De trainees huren een weekendje een auto - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu De trainees huren een weekendje een auto - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

De trainees huren een weekendje een auto

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Alleen het huren van de auto was al een groot avontuur. Nienke of Delano moesten de auto huren, want zij zijn ouder dan 20. Ik mag dus over een paar weekjes ook gaan huren!!
Deze keer zou Nienke het nog wel even regelen, dus samen met onze sales manager een zo goedkoop mogelijk bakkie gehuurd.
Vrijdagmiddag zou hij afgeleverd worden, dus Nienke had alle spulletjes bij elkaar. Over het algemeen is dat wel aan Nienke toe te vertrouwen, maar toen de auto inderdaad afgeleverd werd, was ze haar rijbewijs, waar haar creditcard inzat, kwijt. Dikke paniek, Nienke naar huis, maar ook daar niets te vinden. Ze had alles netjes op een stapeltje gelegd en meegenomen. Toen moest ze haar paspoort kopieren en verder heeft ze niets uit die tas gehaald. Nienke nog maar een keer naar huis. Uiteindelijk kwam een collega met het rijbewijs aan, dus kon de auto gelukkig nog gehuurd worden.
Vrijdag lekker op tijd naar bed en zaterdag vroeg op. Met onze volkswagen golf lekker op pad naar Hoedspruit.
Omdat we niet echt een planning hadden zijn we eerst naar het centrum gereden en daar was gelukkig een information centre. Daar hebben we besloten eerst naar de reptielenfarm te gaan en daarna naar het rehabilitation centre.
De reptielenfarm was een redelijk klein tuintje met een aantal reptielen, maar omdat het zo klein was, was de begeleiding erg goed. Er was geen tour of iets, maar als je vragen wilde stellen kon dat altijd. Op een gegeven moment komt er ook een verzorger die aan Nienke en mij vraagt of we wat hagedisjes willen voeren. We kregen een rotte banaan en daar kwamen ze zelf op af, was echt heel grappig. Die beestjes hebben niet eens tanden in hun mond, dus soppen ze een beetje op dat rotte fruit.
Daarna heel veel slangen gezien, er waren echt een paar heel mooie (en grote bij). Ook schorpioenen en spinnen. Maar die kon ik helaas niet zo mooi op de foto krijgen vanwege het grote web wat ze elke keer maken. Wel heb ik bij één slang een kwartier staan wachten. Die stak heel de tijd zijn tong uit en ik wilde dat perse op de foto. 30 foto’s later heb ik een soort van tong op de foto, maar niet helemaal naar mijn zin. Miss de volgende keer..
Toen we bijna alles gezien hadden, zag ik opeens een man met een slang lopen. Ik vroeg of Nienke een slang vast zou durven houden en zo bikkel als ze is durfde ze dat wel. Uiteindelijk wilde ik het ook heel graag proberen en het viel me echt alles mee. Het beest was erg rustig en ik had niet het gevoel datie me elk moment zou kunnen wurgen. Het meest vreemde was wel het bewegen in het lichaam zelf. Het pulseert een beetje, echt heel apart.
Daarna lekker wat gedronken en daarna op weg naar de Garden of Eden. Een erg mooie tuin die vlakbij het rehabilitation centrum was. Lekker quiche op en genoten van de prachtige natuur.

  • 19 Februari 2008 - 14:49

    Dik En Esther:

    Nou meissie, dat ziet er weer prachtig uit. Omschrijving "tuinslag" was erg goed gevonden. Stoer dat jullie een slang durven beethouden! En die garden of eden prachtig hoor.

    Groetjes Dik en Esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 101249

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: