Daar zijn we dan - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

25 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ja daar zijn we dan.
Er is gister en vandaag zoveel op me af gekomen, ik probeer het allemaal zo goed en zo kwaad als het kan op te schrijven.

Gister zijn we om half 9 's ochtends geland (half 8 NL tijd). Een aardige lugageboy probeerde toen of we met de vroege vlucht mee konden. Maar om de een of andere reden kon dat alleen als we heel ons ticket opnieuw betaalde..
Toen tot 3 uur op het vliegveld gewacht, want we mochten van de eigenaren van de lodge niet de stad in (Zal wel met een reden zijn he). Uiteindelijk nog een uur vertraging gehad en toen met het kleinste vliegtuigje wat ik ooit gezien heb, naar Phalaborwa gevlogen (beetje eng, maar uiteindelijk verliep het soepeler dan de vlucht naar Frankfurt.
Daar aangekomen werden we ontvangen door Monique, die ook bij ons in huis slaapt. Zij gaat volgende week naar een ander staffhouse.
We werden naar ons huis gebracht, waar we Ivonne en Isabelle ontmoeten. Deze trainees gaan zaterdag al weg en in feruari komen er 2 nieuwe.
Nadat we ons lekker wat opgefrist hadden, gingen we met die dames en Karlijn een hapje eten. Karlijn was erg aardig en ook de andere dames hadden genoeg te vertellen. Nienke en ik storten na deze maaltijd in en zijn toen lekker naar bed gegaan.
Ons huisje is lekker simpel, maar wel van alle gemakken voorzien. Nienke en ik slapen nog even op een kamer, maar dat zal wel gaan veranderen.

Vanaf hier neem ik (Wilbert) het even over. Het bericht hierboven had Claries al getypt toen de stroom uitviel. Gelukkig wordt dit automatisch op geslagen dus hoefde ze niet alles opnieuw te typen.

Ze hebben daar dus duidelijk wat problemen met de stroom voorziening. Ook gisteren (donderdag) hebben ze vanaf 14.00 uur geen stroom gehad. Verder gaat het wel goed met de dames. Ze hebben al een keer midden in het krugerpark gebarbecued en vandaag hadden ze vanaf 5 uur vanochtend (!!!) een safari op het programma staan.

Mochten de problemen rondom stroom zo blijven zal ik wat vaker verhalen posten, maar ik ga er vanuit dat het gewoon goed komt.

Alle liefs van Claries!!

• 25 Januari 2008 - 11:40

Mutti:

Hey liefste derde dochter
    Fijn om te horen en te zien dat je een goede start hebt gemaakt in SA. Hier gaat alles goed. Wil je als het een keertje uitkomt je postadres vermelden. Een kaartje sturen lijkt ons wel leuk. En geef even op de een of andere manier de code door om foto's op je site te plaatsen. Verder geen bijzonderheden. Groetjes aan Nienke en heel veel liefs uit Werkendam

• 25 Januari 2008 - 13:05

Roos:

Hoi schoondochter. even snel op het werk gekeken of er al iets te vermelden was. Wisten al wat na je telefoontje. Toch leuk zo'n dagboek. Vervelend wel van de stroom (wat zijn wij verwend he) maar alle goeds daar liefs van ons allemaal