We zijn er! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

02 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Enorme zenuwen gehad, een jaar lang. Plan van aanpak geschreven om het werk goed achter te kunnen laten. Duizenden keren websites geraadpleegd over de do's en dont's op een reis als deze. Heen en weer gemaild met reisbureaus over opties, tickets en andere zaken.

Maar dan ineens is het zover. Nieuwjaarsdag om half tien gaat bij mijn ouders de deurbel. Onze taxi (Robert, Ilona, Barbara, Marieke, Dennis en de kleine Glorius nogmaals bedankt) staat voor de deur en dan gaat het avontuur toch echt beginnen.

Het eerste deel van de reis verloopt gladjes. We zijn op tijd in Dusseldorf en nemen op het gemak nog een kop koffie en een veel te machtige muffin. Daarna besluiten we om de bagage in te checken en voorbij de douane te gaan. Na van veel mensen afscheid genomen te hebben de laatste weken doen we dit nu voor de laatste keer.

Onze vlucht vertrekt gelukkig mooi op tijd zodat we om 14.35 Nederlandse tijd opstijgen voor een zes uur durende reis naar Dubai. Gedurende de reis geen noemenswaardige dingen voorgevallen. Dus ook dit deel van de reis verloopt gladjes. In Dubai hebben we drie uur de tijd om over te stappen. Na het taxi'en, vervoer naar de ontvangshal en het vervoer naar de vertrekhal houden we er twee over.

Met een pilsje, een bus pringles en boekje gaan deze zo voorbij. En we mogen dus weer gaan boarden. Naar Dubai vlogen we nog in een Boeing 777, nu mochten we in 's werelds grootste passagiersvliegtuig. De Airbus A380. Wat een bakbeest is dat zeg. Ongelofelijk. Mijn zitplaats was denk ik nog ruimer dan het toilet in ons huis.

Wellicht door de overvloed aan ruimte of omdat ik zelf meer dan de helft van de vlucht geslapen heb, verloopt ook deze vlucht goed. En ja, daar sta je dan met je goede gedrag. Op Bangkok Airport, te wachten op een stempeltje zodat je het land in mag om je reis aan te vangen.

Alle spanning van de voorbereiding valt van je af, maar er komt net zoveel voor terug. Het avontuur begint! We zijn in Bangkok! Onze taxi staat al klaar en na een ritje van een kleine drie kwartier zijn we bij het hostel.

Daar lopen we tegen de eerste problemen aan van heel onze reis. De kamer is nog niet schoongemaakt. Of we dus nog een half uurtje geduld willen hebben. Prima hoor, we horen het wel. Anderhalf uur later gaan we toch maar eens naar de sleutel vragen en blijkt deze al klaar te liggen.

We gaan samen naar de kamer, gooien onze tassen neer en zijn voornemens te gaan douchen. Een kleine opfrisbeurt kan namelijk geen kwaad. Alvorens onszelf op te frissen gaan we heel even kijken hoe het bed ligt...

...Anderhalf uur later worden we weer wakker. Snel douchen en om 17u sluiten we aan bij een informatiebijeenkomst voor backpackers. We nemen de informatie tot ons en gaan nog even op terras zitten om enkele zaken te bespreken.

We besluiten daar om morgen met een bootje het oude deel van Bangkok te verkennen. Een activiteit waarmee we heel de dag onder de pannen zijn. Geen tijd om te verliezen van een mogelijke jet-lag. Hoe en wat we morgen precies gaan doen volgt in een volgend verslag.

Na het regelen van ons uitstapje gaan we een hapje eten bij een authentieke straatkeuken in Bangkok. En dat beviel behoorlijk goed. Daar zijn we net van terug. En nu zit ik dit verslagje te typen. Zodra we hem online gezet hebben zoeken we ons kamertje op en gaan we lekker wegdoezelen bij de gedachte dat onze reis nu echt begonnen is!

Groet, Claricia en Wilbert

• 02 Januari 2014 - 15:47

Pap:

Met een beetje fantasie ruik ik de lekkere luchtjes van de straatkeuken al.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Nu kan het avontuur echt beginnen.
    Liefs pap

• 02 Januari 2014 - 15:52

Farah En Maarten:

Het klinkt allemaal super! Fijn dat de reis goed verlopen is. We verheugen ons weer op een nieuw verslag! Enjoy :)

• 02 Januari 2014 - 16:09

Petra:

Fijn dat het allemaal zo gladjes verlopen is.Heel veel plezier en we blijven jullie volgen.X

• 02 Januari 2014 - 16:14

John En Sjan Devogel:

Claricia en wilbert
    Wij wensen julie een goede en soepele reis toe , hoop een mooie vaartocht gehad door de slopen van Bangkok ooit zelf eens mee mogen maken . Het koningslijke Paleis is ook indruk wekend net zoals veel dingen in Thailand . Geniet en wees vooral voorzichtig
    Groetje John Sjan

• 02 Januari 2014 - 16:15

Leo:

Dat klinkt allemaal wel heel leuk, nog fijn hoor dat jullie er zijn, de vluchten volgt ik een beetje op de app van Flightradar op mijn mobiel, dus voorlopig kan ik die tot ergens in februari laten voor wat het is :-).

