Zaterdag weer een autotje huren - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Zaterdag weer een autotje huren - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Zaterdag weer een autotje huren

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

29 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zaterdag had Mo een autootje gehuurd en gingen we weer op pad naar Hoedspruid. Mo wilde graag ook naar die reptielenfarm en we wilden ook graag nog naar the cheetah project.
In een prachtige Toyota met airco! gingen we op pad..
Marije ging die dag op fulldaysafari, dus gingen we lekker met zn vieren.
Allereerst op weg naar het cheetaproject, waar we een uur moesten wachten op de volgende tour. Helemaal geen probleem natuurlijk, want na een lekkere lunch en wat geshop in de curioshop was dat uur alweer voorbij.
We kregen eerste een film van 20 minuten waar we helemaal lekker werden gemaakt met de mooiste en apartste dieren. Helaas viel het een beetje tegen. We reden met een safariwagen langs de dieren die achter een hek zaten (op de wilddogs en cheeta’s na). Was wel echt heel mooi en heel anders dan in Nederland. Ze hadden echt kilometers de ruimte, dus dat is wel mooi om te zien.
Wel hadden ze een kingcheeta, die met die strepen op zn rug, die zijn heel zeldzaam.
Wat ook erg leuk was, was het gierrestaurant. Hier krijgen die dieren allemaal overblijfselen van wat de leeuwen en cheetas eten. Het stonk echt enorm, maar was wel mooi.
Het verhaal bij de leeuwen is ook best leuk (voor de vrouwen dan, mannen kunnen er misschien een beetje pijn van krijgen). De achterste leeuw is namelijk een mannetje. Toen hij jong was is het hele zaakje eraf gehaald en daarom heeft hij ook geen manen.
Ook hadden ze nog een jonge neushoorn, schattig he!!
Na het cheetaproject zijn we dus weer naar de reptielenfarm geweest. Claricia wilde natuurlijk (net als Nienke) nog een keer een slang om haar nek. Eerst mocht Mo, want die was nog niet geweest. Uiteindelijk hebben we echt een half uur met zn drieen met die slang zitten spelen. Echt een geweldig beest (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen)
Die slangen was ook wel mooi om te zien hoe die een muis naar binnen werkte. Op de lodge zit nu een schatje van 4 mtr die gelokt wordt met een levende kip. Hoop dat ze hem snel hebben!!!

• 29 Februari 2008 - 17:47

Opa Oma Verheij:

Hallo claricia daar ben je weer,met een heel scala aan verhalen.Ga je nog eens een boek uitgeven?Het ene verhaal is nog spannender dan het andere Dat de tijd tussen je vingers doorglipt kan ik goed begrijpen,ook alvast overuren draaien als Mama en Claudia komen De foto,s zijn ook prachtig.Wij stoppen weleens voor een eend op de weg,jij voor een olifant maar ja verschil moet er zijn he Ikga alles nog wel eens door lezen en kijken. maar nu moet ik op verjaars bezoek wel een beetje vroeg maar de dame is 90 jaar geworden We zien verdere berichtjes met belangstelling tegemoet heel veel liefs van Opa en Oma