Vrije zaterdag 26/01/08 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Vrije zaterdag 26/01/08 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Vrije zaterdag 26/01/08

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

28 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vandaag was de eerste dag dat we niets gepland hadden. Uiteindelijk toch nog wel wat gedaan. Toen we wakker werden (om 10 uur), stonden Yvonne en Isabelle al op het punt om te vertrekken. Nienke en ik gingen toen snel douchen en zijn toen naar de lodge gegaan. Vanuit daar stonden daar alle Nederlanders en nog wat andere kennissen van de meiden om ze uit te zwaaien. Met zn allen in de bus en op weg naar de airport. Daar aangekomen duurde het nog best lang voordat ze in konden checken en toen dat gebeurd was, was het al tijd om langs de ‘douane’ te gaan. Voor zover je daarvan mag spreken, want t was gewoon een houten poort waardoor je moest lopen.

Nienke en ik werden toen afgezet bij het winkelcentrum en daar even inkopen gedaan en even snel geinternet. Lekker naar huis gelopen en toen hebben we even grote schoonmaak gehouden. Elke stagiair liet een groot gedeelte van zijn voedingsmiddelen en drogisterij artikelen liggen Zodoende stond er dus echt heel veel (gek he, dat er kakkerlakken komen). We kunnen nu ook allebei naar onze eigen kamer, alleen heeft een kamer geen airco meer, maar een groot gat. Nu is dat normaal gesproken niet zo heel erg, maar er lopen hier wel erg veel dieren en Nienke houdt daar niet zo heel erg van. We slapen dus nog gewoon in de gedeelde slaapkamer.

Ook hadden Nienke en ik het idee om te gaan wassen. Nu is de zowel de droger als de centrifuge stuk. Maar al met al is het gewoon gelukt en ruikt alles weer heerlijk fris.
’s Avonds lekker met een roseetje op de bank gezeten. Nog even met mn grote zus gebeld en kreeg toen heel de familie aan de telefoon, echt heel leuk!!