Bush Braai draaien - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Bush Braai draaien - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Bush Braai draaien

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

04 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

1 februari, de dag van de Bush Braai. Ik had er echt superveel zin in en het is uiteindelijk ook een erg leuke ervaring geweest.
Om 3uur aanwezig zijn en toen moest ik met Conselia alle spulletjes pakken. Voor 37 pakken (van alles 45 meenemen). Dat is dus exclusief 5 rangers en 5 man personeel dus nog net ietsjes tekort, maar je we gingen natuurlijk niet bijdehand doen.
Het verbaasd me nog steeds met hoe weinig middelen ze een supergezellig braai kunnen organiseren. De tafels zien er niet uit, maar met heel simpele zwarte kleedjes en zebra lopertjes, wordt t supergezellig. Ook de olielampen geven superveel sfeer.
Het eten wordt op ijs meegenomen en daarna gelijk op de braai gelegd, zodat t straks alleen even nodig heeft om weer op te warmen. Drankjes worden ook op ijs meegenomen en een groot aantal sterke drank in kleine flesjes. Van ieder drankje 1 uitstallen, dan hoef je ook niet elke keer op te sommen wat we wel of niet hebben (Kijkt u anders daar even, dan neem ik zo de bestelling op). Wat heerlijk dat het gewoon zo eenvoudig kan en dat gasten ook super reageren op zo’n braai.
Wat ook erg wennen is, is dat in ZA het heel normaal is om uit te halen als niet iedereen klaar is. Als ik dus klaar met eten ben (lees net mn laatste hap binnen heb) staat er al iemand naast me om mijn bord weg te halen. Het is volgens de Zuid Afrikaanse etiquette dat een bord zsm weggehaald moet worden, het is niet fijn om tegen een leeg bord aan te kijken.
Dit resulteert er dus ook in dat er tijdens de braai al gasten klaar waren met dessert terwijl andere gasten nog aan het hoofdgerecht zaten, maar dat is normaal.. Prima!
Het team waar we mee waren, was ook erg leuk en we hebben erg gelachen. Voor herhaling vatbaar dus!! Ik houd me aanbevolen!!

Liefs