Housekeeping (en de allerliefste oma jarig) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Housekeeping (en de allerliefste oma jarig) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Housekeeping (en de allerliefste oma jarig)

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

05 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Een dagje housekeeping (of eigelijk dag 2 alweer)

Gister mn eerste dag housekeeping, viel me alles mee. Lekker huisjes aan het schoonmaken geweest samen met ‘mama Julia’. Het is hard werken, vooral in deze temperatuur, maar ik heb er niet heel veel moeite mee. Was aan het einde van de dag wel moe hoor!!
Omdat we op de lodge slapen, kunnen we ook geen eten koken en omdat de auto het niet doet konden we ook niet in Phalaborwa eten. Helaas was het op de lodge echt te druk en daarom een andere auto geleend en lekker bij een grillroom gegeten.

Daarna nog even wat in de bar gedronken en na een goed telefoongesprek (2) met Wilbert lekker geslapen.

Vandaag weer housekeeping en in gedachten een liedje voor oma gezongen!! Ik heb nog nooit zoveel bedden opgemaakt (ma je moet echt trots op me zijn, want het moet nog duizend keer netter, dan hoe t thuis moet). Ze zijn er ook achter gekomen dat mijn armen precies zo breed zijn als het dekbed en ik net zo lang ben, zodat het dekbed ook niet op de grond komt als de hoes erin moet.. Heb mn roeping voor deze week dus gevonden.

Helaas is Nienke vandaag ziek geworden, dr nieren deden niet echt lief meer en ze heeft een enge bult in dr hals. Netjes naar de dokter geweest en ze ligt nu braaf naast me op bed.

Vanavond komt de nieuwe Trainee Marije, het hele huisje is netjes, dus we zijn er klaar voor.
Verder niet heel veel te vertellen, want housekeeping is nou eenmaal niet heel boeiend. Mochten jullie toch interesse hebben in een uitgebreide uitleg, dan hoor ik het wel!!

Liefs

  • 05 Februari 2008 - 15:42

    Wilbert:

    He liefje,

    Ook zo nog even een reactie van mij. Blijft toch leuk. Dat pakkie ziet er goed uit. Vooral die mooie, bijkleurende slippers...

    Langs deze weg natuurlijk ook gefeliciteerd met oma! En mocht ze toevallig deze reactie lezen, ook gefeliciteerd namens mij!

    Bellen was fijn he, gisteren. Doen we vaker. Ik ga nog even afronden en spreek je snel weer.

    Dikke kus

  • 05 Februari 2008 - 15:50

    Sjoerd De Lange:

    Hoi Claricia,
    Wa hedde toch een schoon pakske aan!! Ziet er errug leuk uit! Goed om te zien en te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Echt gaaf dat jullie ook al zoveel van de omgeving hebben gezien en die olifant stond volgens mij wel erg dichtbij. Rust maar lekker uit van al die bedden opmaken. Groeten aan Nienke.
    Veel groetjes vanuit Breda, Sjoerd.

  • 05 Februari 2008 - 18:07

    Opa Oma Verheij:

    Ja hoor even de site geopend omdat ik van Gea hoorde dat je er voor Oma op was Dus druk of niet druk even luisteren hoor met zijn 4ren om de laptop dit is een veel mooier kado dan een bos bloemen zit je kleindochter in Afrika en kan ze zichtbaar en hoorbaar feliciteren Heel leuk en heel erg bedankt en we wachten je verdere avonturen af Doeiiiiiii

  • 05 Februari 2008 - 18:14

    Gea:

    Hey sis, wat leuk dat je voor oma ook een video'tje hebt gemaakt. Ik ben gisteren begonnen op mijn nieuwe jobje. Zwaar wennen maar wel leuk. Ik mis je ook al wel een beetje en er werd me vandaag gezegt dat je nu 2 weken weg was. Zo kort nog maar... Pff. Mijn mannetje komt maandag thuis en ik zal mijn best doen om vanavond jouw taken over te nemen (maar ik zit daar niet zo op als jij). Dikke kus lieverd!!!

  • 05 Februari 2008 - 19:16

    Dirk Verheij:

    Alaaf
    Leuk je berichten te lezen en de foto's te bekijken :D
    Goed om te zien dat je het lekker naar je zin hebt.

