Zon, zwembad en..... olifanten! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Zon, zwembad en..... olifanten! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Zon, zwembad en..... olifanten!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

13 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Nou, ik zal toch ook maar eens een dag beschrijven, want ik ben gisteren valselijk beschuldigd van luiheid, terwijl ik toch echt ook heel veel heb bedacht. Maar ik maak het vandaag goed.

De dag begon met uitslapen (tot 8 uur) en we gingen lekker uitgebreid ontbijten. Helaas ging ons bezoek aan een Zuid-Afrikaanse kerk niet door en ook een alternatief werd niet gevonden, dus waren we genoodzaakt de ochtend door te brengen aan het zwembad. Ja, dat was natuurlijk erg vervelend. Heerlijk in het zonnetje gelegen, wat gezwommen en er werd ook nog een spelletje gedaan (en Nienke won).
Rond half 2 gingen we naar het restaurant, waar we van een heerlijk lunchbuffet genoten. Daarna even omkleden en ons voorbereiden op het hoogtepunt van de dag; de eveningsafari!! Iets na drieen vertrokken we met een mooie 4x4 met 9 zitplaatsen naar het Kruger National Park. Onderweg kregen we alvast een voorproefje; een olifant die heel kort aan de weg stond. Het bijzondere aan deze olifant was dat hij maar 1 slagtand had die ook nog eens scheef was.
Aangekomen in het park was het inmiddels niet zo heel zonnig meer, maar wel warm. We begonnen met lopen en al snel werden er olifanten gespot. Echt supermooi om deze reuzen in hun eigen leefomgeving te zien. We werden nog even opgeschrikt toen de gids ineens in paniek een slang dacht te herkennen die bij nader inzien toch niet zo gevaarlijk bleek. Later zagen we nog zebra's, een mestkever vogels, een gigantische wandelende tak en impala's. De gids liet ons nog een leuk spelletje doen met een impalapoepje, wat ik (uiteraard) gewonnen heb. We moesten een keuteltje (vegelijkbaar met konijnenkeutels) in onze mond doen (yegh) en dan zover mogelijk spugen. Op het laatst werd het ook nog spannend toen we van 2 kanten olifanten spotten. We moesten even haast maken om er tussenuit te komen, wat een wat paniekerige situatie opleverde. Maar wel spannend!
Rond 7 uur waren we weer terug op de lodge waar we eerst even douchten om het zweet van onze lichamen te spoelen. Net nog een hapje gegeten en nu gaan we lekker slapen. Tot morgen!!

• 14 April 2008 - 10:55

Martin:

hey Claricia,

Gaaf dat je moeder en je zus er zijn! Al weer genoeg dieren gezien lees en hoor (via Nienke) ik wel. Mooi hor.

Ik zie je 4 mei waarschijnlijk wel, want dan zal ik dat landje daar eens wakker komen schudden. (Al denk ik niet dat ik daar veel energie voor heb want heb dan net 3 dagen volle bak stoomtrein achter de rug maar afijn)

Groetjes en pas een beetje op mijn zussie he ;)

• 14 April 2008 - 15:35

[O]pa [O]maVerheij:

Als er van luiheid al sprake was dan is het nu helemaal uit de wereld,misschien was het wel discretie,dat je Claricia niet van haar plaatsje op de site wilde verdringen.Nou hoe heb ik dat zo gauw verzonnen?Jullie zien er in ieder geval allemaal heel stoer uit,op zoek naar wilde dieren,wat dus al aardig gelukt is,en dan nog een wedstrijd winnen met Impala poepjes,kunnen ze daar niet knikkeren,? had je misschien ook wel gewonnen!,wie weet" We wensen jullie in ieder geval nog een paar mooie dagen,en van ons heel veel liefs Doeiiiiiii