Mn eerste (kan dat nog??) morningsafari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Mn eerste (kan dat nog??) morningsafari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Mn eerste (kan dat nog??) morningsafari

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

06 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Dat had ik nog nooit gedaan, een morning safari. Van 6 tot 12 in de morgen en dan alleen maar rijden. Het was zeker de moeite waard voor een keertje, maar niet echt mijn favoriet. Ik kan best vroeg opstaan, maar dan moet ik wel iets gaan doen en niet 5 en een half uur in een auto zitten.
Ik kan er daarom ook niet heel veel over vertellen, behalve de dingen die we gezien hebben.
Namelijk: Wilddogs!!
Ik had er voordat ik hier heen ging ook nog nooit van gehoord, maar ze zijn bijna uitgestorven. Er lopen er nog maar 300 in het wild rond (in vergelijking met de luipaard, daar zijn er nog 1000 van). Ik heb al wel eens een foto van ze gemaakt. Die kan je zien op 29 februari: zaterdag weer een auto-tje huren.
Ook is de wilddog de mascotte van het WK in Zuid Afrika, dus over 2 jaar weet iedereen wat het voor dieren zijn :D
Verder olifanten, impala’s, zebra’s etc etc
Toen we na ons ontbijt terug reden naar de lodge, kwamen we ook nog iets anders ongewoons tegen. Er liepen namelijk 3 vluchtelingen uit Mozambique.. Ze renden echt gelijk weg, want als we ze pakken moeten ze terug.. Toch vind ik het heel bizar dat deze mensen ongeveer 4 dagen door het park trekken, zonder enig benul hoe ze eruit meoten komen. Ook geen enkele kennis van dieren enzo..
Maar dat is ook weer Afrika..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 100897

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: