Indescribable - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Indescribable - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Indescribable

Door: Claudia/Joki/Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

14 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Eigenlijk hebben we 3 redenen dat we geen lang stukje gaan typen over vandaag.
De belangrijkste is, dat er gewoon geen woorden voor zijn. Zo mooi was het!!!
De tweede ook vrij belangrijke reden is, dat we eigenlijk best moe zijn van een hele lange indrukwekkende dag.
En reden drie is dat we er om half 5 al weer uit moeten..
(Ik, Claricia, zit hier mn stukje te typen en krijg echt van alle kanten commentaar, heus niet leuk)

Dus.... Daarom zetten we er wat foto's op en krijgen jullie misschien later een uitleg. Misschien ook niet :P:P hihi

Hmm.. Het laden van de foto's duurt even, dus ik zal in de tussentijd een kleine uitleg geven.

Om 7 uur vertrokken we richting Blyde River met onze gids Elias, een stel uit Wassenaar en een vrouw uit Duitsland.

Allereerst naar de 'drie rondavels geweest' Dit zijn uitslijpsels die op rondavels lijken (als iemand een betere benaming heeft, mag dat altijd gezegd worden).
Daarna naar de 'potholes'. Ook dit is een prachtig natuurverschijnsel! De ronde gaten in het gesteente zijn gevormd door het stromende water. Vroeger was hierin ook nog goud te vinden, daarom waren er in de buurt ook vaakt goudzoekers te vinden.
Na de Potholes zijn we naar de 'Berlin Fall' geweest. Echt een enorm hoge waterval.
Daarna naar God's Window, een prachtig uitzicht. Het wordt zo genoemd, omdat je echt enorm ver kunt kijken als het helder is. Zelfs tot de bergen van Mozambique. Zo ziet God de wereld ook..

Allemaal prachtig! Deze dag afgesloten met een heerlijke pannenkoek en wat curioshopping.

Ook hebben we nog een spannend verhaal over een cameratas, maar dat komt morgen allemaal!!

Heel dikke kus, een vermoeide fam Graveland/Verheij/De Jong/Boons :D

Doeiiii

ps. Er komen ook nog meer foto's, maar het is inmiddels half 11. Echt bedtijd en dit zijn toch wel beetje de mooiste!!

Vervolg:
Hier komt het vervolg van gisteren. Jullie zijn vast benieuwd naar het verhaal van de cameratas van gisteren. Nou ik (Claudia) zal het even vertellen. Bij de Potholes was het best frisjes, maar ook de zon scheen. Op een gegeven moment werd het echt wat aan de warme kant en bedacht moeders dat ze haar shirt met lange mouwen uit wilde. Bij het uittrekken van het shirt zet ze haar tas en de cameratas even op de grond en je raad het al; toen we een half uur later bij de bus waren was de tas weg. Claricia en Elias (onze gids) gingen nog terug naar het park, maar er was niks meer te vinden. We spraken bij het park af dat ze ons zouden bellen, zodra de tas was gevonden.
Rond 13 uur gingen we wat eten in Graskop en werden we aangesproken door de meneer die we eerder met een groep toersisten tegenkwamen. Hij vroeg ons of we de tas al hadden, en na ons ontkennend antwoord wees hij ons een touringcar, waar de vinder van de tas zich zou bevinden. Claricia en ik rennen naar die bus en ja hoor, daar had een meneer onze tas. Zij waren met 3 bussen en hij had die tas gevonden en was ervan uit gegaan dat die wel van 1 van de toeristen in de bus zou zijn. Wat dus niet het geval was. We konden de man wel om de hals vliegen en hebben wel 10 keer 'love you' tegen hem gezegd. We waren dolblij, want behalve een boze Bernard erbij waren we natuurlijk ook heb bandje met daarop de eveningwalk van gisteren kwijt! Later kwamen de 'tipgever' weer tegen in Pilgrim's rest en we hebben hem dus ook nog even op de foto gezet (onze held). Eind goed al goed.

Gisteravond zijn we ook nog pizza wezen eten op de golfbaan. Dat was erg lekker en leuk.

Tot zover het vervolg van ons verhaal van de Blyde River Canyon tour.

Vandaag hadden we ook weer een incidentje (niet met een cameratas). Dus hou de site in de gaten!!!

Groetjes van iedereen (C,JP,N,N,K)

• 14 April 2008 - 20:55

Faar:

Weet die heer Boons dat zelf ook al, dat je zijn naam alvast aangenomen hebt ;) hihi. Super foto's weer...zucht

KUS!

• 15 April 2008 - 06:53

Roos:

Toch een verstekeling??

• 15 April 2008 - 08:21

Dik & Esther:

Wederom prachtige foto's. Wat is de wereld toch mooi! Alleen de mensen die er op leven maken er soms een puinhoop van. Echt triest. Maar als we daar even niet aan denken en alleen naar jullie verhalen en foto's kijken dan worden we weer gelukkig. Ik vind het echt reuze voor jullie dat jullie daar nu met zijn drietjes zijn. Joke en Claudia en Claricia nog heel veel mooie dagen toegewenst.

Groetjes uit een nat kikkerlandje.

Dik & Esther.

• 15 April 2008 - 11:09

Colinda:

hee mamsie and sisters, kben nu op school druk bezig met een vrijwiligers project en we moeten een groot feest organiseren.. ik ben met een enqute bezig maar hij is nog niet goedgekeurd kmoet even wachten dus. ik ben echt zo jaloers als ik dit allemaal zie.. het uitzicht is echt prachtig die heb je niet bij tante clara vanuit het balkon XD maar ja.. alles thuis gaat goed hor mams.. alles staat nog :P en ik ga woensdag lekker bij opa en oma eten met gur. die het erg leuk vind dat hij is uitgenodigd.. ik ben trouwens ook nog afgelopen zondag wezen paintball en ik heb een plek van 4x6 cm. op mn knie hahaha dikke lol dus.. naja ik ga eens kijken of ik meneer en verder kan met school.. DUIZEND VEEL PLEZIER NOG.

xx je zusje en dochter xx

• 15 April 2008 - 11:30

TANTE ELLIE:

Hallo Gravelandjes. Wij willen jullie even vertellen dat wij NET grootouders zijn geworden van eenKleinzoon. Hij heet LARS en weegt iets meer dan 2kg. We genieten van jullie mooie uitstapjes.De groetjes van de Kootertjs

• 15 April 2008 - 12:19

(O)pa En(O)ma:

Beste vakantie lady`s. Hier een berichtje uit een zonnig maar koud kikkerlandje. Gezien de prachtige foto`s is het bij jullie een beetje warmer, maar het is jullie van harte gegund, geniet er maar lekker van. Donderdag hopen we een Lingecruise te gaan maken en zullen jullie de foto`s wel laten zien van de krokodillen en lingepaarden e.d. die we daar ontmoeten en zien we ze niet dan hebben we pech. Jullie zien ze in ieder geval wel. We kijken nog steeds naar de foto`s en avontuurlijke verhalen uit Afrika met belangstelling uit. Groetjes uit de Koningshof en tot ziens.

• 15 April 2008 - 14:19

Claricia:

foto's staan beetje door de war, maar het lukt gewoon even niet

Doeii

• 15 April 2008 - 15:11

Jos:

hai meiden, zelden zulke mooie foto's gezien wat voel je je dan klein met zoveel moois om je heen. geniet er meer dan meer van. pas goed op jullie zelf. baie vreugd en ons praat weer. groetjOs

• 15 April 2008 - 19:29

Claricia:

En nu staan ze wel in volgorde :D