Gaaaf! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Gaaaf! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Gaaaf!

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

20 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Haaai,

hier een korte krabbel over het duiken!! Ja ja mensen, ik heb voor het eerst in mijn leven onder water geademd!!! Het was zoo gaaf en zoo mooi!! Hmm.. ik zie nogal wat uitroeptekens, maar is ook echt lastig uit te leggen hoe leuk het is.

Wat we gedaan hebben;
Gisteren hebben we al 111blz gelezen en dit stukje hebben we vancohtend ook in een filmpje teruggezien. Hierin werd eea uitgelegd over druk, het klaren van je oren en ogen etc etc (ik zal jullie niet te veel met de saaie theorie vermoeien, wat een beetje saai is het wel) Na de theorie hebben we de materialen bij elkaar gezocht en aangetrokken. Toen zijn we op weg gegaan naar het water.
In het water hebben we eerst wat ademoefeningen gedaan en de theorie toegepast. Hierna zijn we heerlijk een stukje echt gaan duiken boven het rif! Wauw, wat was dat gaaf! Dat je kan ademen en tussen alle vissen door kunt zwemmen, zonder je ergens druk om te maken. Ik was dus ook iets te relaxed en zwom telkens weg. De volgende duik moest ik daar dus wat meer op letten..
Smiddags eigenlijk hetzelfde herhaald, nieuwe theorie; testje; pak aan; materiaal in elkaar zetten; naar het water; oefeningetjes; en duiken!

Nu zitten Suus en ik weer theorie door te nemen, terwijl Marloes en Marieke nog even bij de buren aan het borrelen zijn. Tja het leven van een duiker gaat niet altijd over rozen ;)

Morgen dus weer een duikdag, erg benieuwd wat we dan allemaal zien. Vandaag sowieso een grote zeester gezien en een krab die een zee-egel opeet (een kill zoals we dat in Afrika zouden zeggen). Wat ik vooral erg mooi vind, zijn die grote scholen kleine visjes die in het wat diepere gedeelte. Tot nu toe zijn we 12m onder water geweest, dus misschien gaan de volgende keer wel richting die visjes!

Ik kan er echt een heeeeeel lang verhaal van maken, maar Suus is al heel fanatiek aan het lezen, dus ik ga me er ook op storten..
Heb nog geen foto's gemaakt, dus vandaar nog even niets. Mag er nog 100 plaatsen zag ik gisteren, dus zal er wat meer gebruik van maken!!

Begreep dat het morgen een erg mooie dag wordt, dus geniet ervan! Heb een beetje zon opgestuurd!

Liefs









  • 20 April 2011 - 07:18

    Clau:

    Idd: gaaf! Ben wel beetje jaloers hoor.... Maar geniet er lekker van, doe je best met de theorie, blijf een beetje bij de groep met duiken en halen dat diploma!

    Hier idd heerlijk weer, zonnetje, nu (9 uur 's ochtends) al 15 graden, dus prima te doen.

  • 20 April 2011 - 11:16

    Roos:

    Lieve meid , geniet er maar lekker van. Duiken een hele belevenis op zich, tja en dat theorieboek hoort erbij. Heerlijk vrij als een visje in het water!! Leuk dat je nog wat foto's kan plaatsen kunnen wij lekker meegenieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

24 April 2011

St Christoffel

23 April 2011

Dolphin Academy

22 April 2011

Even helemaal niks..

22 April 2011

Open water PADI!

21 April 2011

en dat is 2..
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 100942

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: