De laatste etappe in Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu De laatste etappe in Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

De laatste etappe in Azië

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

27 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Claries verliet jullie met de mededeling dat we heelhuids waren aangekomen in Singapore. Het was ongeveer acht uur 's ochtends voordat alle douanezaken waren afgehandeld en we pakten de pendelbus van het treinstation naar het dichtstbijzijnde metrostation. Vanaf daar was het nog een goed half uur naar ons hostel. We hadden gevraagd of een early check-in mogelijk was maar dat ging helaas niet. Dus wat deden we? Een bakkie koffie bij de plaatselijke Starbucks.

Na deze koffie (een keer gewone koffie in plaats van frappucino's) liepen we toch maar vast naar het hostel. We wilden onze tassen vast droppen en ons even opfrissen. Er waren gezamenlijke badkamers dus dat moest zeker lukken. In het hostel aangekomen bleek onze kamer al klaar en konden we onze spullen daar al kwijt. Eventjes opgefrist en toen het stadje maar eens gaan verkennen.

Ik zeg bewust stadje, want we verblijven aan het waterfront en als je langs de rivier loopt (Singapore River) is het net of je niet in een grote miljoenenstad bent. Totdat je na vijf minuten wandelen eens rechts over je schouder kijkt en daar het beroemde Marina Bay Sandshotel ziet. Voor degene die dit niks zegt, het hotel bestaat uit drie gebouwen met een schip erop. Daar zouden we later die dag nog heen gaan, nu eerst maar eens de promenade aflopen.

Halverwege de promenade kwamen we langs een kiosk waar ze kaartjes verkochten voor een rondvaartboot. Een beetje heel erg toeristisch maar we hadden niet bijzonder goed geslapen en weinig zin om veel te wandelen dus we besloten dit maar te doen. Bleek het om een soort hop-on / hop-off rondvaartboot te gaan waarvan we het kaartje 24 uur konden gebruiken. Prima dus! Lekker een rondje gevaren langs alle belangrijke bezienswaardigheden en bij het beginpunt weer van de boot af om even te lunchen.

Na de lunch stortten we allebei toch wel flink in en besloten we terug te gaan naar de kamer voor een klein (2 uur) dutje. Eenmaal wakker liepen we naar een opstappunt voor de boot vlak bij ons hostel en voeren we naar het Marina Bay Sandshotel. We zijn er een aantal haltes eerder afgegaan zodat we mooie foto's konden nemen van het hele hotel. Daarna rondom het water gelopen en een kaartje gekocht voor de lift naar boven. Vanaf boven een behoorlijk aantal plaatjes geschoten maar vooral ook genoten van het uitzicht.

Eenmaal beneden besloten we naar Gardens by the Bay te gaan. Dit is een kunstmatig regenwoud (grotendeels nog in aanbouw) dat de enorme horizonvervuiling van wolkenkrabbers een beetje moet compenseren. Nu stelt het allemaal nog niet zo heel veel voor maar over een kleine tien jaar ken je het niet meer terug. Het was inmiddels al zeven uur en we gingen terug naar het hostel om onze was te regelen en om de camera aan de lader te leggen. 's Avonds wilden we nog een rondje met de boot doen en in het reuzenrad en de batterij-indicator knipperde al.

Nadat onze was geregeld was en de camera lag op te laden zijn we een hapje gaan eten aan de waterkant. We hebben het er weer heerlijk van genomen. Lamsbout, biefstukje en frietjes. Nu kan het nog want straks moeten we iedere dag zelf koken, in ons campertje. Daarnaast komt al die rijst me onderhand wel de neus uit dus gewoon 'Westers' eten is dan nog niet zo verkeerd. Na het eten de camera opgehaald en op de boot gestapt.

We hadden het geluk dat er vanaf het Marina Bay Sands een lasershow werd gegeven waarvan ik geprobeerd heb deze op de gevoelige plaat vast te leggen. Met de laatste boot die voer die avond zijn we naar het reuzerad gegaan om Singapore by night te bekijken en daar hebben we heerlijk van genoten. De stad is overdag al mooi, maar 's avonds met alle lichtjes in verschillende kleuren wordt het alleen maar mooier. Met Zuid-Oost Azië heeft het dan allang niets meer te maken. Eerder met een grote stad in het Westen.

Na het reuzenrad zijn we langzaamaan weer terug naar het hotel gegaan, maar nog wel even een stukje over het Formule 1 circuit gelopen. In eerste instantie besefte ik het me niet maar na vier of vijf curbstones werd het wel heel duidelijk. Rond middernacht waren we terug in het hostel en vielen we bijna gelijk als een blok in slaap.

Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen en op het laatste moment nog even van het ontbijt genoten. We wilden vandaag eventueel nog naar het Singapore Aquarium gaan, maar we waren allebei te lui om nog echt iets te ondernemen. Bovendien hadden we heerlijk genoten van het feit dat we tot 12u een bed hadden en dan werd het allemaal wat krap.

Nadat we uitgechecked hadden zijn we nog even over de boulevard gaan lopen en hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijke Italiaanse lunch. Het was haast of we uitgebreid zaten te dineren, alleen het tijdstip klopte niet. Een paar heerlijke voorgerechtjes, twee goede hoofdgerechten en tiramisu na. We moesten wel, want zoals eerder gezegd, vanaf morgen moeten we alles zelf klaar maken.

Inmiddels zitten we al op Singapore Airport, te wachten tot we kunnen boarden voor onze vlucht naar Sydney. Daar landen we rond een uurtje 7 morgenochtend, plaatselijke tijd. Dat is voor de Nederlandse volgers 21.00u vanavond. Dan moeten we een paar uur wachten voor de vlucht naar Cristchurch waar we om 16.00u plaatselijke tijd hopen aan te komen om ons campertje op te halen.

Dat is alweer het tweede verslagje dat vandaag online komt, dus wederom veel leesplezier!

Groetjes,

Claricia en Wilbert

• 27 Februari 2014 - 18:12

Clara:

He lieverds,
    De Costa Deliziosa komt morgen rond 12 uur de haven van Sydney binnen.
    Leuk dat jullie opdezelfde dag daar zijn als wij vorig jaar. Hoop dat het weer daar nu beter is dan toen. Veel wind en zelfs regen. Goede vlucht verder en tot gauw weer
    Xxx
    TC

• 27 Februari 2014 - 19:23

Petra:

Heey luitjes,
    Ik liep een beetje achter,dus net 6 verhalen gelezen.
    Wat een geweldige reis maken jullie zeg.
    Heerlijk om die verhalen te lezen.
    Groetjes xx

• 28 Februari 2014 - 14:14

Oma Verheij:

Zo luitjes in het volgende werelddeel aangeland met nog steeds gezellige verhalenen leuke foto's en nu de campertocht door Nieuw Zeeland. Ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen en wens er jullie veel leuke en mooie dagen toe tot bijna het eind van de maand en jullie vakantie.
    Groetjes van Opa en Oma Verheij

• 01 Maart 2014 - 09:26

Suus:

Mooi verhaal weer hoor!! Ik liep nog 3 verhalen achter, dus ga snel verder naar 'een warm welkom' ;)