    /me kijkt uit naar je volgende berichtje.

    Laterzzzzz

  • 05 Februari 2008 - 22:53

    Ome Gerrit Tant Rika:

    Hallo meisje hartstikke leuk he,zo even
    een praatje maken.Prachtige foto,s, en een leuk verhaal. Geniet er lekker van.
    Zeker als je de kans krijgt.
    Een fijne en leerzame tijd toegewenst.
    Net bij oma geweest, zodoende dit briefje
    Misschien horen wij nog eens wat van je.

    Hartelijke groeten Ome Gerrit en
    tante Rika.

  • 06 Februari 2008 - 12:21

    Kees & Clara:

    He meiske, nog gefeliciteerd met oma. Je hebt helemaal de blits gemaakt met je video-boodschapje hoor. Toen ik gisteravond binnenkwam zat oma pontificaal achter haar lap-top terwijl opa en mutti de vaat aan het doen waren. Moet niet gekker worden, maar goed ze was tenslotte jarig ook. Heel erg leuk, en zo zijn er na gisteravond weer heel wat mensen bij die jou gezellig verhalen voortaan lezen. Werkse voor vandaag en tot gauw.

    Liefs,
    TC

  • 06 Februari 2008 - 13:37

    Else:

    He!
    Ik had natuurlijk wel gehoord dat je naar ZA ging, maar was al lang weer vergeten wanneer precies.
    Gelukkig kom ik nog regelmatig in Werkendam en zoals je weet blijft daar niks geheim en had ik al snel je blog gevonden :) Hoe land blijf je nou precies? Heb je miss. wel ergens gezet, maar weet t even niet.
    Echt keileuk om al je verhalen te lezen en foto's te zien. En ook leuk dat ik gewoon weet waar je zit, wij zijn ook bij de Phalaborwa gate naar binnen gegaan bij t Kruger Park en die begraafplaats en Amarulafabriek waar je t in een van je eerste berichten over had heb ik ook gezien. Ik was er in de droge periode (ook niet zo heet dus) en het is aan de natuur wel te zien dat het nu heel anders is!
    Vooral je "Troubles in the Bush" verhaal is behoorlijk freaky, gelukkig maar dat je mensen kende in de buurt die je konden helpen!

    Nou ik wens je nog keiveel plezier daar en ik blijf wel een beetje meelezen.

    Groetjes.

  • 06 Februari 2008 - 13:49

    Jan Fokke:

    ha dame!
    trek de volgende keer je nieuwe pakje aan als jullie de bush in gaan, wie weet helpt dat om de olifanten een beetje uit jullie buurt te houden. Hadden ze daar nu echt niets anders voor??? Dame heel veel plezier verder. groet jan

  • 06 Februari 2008 - 14:58

    Claricia:

