Dinsdag 10 juni - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 juni - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 juni

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

14 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

…gingen we weer vroeg op, want er stond veel op de planning. Vroeg ontbijten en daarna de panoramaroute rijden. Daarna richting het park om daar te overnachten. Dit wilden we graag in alle rust doen, maar helaas kon dat toch niet helemaal.
Allereerst was het maandag niet gelukt om de kluis in Kindergarden open te maken. In deze kluis lag mijn vliegticket nog en die heb ik echt nodig!
Joris zei dat hij om half 7 op de lodge zou zijn, dus dat ik dan de sleutel zou krijgen. Alleen wist hij zelf ook niet dat die sleutel kwijt is. Allemaal heel vervelend en uiteindelijk om half 9 zijn we gewoon maar vertrokken. Dit zou ons een dag van onze vakantie kunnen kosten en misschien kan alles opgestuurd worden, of kan Nienke iets meenemen. (wij gaan ongeveer naar dezelfde bezienswaardigheden in SA, dus de kans dat ik haar tegen kom is vrij groot).

Snel even van iedereen nog afscheid genomen, wat echt een vreemd gevoel gaf. Ik vind het al moeilijk en dan ook nog zo haasten. Ook merk je dat je heel veel mensen nog niet gedag gezegd hebt, maar dat die vandaag ook niet aan het werk zijn. Daar moet je je dan maar bij neerleggen en gewoon maar in gedachten afscheid nemen.
Bijna 5 maanden lief en leed gedeeld, bijna 5 maanden was Sefapane mijn thuis en dat moet je opeens verlaten. Heel apart gevoel en ik weet nog steeds niet of ik het wel leuk vind..

Maar goed er stonden nog erg veel leuke dingen op het programma, dus toen ik daar aan dacht klaarde ik weer een beetje op.
De panoramaroute was weer prachtig en het was erg fijn om deze met Wilbert te doen. Wilbert heeft zelfs ook nog een stukje gereden, maar eenmaal in een klein stadje werd het toch wel moeilijk. Dat kwam mede door mijn dramatische uitleg over de verkeersregels, maar dat terzijde.
We zijn bij een aantal uitkijkpunten gestopt: “De drie rondavels, de Potholes, Wonderview (had ik ook nog niet gezien, maar is bijna nog mooier dan God’s window), God’s Window en Rain forrest . Het was een beetje bewolkt, waardoor je niet heel ver kon kijken. Maar de wolken maakte het allemaal toch ook weer heel erg mooi. Het was gewoon genieten!
In Hazyview hebben we een hapje gegeten en toen op weg naar het Krugerpark.

Toen we daar gearriveerd waren, hadden we nog een paar uurtjes. Was wel fijn dat we niet gelijk naar het kamp moesten, zodat we nog even een rondje konden rijden. Onderweg hebben we impala’s, kudu’s, waterbokken, bavianen, mongoose, wildebeesten, olifanten en gewoon weer leeuwen gezien. Wilbert heeft zoooo’n geluk!! Uiteraard wilde hij graag zijn big 2 uitbreiden, met tenminste 1 dier. Ik heb erg mijn best gedaan en op het einde een buffel voor hem gespot! Helemaal blij natuurlijk, want morgen de laatste 2 en dan heeftie hem compleet!!! Maar ondanks het feit dat er maar één dier bij de big 5 kon worden bijgeschreven hebben we wel WILD DOGS gezien. En die zijn er maar 300 in heel het Kruger Park…

’s Avonds lekker met zijn tweetjes zitten braaien en nu lekker warm in bedje..


  • 14 Juni 2008 - 20:24

    Jos:

    volgens mij zitten wij dichter bij middelburg

  • 15 Juni 2008 - 08:11

    Matthijs:

    Middelburg de gekste!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 100945

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: