spoel, bush en kroeg; wat wil je nog meer op 1 dag - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu spoel, bush en kroeg; wat wil je nog meer op 1 dag - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

spoel, bush en kroeg; wat wil je nog meer op 1 dag

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

04 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

2 februari, dat was even bikkelen. Claricia stond in de spoelkeuken/het hele F&B gedeelte schoonmaken. Diep, diep respect voor die mensen. Ik heb in de afgelopen jaren best geleerd om hard te werken, maar niet in 40 graden. Dat kan over het algemeen niet, maar Sarah (degene waar ik mee samen werkte) werkt zo hard als mogelijk is in deze hitte. Misschien dat ik er maandag achter kom dat het in heel de housekeeping zo warm is, maar dat horen jullie dan wel!! Ik heb anderhalf uur (ja achter elkaar, geen slokje water of een plasje kon er vanaf) stoelpoten gepoetst, terwijl Sarah als een gek de tafels afdeed, de vloer aanveegde met een gekke bezem (veren aan een stok) en die ook nog even mopte. Ik kreeg aan het einde van de dag dan ook te horen dat ik erg hard mn best had gedaan en dat ik een half uurtje eerder mocht. Al het werk was toch al gedaan. Ik hoop maandag ook nog even een betere foto te maken van mij in het housekeeping jurkje, maar had beloofd aan Sarah om samen op de foto te gaan.
Daarna even naar huis om op te frissen en met Monique en Yda naar het KNP gegaan. Niet heel veel gezien, maar lekker genoten van het park zelf. Nienke had echt de mooiste foto met die boom en de zon, dus mocht die even op mn site zetten. Ga natuurlijk niet zelf met de eer strijken :P
’s Avonds zijn we lekker op stap geweest. Eerst naar het poolcafé. Daar is het dus traditie om als verliezer je neus blauw te maken met het krijt en dan onder de tafel door te kruipen. Nu was het geval dat Nienke en ik in 1 team zaten en Monique en Yda in een team. Wij moesten de zwarte bal in een bepaalde hoek spelen (de tegenovergestelde van waar onze andere bal in geschoten werd, heb ik mij laten vertellen). Per ongeluk kwam tie in een ander gat en Monique en Yda dachten al dat ze verloren hadden. Kropen dus ook gelijk onder tafel. We hebben toen maar eerlijk opgebiecht dat zij eigelijk gewonnen hadden en daarom gingen wij ook nog even (sorry voor de foto, maar er is even geen mooiere).
Daarna nog even naar een discotheek geweest, de dames gingen nog even langarmen (stijldansen) en Nienke en ik hebben ons prima vermaakt door daar naar te kijken. Wat een volk liep daar rond, de schuur in Eethen is er niets bij!!
Daarna lekker naar bedje en heerlijk geslapen.

  • 04 Februari 2008 - 21:02

    Jos:

    hai meissies
    prachtige natuurfoto's zeg. ik heb ooit een collega gehad die ook het serviesgoed onder je neus vandaan haalde terwijl je nog zat te eten. jammer dat jullie pech hadden met de auto. heb je dat ook weer meegemaakt al lijkt me het niet echt prettig. pas goed op jullie zelf. groet jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 101014

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: