Leeuw als verjaardagscadeautje - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Leeuw als verjaardagscadeautje - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Leeuw als verjaardagscadeautje

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

25 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Waaauw.. Dat was me even een perfecte bushbraai!!!

Ben niet erg in de waarbenjij-schrijf-stemming, maar ga er toch even een snel verhaaltje omheen breien. Voor een uitgebreidde versie van het verhaal kan ik u altijd doorverwijzen naar nienkeopsafari.waarbenjij.nu.

Omdat ik donderdag vrij was en verder de hele dag niets ging doen, kwam ik op het briljante idee om op bushbraai mee te gaan. Eerst lekker samen met Nienke gezwommen en die wilde natuurlijk ook graag mee. Uiteindelijk zijn we met de trainees, Garth en 4 gasten van een andere lodge op safari gegaan.
Een van de gasten was jarig en had graag een leeuw voor dr verjaardag op de drive.. Dus die heeft ze ook gekregen!!

Ja ja we hebben dus een leeuw gezien, echt helemaal super!

Het begon bij de gate al met een groep impala's, is natuurlijk altijd een leuke binnenkomer. We reden richting Mopani en toen we een dirtroad inreden zagen we al vrij snel buffels. Overal stond er eigenlijk wel een of twee, maar niet echt in een groep ofzo. Een beetje heen en weer gereden en op een gegeven moment maar gestopt voor ons drankje. Het was toen al vrij donker en op het moment dat Nienke het hekje van de auto open wil doen, komt er een aap uit de boom vallen. De boom waar wij dus onder geparkeerd stonden, zat dus helemaal vol met bavianen. Vrij gevaarlijke en bovenal vervelende dieren.

Dus toen maar een stukje opgeschoven en een lekker drankje in het donker gedaan. Toen hoorden we opeens een brul van een leeuw, boven het gesnuif van de buffels. Snel de auto in, zowel omdat het vrij dichtbij en gevaarlijk was, als omdat we graag wilden gaan kijken.

Helaas toen geen leeuw gevonden, maar toen wel de groep buffels gezien. Zowel links als rechts grote stofwolken en wel honderden ogen. Garth zei dat het er wel 251 waren!!

Onze guide vond het toen maar tijd om naar de bushbraaispot te gaan, dus reden we die richting op.

Heerlijk gegeten, gerelaxed en toen weer op pad, want ik had opgevangen dat ze al leeuwen hadden gehoord tijdens het eten.
Uiteindelijk hebben we hem gevonden en deze keer bleeftie ook heel mooi voor ons liggen. We hebben hem Bruno genoemd!

Geniet van de foto's lieve mensen en ik gun iedereen die dit leest zo'n mooie nightdrive in het Krugerpark!!!

ps. Heb net even mensen naar een safarihuis gebracht, want er was een vrij agressieve slang op de brug.. Helemaal geschrokken.. Maar dat is dus ook Afrika!

• 25 April 2008 - 19:39

Jos:

hai meis, iedere keer sta ik verbaasd van wat je weer meemaakt. echt hartstikke tof joh, inmiddels is je schoonzus weer terug uit parijs met de nodige verhalen. pas goed op je zelf. groetjOs

• 26 April 2008 - 15:38

Opa Oma Verheij:

Ja hoor,, echter kan een leeuw niet zijn,wat leuk he,en dat hij nog rustig blijft liggen ook, probeert zo,n beest nou nooit om jullie op te peuzelen en dan rollen er weer bavianen uit een boom waar je net onder staat Is het dak van de auto daar wel tegen bestand? Je zal zo,n beest op schoot krijgen moet je wel bananen bij je hebben anders krijg je ruzie met hem hoor,het is in ieder geval nog niet gebeurd anders hadden we het vast gehoord.We hadden gisteravond [Vrijdag dus]nog een leuk feestje,Ome Wim de Kooter is geridderd in de [orde van Oranje Nassau]Was heel leuk, de Biesbosch zwemmers hebben hem voorgedragen en in het Bieshonk konden we hem ook feliciteren Was echt gezellig Het ziet er op jou site,s ook nog steeds gezellig uit,je hebt het er druk mee,en maandag ? komen Nienkes Moeder en Tante ook weer aan,we wensen je een heel goed weekend Doeiiiiiiii

• 26 April 2008 - 21:11

Suus:

Haaaai Clarence!

Je vermaakt je nog goed als ik het zo lees, echt super joh!
    Echt vet dat vliegen in dat microding!
    Probeer elke keer al je berichten te lezen, moet af en toe nog wat inhalen, maar echt leuk al die foto's en verhalen!! Dikke prima :P
    Hier begint het trouwens ook eindelijk lekker weer te worden, heeeeeel fijn :D!

Tjik, ik ga lekker in mn bedje liggen! Geniet er van en ik spreek je snel weer op msn ofzo!

X Suzy