Riviersafari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Riviersafari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Riviersafari

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

11 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zondag 10 februari (zijn er nog familieleden/vrienden die een groot bedrag met de staatsloterij hebben gewonnen??)
Vandaag dus op riversafari geweest, was echt super de super.. Geen spannende/enge dingen meegemaakt, alleen maar genoten (en verbrand).
We moesten om kwart over 7 aanwezig zijn en zouden om half 8 vertrekken. Om 10 voor half 8 komen we aanlopen en krijgen we te horen dat we te laat zijn en dat onze gids Dennis (dezelfde als met de full day) eigelijk al weg wilde gaan.. Sorry mensen..
Samen met een echtpaar uit Brabant gingen we op pad. Een half uurtje rijden en we waren bij de Olifantrivier. Tijdens die trip ook nog 3 mini pumbaatjes gezien, ook die zijn zooo lief.. Dan in een bootje, net zo een als we in Sneek hadden (was geweldig hoor, maar om er nou zo'n rivier mee op te gaan?)gingen we op pad.. We begonnen uiteraard met de nijlpaarden (wist u.. dat deze dieren meer mensenlevens kosten dan de hele 'big five' bij elkaar??!!) daar moesten we dan ook ver bij vandaan blijven, maar gelukkig toch een paar fotootjes kunnen maken. Daarna een giraf, die lekker aan de kant van het water aan het grazen was, het blijven echt supermooie dieren. Daarna zagen we in een verte een groep olifanten, die naar het water liepen. Onze gids vertelde, dat als we geluk hadden ze straks wel in de rivier kwamen drinken. Een stukje verder gevaren, genoten van het uitzicht, de nijlpaarden, krokodillen en prachtige vogels.. Toen lekker kopje koffie of thee gedronken en weer terug. Eenmaal weer terug bij de gespotte olifanten, zagen we dat ze bijna bij het water waren. Naar een paar minuten was het eindelijk zover. Echt prachtig!! Er was ookj een kleintje bij, niet groter dan een meter. Door het wiebelen van de boot, was het moeilijk om heel scherpe foto's te maken, maar volgens mij zie je wel hoe schattig het beestje was. Tis dat ik geen 80 kilo bagage mee mag nemen, maar anders had ik het gedaan.
Toen we teruggingen was er nog een buffel en later zagen we er nog 3 incl 2 zwijntjes. Ook zagen we nog een grote groep koeien (ook best spannend hoor :P)

En dat was het voor die dag. Ik was gruwelijk verbrand en heb dus verder lekker niets gedaan.. 'S avonds bij Mo nog gebraaid (barbequen) en dat was t einde van mn weekend..
Maandag bij administratie en dinsdag komt Dilano. Woensdag vertel ik het allemaal (denk ik)

Hele dikke kus aan iedereen

• 11 Februari 2008 - 16:06

Jos:

hai meissies, wat een prachtige safari, dat is puur genieten. zet voortaan wel een parasol op je hoofd. pas goed op jullie zelf. baie vreugde verder ons praat weer.groetjOs

• 11 Februari 2008 - 16:25

Linda:

Zo dan!!
    En in Nederland kun je toch 'wilde'dieren spotten denk maar aan een mus, een koolmees of als je geluk hebt een specht.....
    Tjeetje wat kom jij een gave beesten tegen zeg.
    De giraf is mijn favoriet toch wel maar die nijlpaarden en die olifantjes met dr leuke oortjes zijn ook wel errug schattig.
    Maar ik geloof graag dat ze op een plaatje liever lijken dan ze in het echt zijn.
    Hoe dan ook zal het nog een hele klus worden om uit te zoeken welke foto's er MEGA worden afgedrukt HAHAHAHA

Ik hou je verhalen in de gaten ;)
    groetjes

Linda

• 11 Februari 2008 - 16:55

Dik, Esther, Martin:

Hoi Roodneusje,

Je weet toch dat dat hard gaat op het water???!!!?!?!? Leg maar wat komkommertjes op je gezicht dan brand het niet zo, of hebben ze die daar niet? Ik zit met Martin jouw foto's te bekijken. Hij vindt het erg mooi en zou ook wel naar Afrika willen. Ik hoop dat hij hier nog heeeeeeel lang mee wacht. En als hij dan gaat, dan ga ik maar met hem mee.

Liefs Dik, Esther en Martin.

• 11 Februari 2008 - 17:02

Kees & Clara:

Hoy Claries, m'n weekendkrabbeltje was net weg dus dat zal je straks wel lezen. Je hebt er weer een mooie ervaring en foto's bij. Echt heel erg leuk daar. Veel plezier deze week op kantoor en we horen gauw van je hoe dat dat bevalt.

Veel liefs,
    TC

• 11 Februari 2008 - 17:35

Roos:

Vergeten de vette gazen !!!!!

• 11 Februari 2008 - 18:11

Opa Oma Verheij:

dit is weer een ander avontuur,tussen de nijlpaarden krokodillen olifanten vogeltjes en de kakkerlakken niet te vergeten.De hele dierentuin zonder hekken
    Jammer dat je zo verbrandt ben,kon het op de foto duidelijk zien daar zal je wel een paar dagen flink last van hebben
    Oma heeft vanmiddag ook lekker in het zonnetje gezeten.We gaan hier langzaamaan ook de goede kant op Wij begonnen vandaag met nul graden oplopend tot zo,n 15 graden verder wachten we lekker jullie verhalen af ze zijn steeds weer heel leuk om te lezen doeiiiiiiii

• 12 Februari 2008 - 08:41

Maiya:

heej schoonzus
    die olifantjes die zijn echt super schattig :D
    je hebt echt kei leuke foto's :D
    xx maiya