Niet voor een gat te vangen! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Niet voor een gat te vangen! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Niet voor een gat te vangen!

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

06 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Met het liedje:
“Met de zon in de rug
Rijd ik door het krugerpark
Met onze witte opel corsa
Ver van huis, maar in ons sas”
(melodie: met de vlam in de pijp)
zijn Nienke en ik de afgelopen 2 dagen door het park gereden. In onze witte Opel Corsa (zonder radio), vandaar dat we moesten zingen. Vele liedjes van kinderen voor kinderen, Marco Borsato, Volumia etc etc passeerden, maar buiten dat nog heel veel gezien.
De bedoeling was dat Nienke en ik het hele park door naar het zuiden zouden rijden. Zouden overnachten in een tent en dan via een zuidelijke gate (in ieder geval geen Phalaborwa gate) naar huis zouden rijden.
Dag 1 hebben we heel veel gezien, ik had het spectaculaire idee om op te schrijven hoeveel we van elk dier hebben gezien, maar ik wil een beetje overdrijven en Nienke doet al hetzelfde.
Ik zal in ieder geval wel vertellen wát ik heb gezien.
Luipaard, leeuw, olifant, buffel, neushoorn (jaja de big five again), wildebeest, zebra’s, giraffen, impala’s, een sable, kudu’s, waterbokken, een lizzard, een leopard turtoise, nijlpaarden, krokodillen, eekhoorntjes, bavianen, warthogs, een struisvogel en mongoose. Verder nog veel mooie vogels. Wederom voor aantallen wil ik jullie graag doorsturen naar nienkeopsafari.waarbenjij.nu. Wel wil ik er even bij vertellen dat we 3x een neushoorn hebben gezien en 1x zelfs echt superdichtbij! Was heel mooi, want het was nog een kleintje. Wel heel sneu was het feit dat de moeder er niet bij was. (Kl*te stropers).

Dan wil ik graag nog even vertellen over het kamperen. Ik als die hard kampeerder had gewoon niets meegenomen, want zo ga je nou eenmaal kamperen. Krijg ook net van Nienke te horen, dat ik een kei slechte kampeerder ben. Ja, ik vergeet nou eenmaal het een en ander (Nienke zelfs dr tandenborstel btw), maar ik heb t super opgelost.
We hadden 1 tandenborstel (mijnes), een deobus, 2x de pil, telefoons, schone shirtjes en ondergoed en geld. Verder nog wat eten en drinken, maar dat was vooral chips. Ik was er vanuit gegaan dat er handdoeken lagen (check) en dat er een restaurantje was (niet dus). Daar lag dus ook een beetje het probleem, want we hadden echt niets. Gelukkig wel een portemonnee. Dus met kolen, aanmaakblokjes, kip, speklapjes, garlic bread en 2 bekers voor een kopje thee aan de slag gegaan (samen dus, want zonder mijn rechterhand Nienke, was dit niet gelukt).
Later bedacht Nien dat ze ook nog wel een lekker wijntje lustte, dus ben ik zelfs nog wijn en wijnplastics (het was geen glas) gaan halen. Helaas hadden we ook geen kurkentrekker en moest ik beschaamd gaan vragen of iemand onze fles wijn wilde openen. Ook het openen van het in vacuüm verpakt vlees was even lastig, maar Nienke is toen even 1 mes en vork gaan halen.
Verder ontbraken ook, muggenspul (wel handig midden tussen de malariamuggen), zaklamp, slippers en al dat soort attributen..

Rond een uurtje of 9 in bed (12 graden) waren we erg trots op onszelf en zijn we heerlijk in slaap gevallen. De wekker stond weer om half 6, dus lekker vroeg gaan slapen. We hadden ook nog zitten puzzelen (woordzoeker), dus zwaar vermoeid in slaap gevallen.

Vandaag echt weer heerlijk rond gereden en heel veel gezien. Zoals gepland bij Phabeni uit het park gegaan en via de gewone weg naar Phalaborwa. Raar om zo’n mooie dag in een paar regels samen te vatten, maar zoals altijd: “foto’s spreken voor zich toch?”

Wat ik ook nog even wilde vertellen is dat we per ongeluk een neushoorn op de foto hebben gezet. Ik zal de foto op de site zetten en jullie mogen maar bepalen of het zo is of niet. Ik twijfel namelijk nog een beetje, want volgens mij kan het ook een buffel zijn, alleen zie ik geen witte hoorns.. moeilijk moeilijk moeilijk.

Net even met mama gebeld en niet zulk fijn nieuws over opa Verheij gehoord. Het is dus niet dat alleen ik me haaks moet houden!! Ik denk aan jullie, ook al weet ik niet in hoeverre dit berichtje opa en oma kan bereiken!!!



  • 06 Juni 2008 - 19:00

    Jos:

    hai meis, dat is weer een domper op de feestvreugde, wilbert net even gesproken, sterkte voor opa en oma Verheij, pas goed opjezelf baie vreugd en ons praat weer, groetjOs

  • 06 Juni 2008 - 19:40

    Gea:

    Hey zusje, wat enorm grappig om dit zo te horen. Echt kampeer-talentjes zijn jullie. Maar ik denk dat al dat getob toch wel een extra dimensie geeft aan de laatste daagjes saampjes daar. Dikke kus vanuit Raamsdonksveer! X

  • 07 Juni 2008 - 15:23

    "tante" Marijke:

    hoihoi,

    Ik wil ook jou nog even een heeeeeele leuke vakantie toe wensen!! Ik vond het echt super om zelf gezien te hebben waar jullie zitten en de verhalen lezen in één keer een stuk anders daardoor.
    Wat betreft die hele big five die jullie gezien hebben ben ik wel een beetje jaloers.

    Nogmaals veel plezier :)

  • 07 Juni 2008 - 15:44

    Tante Ellie:

    Hallo. Wat hebben jullie met olifanten? familie kwaaltje? horen wij straks op de verjaardagen allen maar over olifanten kletsen? Alle gekheid op een stokje ik heb net oma Verheij aan de telefoon gehad ze gingen weer naar opa en daar bleef het zelde . oom Gerrit en tante Rika zijn bij haar. Ga nu maar fijn genieten, morgen komt vriendje toch? groetjes de Kootertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 101263

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: