Oost, west, thuis best (en een stuk duurder!) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Oost, west, thuis best (en een stuk duurder!) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Oost, west, thuis best (en een stuk duurder!)

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

20 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Nou we zijn weer heerlijk in Nederland aangekomen. Ik had Claricia beloofd nog even een verslag van onze terugreis te plaatsen, omdat ik inmiddels wel weet hoe het allemaal werkt en om iedereen op de hoogte te houden natuurlijk.

Zoals bekend was de heenreis niet zo vlekkeloos verlopen met vooral een heel beroerde vlucht van Londen naar Johannesburg. Met 3 uur heftige turbulentie was de grap eraf en Joke was ook nog eens behoorlijk luchtziek.

Gelukkig nu beter nieuws over de terugvlucht. Eigenlijk waren alle vluchten redelijk rustig. Ook de lange vlucht was goed te doen, met wat kleine 'rommeltjes' tussendoor. Echt slapen lukte echter niet, waardoor we nu wel wat brak zijn aangekomen. Maar dat kan ook niet anders na zo'n lange reis.
Op Johannesburg hebben we nog heerlijk uitgebreid geshopt. Voor een prikkie heb je daar de leukste dingen en we hebben flink wat ingeslagen. Wat een teleurstelling was het toen we op het vliegveld van Munchen 15 euro moesten neertellen voor 2 simpele broodjes!! Dat waren we niet meer gewend in Afrika, waar je met z'n drieen een warme lunch met drinken voor ongeveer 5 euro had.

Maar goed, elk nadeel heb z'n voordeel en dat is dat ik weer lekker bij manlief aan de frietjes zit op dit moment. Die stond ons natuurlijk braaf op te wachten op Schiphol en ook Colinda en Gerwin waren van de partij. De zon scheen ook lekker dus de overgang was niet zo heel groot.

Tot zover verslag van de reis terug. De vakantie was voor ons geweldig, geen moment spijt van gehad en een ervaring voor het leven. Ook de lodge is een aanrader voor iedereen, het is er mooi, schoon en de mensen zijn echt heel aardig! Dus mocht je nog zin hebben in Afrika, vooral doen!!

Groetjes van Claudia

p.s. ik kon de camera niet achterlaten voor Claricia, die was namelijk niet van mij... jammer he, ik hoop dat je hem nog gaat vinden sis!

• 20 April 2008 - 15:54

Dirk:

Welkom terug in ons koude dure kikkerlandje.

• 20 April 2008 - 17:43

Opa Oma Verheij:

Leuk om jou reis ervaring eventjes door te nemen Claudia jullie hebben in ieder geval een mooie herinnering aan S A .We gaan zo nog even naar Mama,niet te lang want ze wil ook vroeg naar haar bedje We horen dan nog wel meer S A ervaringen Maar we hebben door de site al veel kunnen genieten van jullie belevenissen Slaap ze en tot ziens Doeiiiiiiii

• 20 April 2008 - 18:28

Jos:

fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn van een fantastische week zuid-afrika. dit is een unieke ervaring geweest. groetjOs

• 21 April 2008 - 20:23

Gerrie Graveland:

Hoi, Claudia,
    Leuk om alles te lezen; fijn dat jullie weer goed thuis zijn. Pas op met al die frietjes, he. Groetjes aan je mam.

• 22 April 2008 - 21:42

G, Den Hollander.:

Zo, na al die drukte van Ma en sister,
    weer met jouw vrindinnen verder.
    Hou je taai doe je best, dan gaat de tijd snel voorbij.Hele goede dagen toegewenst,en probeer toch wat foto,s te maken,desnoods via je vrindinnen.
    Groetjes G. d H.

• 23 April 2008 - 10:48

Claricia:

Heb even een nieuwe vormgeving, die andere deed beetje raar. Daar zag ik niet meer hoeveel reacties ik had..

Maar deze is ook best leuk he!!