    @ Schoonmama: carnaval eindelijk afgelopen, dat zal wel een geruststelling zijn! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen met de troubles en het olifantje niet meer gezien.
    @ Mutti: Sjonge, ik verveelde me gewoon een beetje. Het besef van hoe gevaarlijk het eigelijk was, kwam pas veel en veel later!! Volgende keer zal ik er rekening mee houden. Hoop dat je nog een beetje relaxt in de kerk zat?! Hou ook van jou!!
    @ Ex buufies: Leuk dat jullie mn site gevonden hebben. En zo bizar dat je 9000km weg bent en Else het gewoon kent. Jij had toch bij een apenopvang gezeten? Hadden namelijk een Nederlandse gast op de lodge, die had bij een apenopvang gewerkt. Scheen daar echt te ranzig voor woorden te zijn en ze is er ook heel erg ziek geworden. Ik begreep dat je het redelijk naar je zin had toch?
    Nou ik hoor t wel!!
    @TC en OK: De auto's hier zijn net als in Nederland, ze doen het bijna allemaal op een enkel oud barrel na. Wij reden in de oudste auto van heel Phalaborwa volgens mij, dus wat dat betreft is het best goed ontwikkeld. Hoop dat vandaag je laptop problemen opgelost zijn.
    Leuk dat oma het zo leuk vond he en ik vind t ook een leuk idee om oma op de bank te zien, terwijl opa aant afwassen is :D
    @ Dik en Esther: Ik blijf het leuk vinden dat ook jullie me volgen. Het was meer een soort van medelijdenwekkend smsje, wilde even horen hoe zielig ik was :P. Maar achteraf best scary. Hier in de omgeving spreekt met de eigen taal (Zulu, Swazi enz) en engels. De zuid-afrikaanse taal (diegene die dus op het Nederlands lijkt) wordt zelden of nooit gesproken. Enkel door de gasten. Wel staat het op alle verpakkingen in het zuid afrikaans, net als op je Thee!!
    @ Opa en Oma: Ben erg blij dat jullie het filmpje leuk vonden, inderdaad vreemd dat het nog maar zo kort is en al zo lang lijkt. Nienke en ik blijven dat ook maar tegen elkaar zeggen.
    @ Werner en Lenie: ook jullie hebben de site gevonden. Skype gaat nog even erg lastig, maar gelukkig is contact gewoon mogelijk. Bellen is namelijk ook best goedkoop!
    @ Nel: Wat leuk om ook van jou een berichtje te ontvangen!! Het was inderdaad erg spannend en ik hoop het ook niet meer mee te maken.
    @ Mn allerliefste schatje: Je bent super!!
    @ Sjoerd: Schoon pakske he, is het niet iets om ook op school te introduceren? Kijken wat de reacties zijn :P Dat bedden opmaken is echt zwaar hoor!!
    @ Gea: Ik kan je wel leren erop te zitten??!! Ben benieuwd naar je mail en geniet van je boy!
    @ Dirk: even geen inspi vandaag, daarom lekker reacties op iedereen.
    @ Ome Gerrit en tante Rika: Ook jullie de site gevonden, leuk dat jullie me volgens, ik zal ervan genieten. Erg moeilijk is dat gelukkig niet
    @ Fokke: Ik niet snap niet, waar hadden ze iets anders voor?? Mn prachtige housekeeping pakje?? Het zit namelijk erg comfortabel en die zwarte vrouwtjes willen niets anders. Dat het met mijn kletskuiten niet staat kunnen zij ook niets aan doen.

  • 06 Februari 2008 - 21:13

    Opa Oma Verheij:

    Hallo Claricia:Hier zijn we weer na alle verjaardags drukte Maar zoals je gelezen hebt liet Oma lekker het werk aan anderen over en kruipt ze zelf achter de computer. Gisteravond was de visite netjes op tijd weg dus nog even voor zover mogelijk de boel opgeruimd en vanmorgen alle stofjes en vuiltjes samen met Opa weggewerkt (Housekeeping)en om 12 uur wezen zwemmen in Giessen.Toen vond Oma het wel genoeg voor vandaag.hou jij eigenlijk wel vrije tijd over met zo,n grote fan club die jou al die berichtjes sturen en die jij zo gezellig beantwoord.(Wilbert)jij ook bedankt voor je felicitatie .We hebben gehoord dat je het ook naar je zin hebt op je nieuwe werkplek dan gaat de tijd ook voor jou sneller Een half jaar is zo om hoor als je er achter staat.maar ja dat sta je nog niet hou je dus haaks en we hopen elkaar volgende week bij Tante Clara te zien Groetjes van ons voor beiden

  • 06 Februari 2008 - 21:20

    Opa En Oma:

    knapt Nienke al weer een beetje op, doe haar de groetjes van ons en wens haar beterschap toe van ons Doeiiii

  • 07 Februari 2008 - 19:26

    Gertien:

    Hoi ex-buurmeisje,

    Net als Else hoorde ik ook vanuit Werkendam, via onze moeder dus :-),dat je hier een blog hebt. Ik hou er zelf ook een bij hier vanuit Milaan. Heel veel plezier en succes nog daar!

    Groeten Gertien

  • 07 Februari 2008 - 21:58

    Lisette:

    ha die Claries, Ben begonnen met je berichten te lezen, ben pas op 1 februari dus ik heb nog even te gaan. Maar toch alvast even een reactie: leuk om alles te lezen, ik begrijp qua werk dat je knop nu duidelijk naar de andere kant om moet (bestaat die kant wel??). Ben benieuwd of je keukenervaring ook nog van pas komt?! bijzondere ervaringen daar hoor, erg mooi en apart! Hier gaat alles goed en succes daar met alles!!
    Groetjes,
    ex bazin Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 100895

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: