Mn eerste (kan dat nog??) morningsafari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Mn eerste (kan dat nog??) morningsafari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Mn eerste (kan dat nog??) morningsafari

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

06 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Dat had ik nog nooit gedaan, een morning safari. Van 6 tot 12 in de morgen en dan alleen maar rijden. Het was zeker de moeite waard voor een keertje, maar niet echt mijn favoriet. Ik kan best vroeg opstaan, maar dan moet ik wel iets gaan doen en niet 5 en een half uur in een auto zitten.
Ik kan er daarom ook niet heel veel over vertellen, behalve de dingen die we gezien hebben.
Namelijk: Wilddogs!!
Ik had er voordat ik hier heen ging ook nog nooit van gehoord, maar ze zijn bijna uitgestorven. Er lopen er nog maar 300 in het wild rond (in vergelijking met de luipaard, daar zijn er nog 1000 van). Ik heb al wel eens een foto van ze gemaakt. Die kan je zien op 29 februari: zaterdag weer een auto-tje huren.
Ook is de wilddog de mascotte van het WK in Zuid Afrika, dus over 2 jaar weet iedereen wat het voor dieren zijn :D
Verder olifanten, impala’s, zebra’s etc etc
Toen we na ons ontbijt terug reden naar de lodge, kwamen we ook nog iets anders ongewoons tegen. Er liepen namelijk 3 vluchtelingen uit Mozambique.. Ze renden echt gelijk weg, want als we ze pakken moeten ze terug.. Toch vind ik het heel bizar dat deze mensen ongeveer 4 dagen door het park trekken, zonder enig benul hoe ze eruit meoten komen. Ook geen enkele kennis van dieren enzo..
Maar dat is ook weer Afrika..