Fuuuuuuuuuuuull day walk - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Fuuuuuuuuuuuull day walk - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Fuuuuuuuuuuuull day walk

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

20 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Pfff nou nog van een dagje de avonturen opschrijven.
Vandaag was een lange dag en ook erg moeilijk te omschrijven. Met een enorme spierpijn opgestaan en op weg naar de lodge. Zoals gewoonlijk weer de indemnity forms tekenen en op weg. Vrij koud zo sochtends, maar zoals Clara mooi zegt: “Op kou kan je je kleden”. Halverwege onze drive, zagen we iemand lopen. Het bleek dus iemand uit Mozanbique te zijn. Nu ik dit aan het typen ben, zie ik de eerste beelden van de rellen in Johannesburg. We zijn er echt van onder de indruk. Deze jongen (19jaar) had een barbietasje en een fles water bij zich. In dat tasje zat wat eten en meer hadtie niet bij zich. Vanaf 3 uur de vorige nacht was hij al aan het lopen en hij was al leeuwen en olifanten tegengekomen. Nog maar 2 uur voordat hij bij de gate, wordt hij gepakt en moet hij terug. Hij was alleen zo moe, dat hij gewoon geen puf meer had om weg te rennen. We waren er toen al stil van, maar de gedachte dat deze vluchtelingen in dit land zo behandeld worden is heel bizar.
Ondanks dit rare voorval, gingen we natuurlijk gewoon verder. Na 3 kwartier rijden stopten we vlakbij de Letabarivier.
We hebben vandaag een jackel, olifanten, buffels, hippo’s, kudu’s, waterbucks, impala’s, giraffen en een mongoose gezien. Ook zag onze ranger een luipaard wegspringen, maar ik was op dat moment nog bezig om mezelf overeind te houden.
Deze walk was namelijk erg hobbelig en ik ben zelfs nog een keer onderuit gegaan. Maar goed, je kan wel naar beneden blijven kijken, dan zie je natuurlijk helemaal niets!!
Rond de middag hebben we een kleine siesta gehouden, wat erg lekker was zo midden in het park.
De schoen van Elly was ook nog stuk gegaan, maar Donavan had gelukkig wat tape bij zich..
Om half 4 waren we thuis, dus wederom een erg lange dag.

Ik voel nu echt alle spieren in al mn lichaamsdelen, maar gelukkig heb ik nog net puf genoeg om dit op mn site te zetten. Ik hoop dat jullie ervan genieten en niet ongerust zijn, ik zit ver van Johannesburg!!


  • 20 Mei 2008 - 18:52

    Schoonmams:

    Brrrrr. gelukkig heb je het allemaal overleefd. Maar ik geloof dat het wel allemaal kikke is. Volgens mij is die stage van jou maar een middeltje voor de leukste vakantie. Werken,oke maar je ziet en doet enorm veel. nog 19 daagjes?......
    Geniet nog maar van al dat moois.
    en neeem een warm bad voor de spierpijn.
    liefs en tot snel

  • 21 Mei 2008 - 10:45

    Jos:

    hai meis, zo zie je maar dat de wereld soms zo onrechtvaardig in elkaar zit, en blijf inderdaad maar ver weg van dat soort gevaren. pas goed op jezelf baie vreugd en ons praat weer. groetjOs

  • 21 Mei 2008 - 17:29

    Opa Oma Verheij:

    Nog even een berichtje van ons, en dit zal het laatste wel zijn,want morgen ben ik weg en vrijdag gaan we echt varen. Wel heel erg rustig he,, als ik jou verhalen zo lees ben je geloof ik samen met Nienke echt je grenzen aan het zoeken "wat durf ik nog meer? nou jullie je lol,maar kijk a u b uit dat je niet op het eind van je stage zo hier en daar nog een paar botten breekt dan is de lol er gauw af.maar we wensen je nog hele fijne weken, en daarna nog een heeeeele fijne vakantie samen met Wilbert.Groetjes van ons en hopelijk weer tot ziens in Werkendam Doeiiiiiiiiiii

  • 21 Mei 2008 - 20:26

    De Kootertjes:

    Hallo nicht. Wat kan je toch leuk schrijven.Als je niet meer kan koken kun je altijd nog schrijver worden, of als hobby. Wat zit jij in een mooie omgeving, we genieten van al die mooie foto's. Met onze kleinzoon [Lars] gaat het goed hij groeit lekker.Wij blij. Nu kunnen we hem knuffelen.Heb net naar oom Dirk een berichtje gestuurt, en zal tante Clara ook nog verrassen.Opa Verheij aan de telefoon gehad, die gaan zaterdagmorgen ook weg. Ze gaan of zijn op vakantie. Oom Leen gaat ook zaterdag voor een week weg dus word het stil in Werkendam.Nu het is een lang berichtje geworden nog een paar weekjes en dan kom je vrindje. Geniet maar van alles. groetjes oom Wim en tante Ellie

  • 22 Mei 2008 - 13:18

    Kees & Clara:

    He meiske, hier vandaan ook nog even gauw een krabbeltje. We hebben hier aan boord prima verbinding dus ik kan gezellig internetten en wel op mijn eigen laptop gewoon vanuit onze kamer. Ook op de schepen wordt het dus steeds beter geregeld.
    Je hebt weer een hoop oois gezien.
    Hou je haaks de laatste weekjes en tot gauw.
    Veel liefs
    TC

  • 24 Mei 2008 - 03:21

    Dirk:

    Hee grote nicht
    Ik las idd ook dat het wat onrustig was in SA.
    Kijk wel een beetje uit plz, ze doen in dat soort landen niet zo moelijk.
    Ben zelf net weekje Taiwan geweest en gister in Cambodia aan gekomen.
    Moet ook snel mijn site op orde brengen.
    Is niet veel van gekomen de laatste week.
    Las net van je schoonmams dat het nog maar 19 daagjes is.
    Tja, "Time flies when having fun"
    Dus geniet er nog ff lekker van en tot gauw weer.

    DV

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 101260

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: