Bijzondere ontmoeting - Reisverslag uit Brightwater, Nieuw Zeeland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Bijzondere ontmoeting - Reisverslag uit Brightwater, Nieuw Zeeland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Bijzondere ontmoeting

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

09 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Brightwater

De ochtend in Hokitika heerlijk uitgeslapen en dat hadden mijn spieren wel even nodig. Heerlijk wakker worden in ons campertje met het zonnetje op het dak. Het werd stiekem wel warm, dus snel opstaan, samen ontbeten en ingepakt om richting Brightwater te gaan.

We wilden nog via Punakaiki rijden, want er schijnt daar een mooi natuurverschijnsel te zijn, de pannenkoekrotsen genaamd (zie foto's). Eenmaal aangekomen een rondje gelopen en inderdaad erg mooi om te zien. De zee heeft daar ook gaten in de rotsten geslagen en als het vloed wordt krijg je daar de zogenaamde 'blowholes'. Helaas was het bijna op de minuut na eb, dus konden we dat spektakel niet zien.
Na een rondje in het park daar geluncht en verder richting Brightwater. Ik eerst een stukje gereden door de bergen en daarna Wilbert.

Aangekomen in Brightwater stond de barbecue al klaar en werden we bijzonder hartelijk ontvangen door twee Nederlandse 'kiwi's'. Mensen die je nog nooit ontmoet heb, maar waar je al veel over gehoord hebt via Werner. Samen een biertje gedaan en langzaam aan druppelde de vrienden van Harmen en Maaike binnen. In Nieuw-Zeeland is het heel normaal om je eigen eten en drinken mee te nemen. Wij waren daar niet mee bekend, maar er was meer dan voldoende, ook meegenomen door Werner en Lenie. Die kwamen later ook aan en het was erg fijn om weer vrienden te zien na zo'n lange tijd. Zij waren hier vooral voor hun broer en familie natuurlijk, maar ondanks dat was het weer even fijn. Werner en Lenie reizen met twee vrienden en ook zij waren aanwezig, er waren bijna meer Nederlanders dan Nieuw-Zeelanders op de barbecue!

Wij hadden aan het begin van de avond al een aanbod gekregen om de camper gewoon op de oprit te laten staan, dan hoefden we niet meer te rijden en konden we gewoon blijven. Rond een uurtje of 11 waren de meeste vrienden weg, pakten we nog een afzakkertje en zijn we gaan slapen.
Ook vanochtend weer heerlijk uitgeslapen en verwend met een heerlijk ontbijt. Wat tips gekregen over waar we lekkere broodjes en pindakaas kunnen halen, want Harmen en Maaike zijn na 7 jaar goed ingeburgerd.

Werner en Lenie waren ook opgehaald en samen met de kids Jaimy en Ian richting het stoommuseum. Hier stonden een aantal echte oldtimers die door een groep vrijwilligers zijn opgeknapt. Ik vond het super om een dagje met 'bekenden' op pad te zijn, de kinderen vonden het heerlijk en wij dus ook.
Daarna naar het huisje van Werner en Lenie gereden en daar een drankje en een hapje gedaan. Deze dag leek net op vakantie vieren. Beetje ouwehoeren, eten, drinken en een zonnetje. 's Avonds fish & chips gehaald en met elkaar gegeten. Wat een heerlijke dag, met geweldige mensen. Bijzonder!

Morgen gaan we weer samen op pad en gaan Werner, Lenie, Piet en Petra richting het noordereiland. Wij gaan het Abel Tasmanpark verkennen per boot en te voet. Piet en Petra zijn al geweest en kwamen erg enthousiast terug, dus we kijken er erg naar uit!

• 09 Maart 2014 - 09:53

Sven Faber:

Het klinkt allemaal echt fantastisch van jullie hoor! Geniet er van en maak er verder nog een fantastische reis van! Xx Laura en Sven

• 09 Maart 2014 - 10:18

Renee:

Hey wilbert en claries!

Wat lekker zo'n vakantiedagje en inderdaad wat zien die rotsen er spectaculair uit...
    ook lekker om weer bekenden tegen te komen... Al met al fantastische ervaringen volgens mij! ! Geniet nog lekker van Jullie laatste weekjes! Kus

• 09 Maart 2014 - 16:59

Tante Ellie:

Hallo ondernemers. Wat zien jullie een hoop mooie dingen, die rotsen zijn inderdaad net pannenkoeken, maar eet ze maar niet.
    Nu hier hebben wij ook mooi weer, net op de meter gekeken en bij ons achter [is noord oosten] 19.7 graden. Dus mooi om buiten te zitten
    Geniet maar fijn van het park, dat moet heel mooi zijn.
    Jullie schrijven ontzetten leuk, we beleven het bijna echt.
    Nog een mooie reis verder, groetjes oom Wim en tante Ellie

• 09 Maart 2014 - 19:52

Marcel En Corita:

hoi Wilbert en Claricia wat een fantastische verhalen en belevenissen . Jullie weten het zo goed te beschrijven dat je zo meereist en het voor je ziet. Zoals het staan op een gletsjer en hoe grotesk de natuur dan voelt. Nog een hele fijne tijd gewenst en groetjes aan Werner en Lenie als jullie hen nog een keer ontmoeten.

• 09 Maart 2014 - 22:25

Pap:

Dit zijn wel hele speciale ervaringen. Koester ze. Liefs pap

• 10 Maart 2014 - 08:47

Oma Verheij:

Zo globetrotters,steeds verder richting Nelson, is niet zo ver hoor, op de wereld atlas, maar ja die is
    1 op 15.000.000 dat scheelt een stukje rijden Dus er valt nog heel wat te beleven voor je daar ben.Leuk dat je weer even tussen de nederlanders zat .Maar hier hebben we ook een Noordereiland hoor, is wel een beetje kleiner dan bij jullie.Maar ja verschil moet er zijn.Genieten jullie nog maar lekker van al het moois daar,dan genieten wij weer mee met jullie verhalen.Een heel fijne dag en groetjes van ons
    Opa en Oma Verheij