bij de grens niet te veel opgehouden worden.

Dat was het weer voor vandaag, wordt goed jaloers van de foto's en tot horens!

• 26 Januari 2014 - 16:05

Maxime:

Ah een bounty eiland, klinkt goed. Ik vertrek overmorgen richting sihanoukville en als ik dit zo lees kan ik me daar wel een paar dagen vermaken. Veel plezier in vietnam en laat maar weten hoe ho chi minh city was, dat wordt mijn eindpunt (alweer) ;)

• 26 Januari 2014 - 16:56

Dirk _ Seerung:

Ziet er goed uit :D
    Veel plezier in Saigon.
    Ben reuze benieuwd hoe het daar is.

• 26 Januari 2014 - 18:18

Suus:

Klinkt als een geweldige stapavond..heerlijk haha! Lekker kliederen en klieren met verf..i like :)

X

• 26 Januari 2014 - 20:15

Opa Verheij:

Beste Wilbert en Claricia,
    Allereerst gefeliciteerd met je zusje en schoonzusje. We zijn ze vandaag wezen feliciteren en alles is daar nog prima, maar jullie hebben ook contact gehad dus ik vertel oud nieuws. Met aandacht de laatste reisverslagen gelezen en ik kan begrijpen dat je na zo`n bezoek aan Phnom Penh onder de indruk de plaats verlaat. Wij waren jaren geleden in Buchenwald en aanschouwden daar de gruweldaden uit de tweede wereldoorlog en keerden in stilte terug naar ons hotel en naar dat wij begrijpen was het daar in Cambodja nog erger.
    Daarna naar een onbewoond eiland, ken je weer bijkomen van alle drukte en lekker in het zonnetje gaan liggen. Let maar op dat je niet verbrand met je tere huidje. Van verbranden hebben we hier geen last voorlopig, want volgens alle weerprofeten gaat het aanstaande week een beetje vriezen. Een hele goede reis verder en we zien uit naar jullie volgend bericht maar dan uit Vietnam.
    Groetjes van Oma en Opa