KNP - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu KNP - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

KNP

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zondag dus lekker het park in geweest met de auto, maar het was eigenlijk iets te warm om dat met zo’n brik te doen. Volgende keer dus gewoon maar eentje met airco ipv arko.
Die dag helaas niet zo heel veel gezien, iig niets nieuws. We hebben heel veel olifanten en buffels gezien en zeker als ze dichtbij zijn, kan ik er nog uren naar kijken. Wat een prachtige dieren zijn het.
Allereerst zijn we richting Mopani gereden, daar zouden zaterdag leeuwen gespot zijn, dus wij erop af natuurlijk. Maar Mopani zelf is niet heel boeiend, dus toen we eigenlijk niets zagen, zijn we richting Olifants gegaan. Daar is dat mooie uitzicht waar ik toen ook een filmpje van heb gemaakt tijdens mijn full day safari.
In een auto waar het minstens 50 graden was (ja Ron, wat een plezier heb ik van dat telefoontje van je) hebben we tot 12 uur rondgereden. Eerst ik een stukje en later hebben we Marije onze huurauto toevertrouwd. Het was al eerder fout gegaan met het autorijden, maar goed, ze moet het toch een keer leren.
Bij Olifants lekker geluncht en toen weer op weg naar huis. Nou de foto’s spreken denk ik weer voor zich, gewoon heerlijk genieten..
Nog even een kleine uitleg bij de kont van de impala. Zij worden namelijk het fastfood van de bush genoemd. Ten eerste omdat de predators van de bush niet genoeg hebben aan 1 impala, omdat er gewoonweg te weinig vlees aan zit. En ten tweede omdat er een M van Mc Donalds op hun kont staat. Wilde ik graag even met jullie delen..

Zat Nienke net bij me op bed (ik lig er al lekker een uurtje in, beetje foto’s kijken en beetje typen), die is net klaar met werken. Had Delano per ongeluk het alarm er al opgezet, toen Nienke nog niet thuis was. Nienke had het er wel redelijk snel af, maar het is een stil alarm.
Klopt er net iemand op de deur, staat er een gewapende man van ons beveiligingsbedrijf, samen met een beveiliger van de lodge voor de deur.. Dat gaat morgen nog wel een staartje krijgen, ik laat het nog wel weten.
Het staartje was gelukkig erg kort.. Karlijn dacht al dat het kwam omdat Nienke thuiskwam. Het schijnt bij trainees wel vaker voor te komen.

Dat was het weekend

Heel veel liefs Claricia

Ps. Mijn ruimte wat foto’s en video’s betreft begint een beetje op te raken, video's zijn sowieso helemaal op.. (ben ook bijna jarig, hint? :P)

• 19 Februari 2008 - 15:39

Luuk:

Hey dames, ziet er allemaal top uit!! Hou het in de gaten, veel plezier nog verders..

kus luuk

• 19 Februari 2008 - 17:34

Suus:

Heee Clar!

Mooie foto's joh! En die auto haha, doet me denken aan de shoarmaboer haha..
    Echt leuk dat je goed naar je zin hebt!

Xsuus

• 19 Februari 2008 - 18:44

Dirk Verheij:

Hoi Claries en alle anderen daarzo.
    Gave foto's en video's gemaakt.
    Ik vind vooral die bij deel2 van geweldig weekend2 staan erg mooi.
    Wel uitkijken met die katjes he.
    Wie weet vallen ze wel op blond :P
    De foto ruimte heeft Oma even voor je opgelost.
    Ik heb het alleen even erbij gezet.

Groetjes en tot schrijfs.

Dirk

• 19 Februari 2008 - 22:38

Opa Oma Verheij:

Hallo Claries hier zijn Opa en Oma nog even Het is kinderbedtijd maar we hadden bezoek,dus nu nog even laten weten hoe we genoten hebben van de foto,s en video,s Oom Dirk zal even?voor ons wat ruimte voor Foto,s en video,s maken Stel je voor dat we jou niet meer kunnen zien in de busch of met een slang om je nek of een neushoorn? die jullie bijna omver loopt We genieten er heel erg van en jullie al helemaal zo te zien. We wachten de volgende beelden af, en hopen dat het in je werk ook genieten is. Zie dat Oom Dirk het al voor elkaar heeft gebracht[Overtoom]geniet er van Doeiiiii

• 20 Februari 2008 - 16:30

Gerwin En Marianne:

Hallo Claricia,
    je hebt al zoveel berichtjes geplaatst dat we ze niet allemaal bij konden houden. Maar nu weer helemaal bijgelezen. Zou alles graag in het echt komen bekijken, maar ja ons huisje is ook nog niet helemaal af...
    Veel plezier en we blijven je avonturen gewoon volgen! Geniet ervan.

Groeten,
    Gerwin en Marianne

• 20 Februari 2008 - 19:27

Jan Fokke:

zo'n springbokje is nooit weg, doet het vooral heel goed tijdens een bushbraai.
    En ze wel dat Nienke dingen heel zachtjes kan doen.
    Meiden blijf er plezier aan beleven ik zelf ben stik jaloers op jullie, hhog tijd voor een stage bezoek van een week of drie. Groet jan

• 20 Februari 2008 - 19:28

Jan Fokke:

regel 2 moet zijn: "en zie je wel dat" ipv en ze.

• 20 Februari 2008 - 19:32

Jan Fokke:

eerst alles doorlezen jantje en dan pas plaatsen. het moet dus "hoog" zijn ipv hhog. je ziet het ik ben echt toe aan iets anders. groet jan

• 20 Februari 2008 - 20:39

Jos:

hai meissies,
    wat een prachtige foto,s. weer een mooie ervaring rijker. pas goed op jullie zelf(met al die "lieve" katjes en zo)
    baie vreugde verder ons praat weer.
    groetjOs