Reisje langs de Olifantsriver (titel van mama) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Reisje langs de Olifantsriver (titel van mama) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Reisje langs de Olifantsriver (titel van mama)

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

12 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zucht.. Had ik het geweldige idee om Claudia en mama een stukje te laten typen, zit mama te bellen en Claudia haakt af. Dus helaas moeten jullie het gewoon weer met mij doen.. De titel is wel door mama bedacht :D

Vandaag begon de dag erg vroeg met een ontbijtje. Nienke en ik wilde mama en Claudia ophalen, maar ze bleken al in het restaurant te zitten. Lekker een kopje thee meegedronken. Claudia en mama zouden eigenlijk wakker gemaakt moeten worden om 6 uur door een wake-up-call.. De beveiliging loopt dan langs je rondavel en blijft net zo lang op de deur kloppen totdat iemand reageert. Waarschijnlijk heeft mama een brul gegeven en is weer verder gaan slapen.. HIHI.. Gelukkig had Claudia dr wekker gezet en werden ze om 6.15 wakker gemaakt door 'Mika' met 'Lollipop', maar dat terzijde.

Eenmaal in de auto lekker op weg naar de rivier. Gister al gekeken wat het weer zou worden en er stond alleen maar zon op de planning (helaas begint het net te regenen, maar de dag is toch bijna afgelopen). Van de auto in de boot en toen alleen maar genieten. In de eerst 10 minuten hebben we gelijk al alle dieren die er meestal rondlopen gezien. Was natuurlijk helemaal super! Heel veel krokodillen gezien en ook heel veel grote!! Nijlpaarden, giraffen, buffels, duizend vogels, warthogs, bavianen, etc..
Ook hebben we een waterbuck gezien voor het eerst.. Het diertje zelf is niet heel indrukwekkend, maar wel leuk als je hier al 3 maanden zit dat je die dan eindelijk ziet.

Toen we weer terug waren aan de wal zijn we ook nog even naar de oude kopermijn geweest. Echt super mooi om te zien. Uiteraard is het op de foto's niet zo goed te zien, hoe groot en massaal alles was. Voor verder uitleg van alle mijnen verwijs ik graag door naar mama. Zij zal daar 20 april graag uitleg over doen :P hihi..

Toen we terugkwamen op de lodge een heerlijke lunch op en daarna met onze luie ... aan het zwembad gelegen en helemaal niets gedaan. We hebben per slot van rekening vakantie he

Straks weer lekker eten op de lodge en nog heel even langs Roy en Karlijn.. Hebben wat dingetjes uit Nederland gekocht en gaan we even brengen!!

Veel liefs van Claudia, mama en Claricia

• 12 April 2008 - 15:59

Kees & Clara:

Hallo luitjes, zo jullie 1e daagje zit er weer op. Eindelijk in het echt gezien waar we al maanden van lezen. Ben heel benieuwd naar de verhalen als jullie terug zijn. Fijn week nog.
    Liefs,
    C&C

• 12 April 2008 - 17:18

Cora De Ruijter:

Wat lijkt het mij fantastisch om daar te zijn ! En wat gezellig voor jullie om weer een tijd bij elkaar te kunnen zijn !! Wij gaan denk ik maar eens naar een dierentuin om die byzondere dieren eens te zien ! Het is ook wel leuk om op internet te kunnen zien en lezen wat jullie
    activiteiten zijn en dan nog foto's erbij., helemaal geweldig.
    Het lijkt net of jullie nog steeds vlakbij zitten !!
    We wensen jullie nog een hele fijne tijd daar! Groetjes, Erik en Cora,

• 12 April 2008 - 22:20

Opa Oma Pa Ma:

net terug van bas en corrie en natuurlijk nog even spieken, en ja hoor Dochter kleindochters en Nienke breed stralend aan het ontbijt en al aan de telefoon gehad Gelukkig alles kits geniet van deze dagen dan heb je weer veel om op te teren Een heel goede zondag en tot site foto of video contact heel veel liefs ook van Opa pa voor jullie allen Doeiiiiii

• 13 April 2008 - 13:43

Jos:

hai lieve mensen, wat een stralende gezichten.wederom prachtige foto's.geniet er veelvuldig van. pas goed op jullie zelf.
    groetjOs