Vriendelijk verzoek? - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Vriendelijk verzoek? - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Vriendelijk verzoek?

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

01 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Op vriendelijk verzoek van mijn liefste oudste zus, maar weer een berichtje. Het is niet dat ik het niet meer graag doe, maar ten eerste heb ik niet heel veel spannends meegemaakt en alles loopt nu zo een beetje ten einde. Het enige waar ik nog aan kan denken is, vakantie wilbert vakantie wilbert vakantie wilbert vakantie en wilbert.

Uiteraard ga ik lekker even vertellen wat ik allemaal meegemaakt heb en dan heb ik in ieder geval Claudia blij gemaakt.

Maandag ging de planning al iets anders. Het was vrij druk op de lodge en opeens ging er ook een bushbraai uit. Of ik die wilde doen en Claricia zegt dan natuurlijk gewoon ja. Het was niet heel spannend, gewoon lekker bezig geweest en alle gasten waren zeer tevreden. Ook ging ik met Jacky en moest ik de grote catering wagen rijden. Dat is een safari vehicle alleen dan met een extra grote ruimte achterin voor alle spullen. Jacky had er alle vertrouwen in, dus zijn we lekker op pad gegaan.

Dinsdag gingen we dus met de dames op pad. Met 7 dames in een auto (net zo een als onze oude zilvere nissan, weet even de naam niet meer precies) Mensen met de korte beentjes achterin en die hebben het ook laten weten hoe oneerlijk ze het vonden hoor!! Het werd ook wel erg krap op het einde, omdat Elly (onze chauffeuze) een houten zebra stel had gekocht. En ohja, of ze wat kussens op wilden halen in Nelspruit. Hoeveel had ze niet gevraagd maar het werder er uiteindelijk 14!!!!
Gelukkig werd er (bijna) niet geklaagd en ging de reis sowieso erg goed.
Tijdens de reis zijn we ook hier en daar gestopt voor wat leuke kleine winkelcentrumpjes. Er leuke dingentjes, maar niets gekocht (*trots*). Dat komt vooral omdat voor alles wat ik nu koop ik iets achter moet laten omdat het niet in de koffer past. Best een goede reden.
In het winkelcentrum van Nelspruit zelf hebben we heerlijk sushi op en dat was eigenlijk wel het hoogtepuntje van de dag! Heerlijk!!!

Woensdag weer een dagje gewerkt en lekker niets gedaan.

Donderdag was er een mega bushbraai, namelijk voor 150 man. Was echt super om te doen!
Deze werd niet op de standaard bushbraaispot gehouden, want die kan net 40 man hebben. Uiteindelijk op een grote open vlakte gehouden, waar al 2 toiletgebouwtjes stonden. Het was echt heel goed geregeld, de Heerlijckheid zou het bijna niet beter kunnen doen (bijna dan he!)
Het is weer eens moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat de foto's genoeg zeggen.

Vrijdag heb ik weer gewerkt, maar mocht gelukkig iets later beginnen. Het was donderdag half 11 geworden en om 12 uur al begonnen. Op zich niet heel dramatisch, maar als Jay dan uit zichzelf aanbied of ik uit wil slapen.. Zeg ik geen nee :P
Lekker gewerkt die dag en 's avonds gingen we uit eten met Neelke en de trainees. Neelke gaat dit weekend voor 3 weken op vakantie (zoals ik al wel eens verteld heb) dus die zien we niet meer.. Heerlijk bij de Italiaan op de hoek gegeten!

Verder is de planning voor aankomende dagen zo goed als ongeweizigd. Vandaag heb ik dus echt niets gedaan. Morgen gaan we bij Jacque en Elly broodjes eten. Jacque is namelijk bakker, en ik mis echt mn harde broodje. Dus dat wordt smullen!!

Ik ga foto's erop zetten, ook van mn vorige bericht over die week.. Van Marije dr bekeuring en parkcatering..

Dat wilde ik gisteren dus allemaal doen, maar doordat het internet opeens niet meer wilde wat ik wilde. Komt het vandaag op de site.
Clau, ik hoop dat je er van geniet en veel plezier met koffiedrinken (met al die lekkere dingetjes die je gekocht hebt, waar mama kei veel zin in heeft :P)


  • 01 Juni 2008 - 20:38

    Jos:

    hai meis, dat is even wat anders zo'n gedekte tafel buiten. nog even volhouden he, pas goed op jezelf, baie vreugd en ons praat weer. groetjOs

  • 02 Juni 2008 - 17:13

    Kees & Clara:

    Met dank aan Claudia hebben we dan toch weer wat van je gehoord. Zo zie je maar er is altijd wel iemand die je scherp houdt.
    He meiske,
    Zo je laatste week is ingegaan, nog 6 nachtjes slapen en dan....
    Fijne vakantie !
    Liefs
    TC

  • 03 Juni 2008 - 09:16

    Zusje Colinda:

    nou hier mijn tweede berichtje dat je in afrika bent, erg beschamend dat ik nix van me heb laten horen, maar zo te horen verloopt het allemaal prima daar! om eerlijk te zijn kijk ik er naar uit je snel weer in nederland te zien :) het is zo stil in huis nu .. en neem meteen wat van die heerlijke sushi mee die op de foto te zien is :P Liefs Colinda

  • 03 Juni 2008 - 20:40

    Tante Ellie:

    Hoi nichtje. Zoals ik begrepen heb, heeft je nu vakantie.geniet er maar van. WIJ HEBBEN EN GENIETEN NOG VAN JOU SCHRIJVEN.bLIJF JE DAT DOEN ,ALS JE WEER THUIS BEN? aNDERS MOETEN WIJ AFKICKEN! Groetjes van oom Wim en tante Ellie.
    sorry voor het lettertype, ik had geen puf meer om het over te type.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 100892

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: