Maandag 9 juni (onze eerste echte dag samen) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Maandag 9 juni (onze eerste echte dag samen) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Maandag 9 juni (onze eerste echte dag samen)

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

14 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Maandag begon de dag al redelijk vroeg. We zitten allebei in dat ritme, dus rond een uurtje half 8 was ik (Claricia) al wakker en bestelde een lekker ontbijtje op bed. Wilbert ontwaakte om half 9 ook helemaal, omdat er een full English breakfast klaarstond.

Heerlijk met zn tweetjes in onze pyama’s zitten eten en daarna even douchen. Er moesten nog wat dingetjes geregeld worden en we wilden dat niet op het allerlaatst doen. Wilbert heeft zijn wildcard gehaald (zodat we in alle nationale parken gratis in kunnen) en ook wilden we zorgen dat we de auto maandagavond al mochten hebben. Konden we dinsdag lekker op tijd weg. Helaas mislukte dat een beetje, maar dat maakt allemaal niet uit. We zijn bij elkaar en dat is wat telt.

Om 3 uur ‘smiddags was mijn afscheidsborrel. De communicatie was niet erg goed verlopen, dus eigenlijk niemand wist ervan. Aan de ene kant wel vervelend, maar aan de andere kant wel makkelijk. Ben niet zo goede afscheidnemerd. Wel was het erg gezellig met de trainees, onze vriendjes, Roy en Karlijn en wat collega’s van reservations en finance.
Marije had ook nog een super lief cadeautje namens iedereen gemaakt en ook hebben we een heel mooie speech van Karlijn gehad. Nog steeds besefte ik toen niet echt dat dat mijn laatste avond op Sefapane zou zijn.

’s Avonds zijn we met Nienke en Tommy, Marije, Delano, Garth, Tim, Karlijn en Mirthe op bushbraai geweest. Uiteraard wilden we naar Sable en gelukkig vond onze ranger dat ook een goed idee. Eenmaal daar aangekomen zagen we niets, nog geen impala. Hevig teleurgesteld natuurlijk, maar toen spotte ik opeens een olifant. Altijd mooi om te zien, dus wij erop af. Stiekem door de bushbush (niet over een weg) naar een andere weg gegaan, want we wilden die olifant dichtbij hebben. Liggen daar opeens 4 leeuwinnen en een welpje, op nog geen 5 meter afstand. Gewoon niet gezien!! Dus Wilbert had binnen 2 minuten, 2 van de big 5!! Heerlijk even naar deze mooie dieren gekeken, maar toen werd het tijd voor onze sundowner. Wilbert heeft toen voor het eerst Biltong op. Beviel erg goed, dus dat gaan we nog meenemen naar NL voor bij de borrel (als NL in de finale staat bij het EK :P). Deze sundowner wilden we op de eerstvolgende open vlakte na de leeuwen doen, maar dat plan werd verstoord door een kudde olifanten. Ze waren vrij agressief, dus moesten we nog even doorrijden.

Na een hapje en een drankje zijn we weer op weg gegaan. De olifanten hebben we daarna nog bij Sable gezien, maar toen in het donker en ze waren nog steeds niet echt vriendelijk. Maar dat ben jij ook niet als je midden in de nacht een schijnwerper in je ogen krijgt!

Eenmaal op de bushbraai spot hebben we genoten van een Afrikaanse braai met een heerlijk toetje (malvapudding met custardsaus). Wilbert en ik hebben heerlijk zitten eten met op de achtergrond het geluid van olifanten!!

Na deze prachtige ervaring wilde Wilbert graag voetballen kijken en dat vind ik heus niet heel erg hoor. Met iedereen van de bushbraai in de lounge gezeten en gelukkig hadden ze gewonnen!!

Daarna lekker naar bedje, want dinsdag…

• 14 Juni 2008 - 20:21

Jos:

ha afrikagangers,altijd net iets meer he wilbert, geniet ervan jongen samen. groet(schoon)pap

• 15 Juni 2008 - 10:03

Kees & Clara:

He Wilbert, heel fijn jou ook in deze bush-bush te zien en maak er wat moois van.
    Liefs,
    TC