Tzaneen, take 2 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Tzaneen, take 2 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Tzaneen, take 2

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Haa lieve mensen,
heb dit berichtje al eventjes op mn computer staan, maar telkens geen tijd om hem (met foto's) op mn site te zetten. Daar heb ik iets op bedacht;
Iedereen is natuurlijk heel druk, zo net voor pasen. Dus als ik nu mn verhaaltje er alvast op zet en dan morgen(avond?) alle foto's.. Dan hebben jullie heeeel het weekend om daar van te genieten..

Hier alvast mn berichtje!

De dag begon al vroeg voor ons om 6 uur ’s ochtends. Even lekker douchen en daarna op pad. De dag daarvoor was ook al erg koud, dus allebei een lange broek, dichte schoenen en een shirt met lange mouwen.
We zouden met vier gasten gaan, maar 2 daarvan vonden het toch te druk, dus gingen we met z’n vijven op pad. De gids, 2 gasten, Nienke en ik.
Allereerst gingen we naar een Nougatfabriekje. Echt te fout zo vroeg in de ochtend, maar wel erg lekker. Helemaal ingepakt ivm de hygiene mochten we naar binnen. Hier werd echt alles nog met de hand gedaan, Nougat gemaakt, in stukjes gesneden, verpakt in zilverpapiertjes en doosjes. Echt alles!! Heb hier geen foto van, maar gelukkig sta ik er wel prachtig op met mn ogen half dicht en met mn mondkapje en hoofddoekje op. Die Nougatfabriek was bij een 5 sterrenhotel en daar heerlijk een kopje koffie of thee gedronken. Ook nog een doosje met chocolade-nougat-pinda-koekjes-iets gekocht.. Erg lekker en nu al op.
Daarna gingen we naar de krokodillenfarm, waar een overactieve verzorgen ons een informatie verhaaltje vertelde. Hij liet ook nog wat kleine krokodilletjes los, waarvan een zelf mn schoen op wilde eten.. Erg gevaarlijk vond ik ze niet, maar ze schijnen toch wel lelijke wonden te kunnen veroorzaken. Toen gingen we naar de echte krokodillen die hij ook nog ging voeren. Heb er een paar leuke filmpjes van kunnen maken en Nienke heeft foto’s gemaakt. Tijdens onze tour was er ook een schoolreisje gaande, dus het geschreeuw op de achtergrond is van hen (niet van Nienke en mij :P). Voor R12 mochten we ook een kippenpoot aan een touwtje voeren. En omdat ik zo lief meisje was, moest ik de krokodil met de gebroken kaak even voeren.. Je ziet het niet echt op de foto, maar als hij zn bek dicht had, stak die kaak minstens 10cm uit. Beetje sneuig.
Na het spannende avontuur gingen we even relaxen bij de Magoebaskloofwatervallen (leuk woord voor scrabbel) Echt supermooi die watervallen en dat in combinatie met het geluid en de geur van dat kletterende water, puur genieten. Was ook nog bijna in het water gevallen, had mn ‘all star’ schoenen aan en het was echt superglad. Gelukkig pakte ik net op tijd onze gids vast, anders had ik nu nog onderaan de waterval gelegen denk..
Na dit avontuur wilden we een hapje eten bij de theeplantages. Helaas was de plantage niet meer in gebruik vanwege een ruzie tussen eigenaar en gemeente, maar dat mocht te pret niet drukken. Wat de pret helaas wel drukte, was dat het restaurantje waar we wilden lunchen geen stroom had, dus op zoek naar iets anders. Heb wel nog een doosje Magoebaskloofthee gekocht, dus schoonmams en -paps, lekker kopje thee drinken en als thuis ben (en alle andere liefhebbers zijn natuurlijk van harte uitgenodigd). Na een lekker broodje gingen we naar het laatste onderdeel van de tour, een Baobabboom van 6000 jaar oud.. Daar zaten gewoon 2 ‘kamers’ in, waarvan 1 gedeelte gewoon een barretje was.. IN EEN BOOM!! Ook dat bordje met ‘er wordt geen sterke alcoholische dranken geschonken onder de 18’.. Vind het nog steeds erg grappig.. Nienke wilde ook graag dat ik een mooie foto met deze boom zou hebben, dus moest ik in die boom klimmen. Die grapjas had niet bedacht dat ik misschien helemaal niet zo lenig ben als haar en er amper uit zou komen. Gelukkig was daar onze gids weer en is het allemaal goedgekomen..

’s Avonds hebben Nienke en ik pizza gehaald en hebben we met de trainees en Neelke en Monique de film ‘alles is liefde’ gekeken.. Het was best koud, dus dan is zo’n sinterklaas film best leuk..

Ow en voor een compleet verhaal (dus met foto's) kan je altijd naar:
nienkeopsafari.waarbenjij.nu

Dikke kus

  • 19 Maart 2008 - 21:28

    Dik & Esther:

    Wouw wat een verhaal. Als ik dit zo lees, ben ik bang dat als je weer terug bent in NL dat je het hier al gauw veeeeeel te saai zult vinden!!!! Leuk dat je de kaart hebt ontvangen, was wel benieuwd of tie door de douane zou komen en of dat de brabantse carnavalshit het nog wel zou doen. Was tie op tijd? Hoe'st met je werk, ik hoor je er niet veel over dus ben ik bang dat het nog het zelfde is. Doe je voorzichtig???!?!?

    Groetjes Dik en Esther en Martin natuurlijk.

  • 21 Maart 2008 - 03:27

    Roos:

    Lieve schoondochter,
    Net even tijd om je foto's te bekijken, heel de nacht al erg druk geweest. Filmpjes kijk ik vanavond thuis kan hier niet. Vooral die handtasjes zijn leuk. Waar late nze al die beesten als ze wat groter zijn? of worden het echt tasjes en schoenen?
    Fijne Paasdagen en tot mails.

  • 21 Maart 2008 - 06:18

    Claricia:

    Ha schoonmams, dat grapje van die handtasjes had een grote kern van waarheid, over een half jaar worden die echt afgemaakt voor hun huidjes.. Net als runderen daarvoor gefokt worden, doen ze dat hier met krokodillen..

    Die grote weet ik niet precies wat ze daar mee doen, ik denk dat die gewoon voor toeristen zijn.

    Is verder alles goed bij jullie? Wilbert straks met Jos zn ticket boeken, ben erg benieuwd!!

    Veel liefs

  • 21 Maart 2008 - 18:05

    Opa Oma Verheij:

    Ben vandaag op de Claricia toer,komt een brief die kant op vliegen heb hem vandaag geschreven met zin en onzin zo gaat dat als we op ons bootje zijn, en ik even niets te doen heb. Maar nu zijn we weer thuis.Opa wilde verven,maar sneeuwde,en wat er zoal meer uit de lucht komt vallen met maartsebuien, er telkens uit.Je site Tzaneen helemaal nog eens doorgelezen en gekeken prachtig allemaal Die krokodil die je schoen op wilde eten zal wel gedacht hebben[die is van mijn huid gemaakt, die eet ik op]zo gaat dat,maar goed dat krokodillen leer zo duur is,anders hadden ze nog veel meer van die beesten nodig.we gaan straks naar een verjaardag en wensen je hele goede paasdagen toe met geverfde eieren?? Doeiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 100964

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: