Dagje westkaap - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Dagje westkaap - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Dagje westkaap

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag vriendjes en vriendinnetjes!

Vandaag ons eerste beetje productieve dagje gehad. Na een heel weekend feesten en zonnen, hebben we vandaag de daad bij het woord gevoegd. Om 8 uur stond de wekker en na weer een slechte nacht, was dat best vroeg!

Maar goed, slapen lukte toch niet meer en Suus kwam er ook op tijd uit.. De reden van dit vroege wakker worden, was dat Suus en ik graag wilden gaan inventariseren over het duiken. Je kan op Curacao echt overal duiken, dat is het probleem niet. Maar we willen wel goed begeleid worden, zonder er de hoofdprijs voor te betalen. Wat ook belangrijk is, is dat we de auto niet perse nodig hebben. De auto deelt Suus met Marloes en die wil natuurlijk ook leuk dingen doen met Marieke.

Wij dus in alle vroegte lopend naar een duikschool, waar we via internet al eea over gelezen hadden. Daar was het mogelijk om je 'open water PADI' te halen in drie hele dagen. Dit lijkt me echt super, omdat je dan zelfstandig mag gaan duiken!! Suus en ik gaan dit dus vanaf morgen ook doen en donderdagavond is de cursus afgerond. Het is echt een opleiding, want we moeten ook een boek van 250 blz lezen, dat viel een klein beetje tegen. Maar op het strand wass het redelijk te doen.. Wel droge stof hoor, over lucht en de materialen.. Pff..

Marieke wil ook heel graag met dolfijnen zwemmen en ik vind dat natuurlijk ook niet vervelend. Samen met Suus ook daar langs gereden en het zag er allemaal goed uit! Geen uitbuiting van die dieren, het is echt een centrum waar ze ook therapie geven aan kinderen met een beperking etc. Het geld wat je betaald gaat ook naar zo'n stichting en overal merk je dat ze niet overdreven commercieel ingesteld zijn. Ook hier maar een reservering gemaakt en het eerste vrije plekje is zaterdagochtend. Marieke gaat de dag erna alweer naar NL dus wel heel fijn dat dat allemaal nog gaat! Zoals je kunt lezen, zit deze week zo goed als volgeboekt, vandaar dat we vandaag een beetje gesightseeinged hebben (is dat een officieel voltooid deelwoord?)

Met de auto zijn we gezellig met zn viertjes op pad gegaan, langs allerlei baaitjes en mooie strandjes. Allereerst naar Shete Boka, waar de zee vele malen ruiger is dan aan 'onze' kant. Hier springt het water echt hoog op, erg mooi! Daarna naar de grote- en klein knip. Dit zijn echt van die idyllische baaitjes! Dat is op Curacao sowieso erg leuk, dat dat massale er niet zo is. Geen mega stranden die mega druk zijn, maar heel veel kleine strandjes. Toen zijn naar Playa Forti gegaan, hier kun je van een rots van 12m naar beneden springen, Suus en Marloes hebben dit al een keer gedaan en Suus heef toen 2 weken last van dr stuitje gehouden. Ook is er iemand overleden na een sprong, dus dat hebben Marieke en ik maar niet gedaan.. Hierna zijn we naar Jaanchi's gegaan, dit is een erg bekend restaurantje zonder kaart. Afhankelijk van wat er te krijgen is, zijn er gerechten samengesteld en komt de eigenaar het hoogst vermakelijk vertellen.. Bij elke tafel hetzelfde, met dezelfde grap, erg leuk!! Helaas hadden wij niet zo'n trek in geitenstoofvlees of een andere warme maaltijd, dus hielden we het bij een drankje. Met een 'tot ziens en zo niet dan tot snel' verlieten wij dit fantastische restaurant. Uiteindelijk zijn we bij de Laguna baai op het strand gaan liggen om de laatste zonnestralen mee te pikken. Toen we terugliepen bleken er erg veel zeeschildpadden in de baai te zitten en hadden we erg goed kunnen snorkelen, balen! Maar ik ga de aankomde 3 dagen op 4 verschillende plaatsen duiken, dus ik zal niets tekort komen.

Vanavond lekker gekookt want smaandags is er niets te doen. Suus zit aan haar scriptie te werken en ik ga straks yathzeeen met Marloes en Marieke. Ik ga ze zo maar eens 'kastje' leren, veeeeel gezelliger!!

Met een licht verbrande nek en heel veel zin in morgen wens ik jullie een hele fijne dag..

Heel veel liefs Claricia

ps. voor degene die foto's willen zien, verwijs ik door naar de social media van Marloes en Suus of naar google ;). Ik vind het echt zonde om te betalen om foto's op deze site te zetten en vervolgens te moeten blijven betalen om ze op deze site te behouden. Ik maak een mooi fotoboek als ik terugben en dan is iedereen van harte welkom voor een live verslag van mijzelf, net zo gezellig!!
Ik mag er 10 gratis opzetten, dus dat zal ik zo doen..

• 19 April 2011 - 05:18

Ome Dirk:

Hoi Claricia & Friends .

Goed te zien dat je het lekker naar je zin hebt.
    Is die 3de tent op mambo er niet meer (of waren jullie al af :P)
    Ben benieuwt of "De Tropen" en "Landhuis Brievengat" ook nog gezellig zijn.
    Had al gespekt, maar Rumrunners is er niet meer.

Groetjes van het andere eiland,

Ome Dirk

• 19 April 2011 - 06:13

Gea:

Hey sis,

Super leuk dat je ff bij Jaanchies bent geweest... En de foto's zien er echt super uit. Nu mogen wij momenteel in Nederland ook echt niet klagen hoor... tussen de 15 en 20 graden dussssss. Geniet ervan en heel veel succes met het behalen van je duik-papieren.... Ennuh... gesightseeinged... hartstikke voltooid! :S...

Dikke kus en de groeten aan de meiden daar!!!

Gea

• 19 April 2011 - 06:38

Clau:

Leuk verhaal weer en wat gaaf dat je gaat duiken zeg! Veel succces ermee! Enne, die foto's: ik hoefde er ook geen 100, maar gewoon een paar om een indruk te krijgen, tnx!

• 19 April 2011 - 10:46

Wilbert:

He liefje,

Ziet er allemaal super uit. Echt gaaf dat je ook gaat duiken. Is je PADI ook onbeperkt geldig?

Als ik dan een keer wel vrij krijg en we samen op vakantie gaan kunnen we samen duiken. Als ik het ook geleerd heb natuurlijk!

Have fun en tot over een weekje!

xx