Troubles in de bush - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Troubles in de bush - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Troubles in de bush

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

04 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zoals jullie misschien al gehoord hebben, Nienke en ik hebben anderhalf uur in de bush stilgestaan, omdat de auto (onze Datsie schatsie) niet meer wilde starten.
Eerst hadden we een filmpje gemaakt van een olifant die beetje dreigend werd, spannend maar wel heeeel mooi!! Toen viel de auto al uit, en daarvoor tijdens het keren gebeurde het ook al een keer. We waren net op een onverharde weg toenie opeens begon te schokken en ermee ophield. Kregen hem ook niet meer gestart en belden onze tante Monique. Die heeft ons echt super geholpen en samen met Louis (eigenaar van de auto) naar het park gegaan. Hoop dat alle filmpjes erop staan, dan kun je misschien een beetje meekrijgen hoe het gegaan is. Je zit daar, midden in het Krugerpark, je zag net een olifant heel dreigend op een andere auto afkomen. Het is 51 graden en je weet dat er binnen een uur nog geen hulp is. Best heftig allemaal, maar gelukkig is alles meer dan goed afgelopen. Louis en Mo kwamen aanrijden en binnen een minuut zaten we aan hun auto vast. Niemand mocht ook verder uit de auto, voor het geval dat. Voor een olifant maakt het niet uit, in of uit een auto. Maar voor een leeuw maakt het wel degelijk verschil..
Ik ben inmiddels bijgekomen van de schrik en de stoere praatjes beginnen (zoals je een beetje kunt zien) weer te komen. Ga nu lekker slapen, want over 6 en een half uur gaat de wekker weer. Bikkelen!!! Slapen nu trouwens ook al op de logde, foto’s van het huisje zal ik ook op de site zetten. Ziet er allemaal erg mooi uit he?? Dus als jullie willen komen, eerste 3 nachten zijn gratis!

Heel veel liefs CC

• 04 Februari 2008 - 14:07

Roos:

Lieve meiden, weer echt een heel avontuur wat jullie hebben meegemaakt. Ja en je weet een olifant vergeet nooit wat dus...... (Die dacht ik laat die lieve meisjes in dat koekblik maar met rust).
    Ik moet er niet aandenken dat jullie straks weer hier zijn en dan gelijk bij de laatste hap de borden wegtrekken en het dessert op tafel zetten ik zie de mensen al kijken. Er zullen vast nog veel meer dingen zijn die totaal verschillend zijn met onze leefgewoontes al dan niet aangeleerd. Heerlijk die verhalen, wij genieten mee.groetjes uit een carnavalesk durppie.

• 04 Februari 2008 - 15:36

Mutti:

Lieve derde dochter,
    Wil je voortaan dit soort avonturen pas vertellen als je weer veilig op de lodge bent. Verder is het weer een heerlijk verhaal en voor jullie een prachtig avontuur om te vertellen. Groetjes aan Nienke en ik hou van je. Liefs mutti

• 04 Februari 2008 - 17:52

Heleen (ex Buurvrouw:

Hoi Claricia,
    Ik wist al dat je in Zuid-Afrika zat natuurlijk na ons gesprekje in de buurtbus. Maar vandaag kwam ik je oma tegen bij de groenteboer en zij vertelde dat je op de computer bent te volgen. Eerst es gekeken, leuk! Doe je best en heel veel plezier daar(en een beetje voorzichtig hoor!)

• 04 Februari 2008 - 18:29

Kees & Clara:

He meiden, wat een avontuur. Wij krijgen het idee dat de auto's daar, hier niet echt door de keuring heen zouden komen. In ieder geval leuk om terug te lezen. Je filmpjes kan ik nog niet echt bekijken. (Vista probleempje ?) en dan kan natuurlijk niet dus komt er woensdag even iemand naar mijn lap-top kijken wat er fout ingesteld staat. Heb daarna wel het een en ander te zien. De temperatuur loopt daar inderdaad aardig op zo te zien en je krijgt ook al een aardig kleurtje. Veel plezier en tot gauw.

TC

• 04 Februari 2008 - 19:16

Dik & Esther:

Gelukkig ... goed afgelopen dus. Wel eerlijk dat je hebt ge-smst kunnen we er vanuit gaan dat je je niet beter voor doet dan dat het gaat. Hoe is het met de taal? Ik drink wel eens rooibos thee en als je echte originele hebt uit ZA dan staat daar zo'n geweldige tekst op. Nou meid, de groetjes en hou je haaks.

Dik & Esther.

• 04 Februari 2008 - 21:01

Opa Oma Verheij:

Hallo kleindochter: Wat gebeurd daar allemaal Ik ben eerst eens op de kalender gaan kijken of het echt pas 14 dagen geleden is dat jullie vertrokken.Je kan wel een boek gaan schrijven als je terug ben We wachten in panning je volgende berichtje af en wensen jullie het allerbeste toe

• 04 Februari 2008 - 21:30

Werner / Lenie:

He meid ik heb alles bekeken ben jaloers op je, geniet en ik blijf je avonturen volgen. gr de Fabertjes

• 05 Februari 2008 - 13:33

Nel Van Der Straaten:

Wowwwwwwww wat een spannende rit was dat...je hartje zal best ff gebonkt hebben:)))

Ik lees met veel plezier je heerlijke verhalen hoor.

Groetjes Nel