Neem je wel de recepten over daar in Bangkok, kunnen we hier ook een keer mee smullen, voor jouw ( Claricia) als topkok, en geen bang(e)kok is dat een handomdraai.

Ik zou zeggen voor morgen een fijne dag, en we zien graag het volgende verslag.

Toi-toi-toi ! zeggen ze daar toch ook :-)
    een hug en een X

• 02 Januari 2014 - 16:38

Claudia:

Wat leuk om jullie reis op deze manier bij te houden! Het begin is gemaakt. De eerste zorgen kunnen van jullie schouders af. Ik hoop dat jullie heerlijk hebben kunnen slapen om de eerste echte volledige dag te laten beginnen. Geniet van al het moois dat jullie meemaken samen..

Love you, Claudia

• 02 Januari 2014 - 16:43

C&C:

Zo de kop is eraf. Alle tassen weer in je bezit. Blijft altijd spannend! Voor straks lekker slapen en we kijken uit naar jullie verslagen.
    Liefs
    Kees & Clara

• 02 Januari 2014 - 16:50

Ilona:

Oké......kunnen dus weer ademhalen, laat het genieten nu maar beginnen!
    Als een leeg horloge batterijtje en een nog niet schone kamer de enige "tegenslagen" zijn, komt dat helemaal goed.
    Wij zullen hier vervolgens gewoon net doe of jullie hier naast ons op de bank zitten ;) maar zeker ook genieten van jullie verhalen!

Liefs

• 02 Januari 2014 - 17:04

Oma Verheij:

Gelukkig alles goed gegaan. Zien uit naar de volgende verslagen en een heel mooie dag morgen en alle dagen die nog volgen
    groetjes van Opa en Oma Verheij

• 02 Januari 2014 - 18:56

Ina:

Wat leuk om jullie zo te volgen... Veel plezier . Een tante uit Lekkerkerk

• 02 Januari 2014 - 20:46

Dirk & Seerung:

Het avontuur is begonnen.
    Veel plezier en geniet er lekker van.

gr, D&S

• 02 Januari 2014 - 22:02

Kam:

Erg leuk om te lezen ! Keep us posted

• 02 Januari 2014 - 22:45

Tante Ellie:

Fijn dat de reis zo goed verlopen is. Kijk met spanning naar jullie verslagen. Groetje s oom Wim en tante Ellie

• 02 Januari 2014 - 23:49

Quincy En Hubine:

Dag reizigers,
    Fijn dat de reis zo prettig verlopen is! Nu is het eindelijk tijd om te gaan genieten!! Wij wensen jullie nogmaals een hele fijne tijd. Maar dat gaat ongetwijfeld goed komen. Wij zullen jullie reis volgen en wachten al met smart op het andere verslag.
    Groetjes,
    Quincy en Hubine

• 03 Januari 2014 - 11:48

Marian:

Heel veel plezier in de benauwde warmte (ik weet hoe het voelt, ben er ook ooit eens geweest) en ik hoop dat je deze site regelmatig update, ben heel benieuwd hoe jullie dit gaan ervaren!
    Groetjes, Marian & Ron

• 03 Januari 2014 - 13:36

Marcel:

eindelijk ontspannen met zn tweeen. geniet ervan en wij genieten wel van jullie verslagen.
    tot in het voorjaar!

• 03 Januari 2014 - 13:41

Bas En Esther:

Wilbert en Claricia! Top dat het meeste tot dusver zo goed is gelopen! Leuk om te lezen :) Geniet volop met zijn tweeën van dit avontuur want voor je het weet is het alweer voorbij :) We kijken uit naar het volgende stukje!
    Groetjes,
    Bas en Esther

• 03 Januari 2014 - 19:53

Mardel En Corita:

hé super, jullie zijn goed aangekomen. En nu gaan genieten. Wij vonden Bangkok een indrukwekkende stad. We hebben toen ook een fietstocht en een boottocht gedaan en dan heb je echt het idee er helemaal onderdeel van te worden. We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen. Snuif de cultuur op en pas goed op jezelf en elkaar dan wordt het vast een fantastische tijd.
    liefs van ons allen
    p.s. hopelijk hebben jullie het sms-je nog ontvangen op 1 januari, zo niet dan alsnog de beste reiswensen voor jullie in 2014