Another week in Africa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Another week in Africa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Another week in Africa

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

26 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ha trouwe fans,

Ik laat jullie natuurlijk al een week alleen. Eigenlijk is er niet heel veel gebeurd, maar toch maar even een mini update. Een groot gedeelte van de mensen die trouw mijn site lezen, hebben het nu ook druk met de avonturen van Clara en Dirk natuurlijk!!

Woensdag
Woensdag was een rustig dagje op kantoor. Met enorme spierpijn heb ik me erdoorheen gewerkt. 's Avonds zijn we met Frans (degene die ons sollicitatiegesprek heeft gedaan) wezen eten op Silonque. Frans was jarig geweest en wij dames hadden hem een etentje voor zijn verjaardag gegeven. Silonque is een park met alleen maar safarihuizen (voor zover ik het begrijp) Elly en Jacque (het stel waar we ook de fulldaywalk mee hebben gedaan) wonen daar en zijn daarbij ook de gastvrouw en kok van het restaurantje.
Ik heb in Afrika nog nooit zo lekker gegeten. Een heerlijke carpaccio en daarna entre cote. Frans koos een heerlijk rood wijntje erbij, dus de avond was een succes!

Donderdag
Donderdag ben ik met Marije, Marieke op gaan halen op Kololo. Dit is bijna 500 km rijden, dus eigenlijk heb ik de gehele dag in de auto gezeten. Was niet heel erg, want het uitzicht was echt prachtig. De reis is niet helemaal vlekkeloos verlopen, maar we zijn weer heel thuisgekomen. Marije heeft zelfs nog een bekeuring gekregen voor te hard rijden. Gelukkig kon ze dat gelijk betalen en is het dus goed afgelopen allemaal.

Vrijdag
Vrijdag heb ik ook weer gewerkt, waar ik dus niet echt veel over te vertellen heb. ’s Avonds zijn we pannenkoeken gaan eten bij Roy en Karlijn. Eerst wilden wij trainees hen uitnodigen bij ons, maar het was makkelijker om naar hen te gaan ivm de kinderen. (voor ons uiteindelijk ook makkelijker, maar dat zeggen we natuurlijk niet :P)

Zaterdag
Zaterdag heb ik parkcatering gedraait. Nienke moest vrijdag ochtend ook al en omdat Neelke opeens niet meer kon, vroeg ze of ik mee wilde.
Dat houdt in dat je om half 6 ’s ochtends een auto helemaal vol moet laden met eten voor een full english breakfast en 3 personen. Gelukkig ging dat vrij soepel en deze keer kon Jacky ook gewoon zitten. Vrijdag had hij achterin een bakkie moeten zitten, helemaal afgesloten van Nienke en Chantel (die toen mee ging).
Het warme gedeelte werd klaargemaakt op 3 skottel braaien (ja die hebben ze hier ook gewoon) en het koude gedeelte werd op het buffet gezet. De gasten waren erg tevreden en dan zijn wij het ook natuurlijk.
Op de terugweg wilde Jacky graag een buffel zien, dus dat hebben we uiteraard ook! Langs de Letabarivier kwamen tussen de 200 en 300 buffels drinken. Ze bleven maar komen en komen komen.. Echt heel mooi om te zien. Ook hebben we veel kudu’s gezien, wat erg mooi was.
’s Middags ben ik lekker thuisgebleven, want ik was echt op.

Zondag
Zondag wederom op kantoor gewerkt, tot een uurtje of 2. Dat vond ik wel weer lang genoeg voor een zondag..
’s Avonds weer lekker niets gedaan :D

Nou dat was het weekje wel, ik zal nog even een klein vooruitzicht geven, want ik hoef nog maar 7 dagen te werken (inclusief deze, dus na vandaag nog maar 6).

Vandaag werken
Dinsdag met 6 andere dames sushi eten in Nelspruit (oh ja en ook nog winkelen)
Woensdag werken
Donderdag een bushbraai voor 150 man draaien
Vrijdag werken (of Marieke terugbrengen naar Kololo)
Zaterdag koffer pakken en niets doen
Zondag verhuizen, want maandag komen de nieuwe trainees al en kunnen wij voor een weekje in haar huisje (kunnen we de plantjes even water geven)
Maandag schoonmaken voor de nieuwe trainees en uit eten met de nieuwe trainees
Dinsdag werken
Woensdag laatste dag werken
Donderdag met Nienke 2 daagjes het park in
Vrijdag nog steeds met Nienke in het park
Zaterdag een full body massage op de lodge om alle zenuwen eruit te masseren
Zondag MN VRIENDJE OM 12 UUR OPHALEN VAN HET VLIEGVELD!!!

Ik beloof natuurlijk niet dat het zo blijft, want ik ga vast nog wel een keertje op safari ofzo.

Er zijn hier en daar wel foto’s van mn kleine tripjes gemaakt, dus die hoop ik vanavond erop te zetten. Verder voegt het niet heel veel toe, maar het maakt het miss makkelijker om in te leven.

ps. Nienke heb je titel niet gestolen, heeft namelijk niets met kantoor te maken.. :P

Dikke kus

  • 26 Mei 2008 - 10:44

    Wilbert:

    He liefje! Zo lijkt het helemaal al niet lang meer he, als je nog zoveel leuke dingen gaat doen.

    Let je bij die full body massage wel goed op hoe het moet? Dan kun je dat zondagmiddag gelijk even voordoen... ;)

    Dikke kus

  • 26 Mei 2008 - 11:11

    Claricia:

    Ik zal zorgen dat ik goede instructies voor je heb hoor liefje!! Komt helemaal goed!

    Dikke kus gek vriendje van me

  • 26 Mei 2008 - 17:03

    Nienke:

    Tuurlijk heeft het wel wat met kantoor te maken!! Hadden gewoon ons kantoor even naar het park verplaats en deden in plaats van mensen inchecken of salarisen uitrekening... 6 leeuwen zoeken en 300 buffels bekijken!!

  • 27 Mei 2008 - 09:55

    Jeanette 5T:

    zo dat is alweer aftellen joh. Wat gaat dat snel alemaal. En wat een superervaringen heb jij opgedaan. Leuk hoor. Ook wel hele griezelige dingen zag ik voorbij komen, springen in de diepte en dat op zijn afrikaans. Lef hoor.
    groetjes Jeanette

  • 28 Mei 2008 - 18:08

    Jos:

    hai meis, nu ik dit verhaaltje lees is het eindpunt alweer wat dichterbij gekomen. nog even volhouden. pas goed op jezelf. baie vreugd en ons praat weer. groetjOs

  • 28 Mei 2008 - 21:22

    Kees & Clara:

    Hoy meiske, nou wij zijn weer bijna thuis dan krijg jij ook weer wat fans terug. Nog even de laatste dollars van mijn interaccount wegtikken en dan zit onze vakantie er weer op en gaat die van jou bijna beginnen.
    Veel liefs
    TC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 101036

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: