Dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Dagje Bangkok

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

03 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Zucht, Grom,

Hee lieve mensen,
Zojuist geprobeerd mijn reisverslag te plaatsen, maar het internet viel net weg en dus ook mijn verslag. Dit keer ben ik dus in Word aan het typen, voor het geval het nog een keer gebeurd (iets met een ezel en een steen zullen we maar zeggen).

Wilbert eindigde gisteren met het verhaal dat we heeeerlijk gingen slapen. Helaas kwamen we al vrij snel de heren Jet en Lag tegen. Na 3 keer wakker te zijn geworden, lukte het ook niet meer om in slaap te vallen. Gelukkig hadden we wifi en na wat appjes en Nu.nl lukte het toch om 4 uur om in slaap te vallen.

Vanochtend redelijk fris weer op, ik had daar wel een ibuprofennetje voor nodig, maar dat mocht de pret niet drukken. Lekker onze korte broek aan, t-shirtje, slippertjes. De vakantie is begonnen!!
Eenmaal beneden een heerlijk ontbijtje op en daarna kwam onze gids Jimmy ons ophalen. Die vertelde maar meteen dat we ons iets netter moesten kleden, want we gingen naar een aantal tempels. Gelukkig had ik onlangs nog een dunne lange broek gekocht bij de Shoeby (dank u SinterKlaasje), maar Wilbert moest zijn spijkerbroek (incl sweet chili vlek) weer aan. Toen waren we klaar voor vertrek.

Allereerst gingen we met twee 'longtail' boten de 'klongs' in. Bangkok wordt het Venetië van Azië genoemd en dat begrijpen we nu. Door heel Bangkok lopen kleine riviertjes/kanaaltjes, waar mensen aan wonen, winkelbootjes zijn etc etc. Ontzettend leuk om te zien. Tijdens deze 4uur durende trip zijn we ook gestopt bij een kleine lokale tempel en een orchideeën plantage. De laatste stop was bij de twee tempelcomplexen die we gingen bekijken.

Blijkbaar hadden we ook een citytour geboekt (wat achteraf wel logisch was, want de longtailboat tour was best duur), maar daar kwamen we vanochtend pas achter.
Achteraf wel erg fijn, want met een gids kom je toch meer te weten. Ik moet van Wilbert een uitgebreid verslag doen, maar dat wil hij alleen maar om te checken of ik wel opgelet heb ;)

Allereerst zijn we naar het koninklijk paleis geweest, wat bestond uit verschillende tempels en gebouwen. Slechts een deel van het complex wordt daadwerkelijk bewoont door de koning. Het meest indrukwekkende waren de compleet gouden tempel en een tempel die compleet bewerkt was met steentjes. Echt onzettend mooi! Ook kregen we extra uitleg over het Boedhisme, hoe dat precies werkt. Hoe ze offeren, waar ze in geloven en dat er dus veel veschil zit in de verschillende Boedha's.

Het tweede complex, Wat Pho, ging voornamelijk over de liggende Boedha, op de foto is niet goed te zien hoe groot hij is, maar was echt gaaf. De rest van het complex hadden we niet echt gezien, omdat het al vrij laat was. Maar de liggende Boedha was toch het hoogtepunt, dus dat was prima.

Verder gaat onze trip iets wijzigen. We gaan zondag pas naar Kanchanaburi en morgen dus nog een dagje Bangkok, we gaan waarschijnlijk als echte Hollanders de binnenstad per fiets verkennen. Zoals het er nu voor staat gaan we na Kanchanaburi ook meteen door naar Chang Mai/Úmphang. Maar of dat zo is, horen jullie nog.

Pfff.. Het is een iets korter verslag geworden, maar ik vind het prima voor vandaag. Morgen mag Wilbert weer!

Voor ons welterusten, voor jullie eetse!

Liefs Wilbert en Claricia

• 03 Januari 2014 - 16:47

C&C:

Een leuke eerste dag. Wel mooi om wat langer in een stad te blijven zodat je toch de mogelijkheid heb de diversiteit van de plaats te benutten. Morgen de fietstour, we zijn benieuwd hoe die bevalt. Hier een somber koude dag dus niet veel buiten geweest.
    Ome Kees morgen op " trainingskamp" dus we hebben een weekje voor onszelf. Hoop dat jullie de jetlag gauw onder controle hebben en vannacht lekker slapen. Wij zo eerst een biertje doen aan de haven en daarna een avond samen thuis. Morgen vroeg dag dus op tijd naar bed. Welterusten en tot morgen
    Liefs
    OK & TC

• 03 Januari 2014 - 17:13

LeJo:

Ik heb de eer het wel drie keer te hebben ontvangen je hebt je best gedaan. Maar geen foto's ?

Het is net of ik je het hoor zeggen, het klinkt wel allemaal gezellig, zijn die Boedha's echt allemaal zo DIK:-)
    Tja de kerk kun je ook niet in korte broek betreden, zal wel warm geweest zijn die spijkerbroek voor Wilbert.

Ik wist niet dat Thailand een koninkrijk is, weer wat geleerd.
    Wat morgen betreft zal dat geen probleem zijn op de fiets, hebben ze geen tandem daar?
    Kan Claricia in ieder geval niet verdwalen zegt Muttie.

Nou we hopen dat jullie tot rust komen, dat is wel belangrijk de eerste dagen.
    Liefs en we denken aan jullie. XXX

Muttie en Leo

• 03 Januari 2014 - 17:15

Kam:

De liggende boedha ......das iets voor Boontje ja ;-)

• 03 Januari 2014 - 17:20

Werner:

Mooi om te lezen dat jullie zijn aangekomen en dat de eerste trip al heel mooi was kan je nagaan wat je nog staat te wachten. Van de heren jet en lek hadden jullie veel last bedankt dan zal ik me daar op voorbereiden.
    We gaan jullie volgen geniet er van.
    Grtz werner en lenie

• 03 Januari 2014 - 18:10

Wilbert:

Internet werkte niet mee. Vandaar dat het verslag eerst 3x online stond. En daarom dus ook nog even geen foto's.

• 03 Januari 2014 - 18:25

Renee:

Haiii claries en wilbert!!

Wat leuk allemaal en toch weer handig je shoeby-broek claries!
    Tja hiero alles.... uuuhhh.. hetzelfde! Goed om te lezen dat jullie de reis en eerste twee daagjes goed zijn doorgekomen en ben heel benieuwd naar alle spannende verhalen die nog gaan komen!!
    Hou je taai en pas goed op elkaar!

Kus renee

• 03 Januari 2014 - 21:44

Linda:

Btje 3 op reis verslag, maar dan zonder beelden ;)
    Maar dus wel leuk om te lezen !!

groetjes uit een winderig, onweerderig en zeiknat Hellevoet !!