Culture and village tour 24/01/08 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Culture and village tour 24/01/08 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Culture and village tour 24/01/08

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

25 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Deze keer in 35C en heel eventjes zonder kakkerlakken zijn we aan het bijkomen van een heftige ervaring.
Afrika is arm, natuurlijk wisten we dat.. Maar het is best heftig als je je tweede dag al zoveel voor je kiezen krijgt. Je mocht overal foto’s van maken, maar dat heb ik niet gedaan. Het voelde gewoon niet goed.

Allereerst zijn we Phalaborwa ingereden, om wat meer over het centrum van alle dorpen te weten te komen. Nico onze gids vertelde hier wat meer over.

Daarna zijn we naar de Amarulafabriek (de Afrikaanse baileys red.) geweest. We werden daar ontvangen om 10.00 met een wiskeyglas vol met Amarula. En eigelijk durfden we het niet te laten staan. Na een beetje overdreven te hebben (This is our breakfast) gingen we toch weer verder.

Op naar de dorpen, waar ook Nico woont. Zoals je in het filmpje ziet, wonen mensen in afschuwelijk kleine hutjes, met van die golfplaten als daken. Ik heb hier verder geen foto’s van, omdat we niet stil bleven staan. Wel zijn we nog naar dansers gaan kijken. Een oudere man vangt kinderen op en leert ze dansen, onder het motto ‘het houdt ze van de straat’.

Het ergst vond ik de begraafplaats, in een dorpje nog kleiner dan uppel. De begraafplaats telde meer zielen dan het dorp zelf. Nico vertelde dat er veel mensen liggen die aangevallen zijn door ‘the monster’. Mensen van onze leeftijd, die naar school gaan zoals wij. Was echt best heftig, maar goed om te zien ook!

Morgen gaan we een fullday safari doen, dus om 5.00 de wekker. Heb er echt superveel zin in en ik hoop weer heel veel moois te zien. Overmorgen gaan we Yvonne en Isabelle uitzwaaien en zondag een riviersafari. Maandag om 7.00u beginnen bij de F&B, niet mijn favoriete afdeling, maar we moeten alles en iedereen leren kennen.
Daarna weekje housekeeping en dan gaat het echte werk gebeuren.

Ik hoop dat ik zaterdag nog wat kan posten van de safari.

Lieve mensen tot horens

t.a.v. Claricia Graveland
PO Box 1621
Phalaborwa 1390
South Africa

Pps. Ook dit bericht had ik al op mn laptop getypt en daarna op internet gezet. Volgens mij gaat het zo best goed he!!

• 28 Januari 2008 - 08:49

Gerrie Graveland:

hoi, Claricia,
    erg leuk om steeds je ervaringen te kunnen lezen. wat een verschillen zijn er in de wereld, he? wij, de gravelandjes uit driebruggen, wensen je een geweldige, leerzame, en gezellige tijd toe ! groetjes, tante gerrie

• 19 Februari 2008 - 14:52

Nikki Klein:

Heej meid,

Echt leuk om zo te lezen wat je ervaart en doet daar aan de andere kant van de wereld!
    Ik hoop dat je een leuke tijd hebt en veilig terug komt! Veel plezier!!

Liefs kus Nikki