Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

25 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze nacht beter geslapen in onze kleine rioolbuis en dus ook later vertrokken richting de Petronastorens. Wilbert was erg bang dat we geen kaartjes zouden krijgen, zeker ook omdat het via internet al eventjes uitverkocht was. Daar aangekomen viel het gelukkig nog mee en konden we om 13uur de torens in. Dat was nog wel een paar uurtjes wachten, maar we moesten nog ontbijten en er was een aquarium in de buurt.

Allereerst maar weer een starbucks opgezocht. Sinds dat we in de stad zijn, kunnen we bijna niet meer zonder en met een caramel frapuccino met chocolate chip topping en een muffin langzaam wakker geworden. Hostel in Singapore geboekt en daarna door naar het aquarium.

Het aquarium was erg leuk, ze hadden allerlei mooie gekleurde visjes, ontzettend grote spinnen en slangen en een grote tunnel waar je doorheen kon lopen. Vooral dat laatste was erg gaaf, omdat de haaien en roggen dan over je heen zwemmen. Een paar keer heen en weer gelopen en toen eindelijk richting de twintowers.

Inmiddels waren alle kaartjes al verkocht, dus we hebben er verstandig aan gedaan om 's ochtends meteen te gaan. Eerste gingen we naar de brug tussen de twee torens op de 41e verdieping. De brug zit niet aan de torens vast, omdat wanneer het waait de torens tot wel 75cm kunnen verschuiven. Ik vind dat altijd een bizar gegeven en zeker op zo'n hoogte is dat informatie die ik liever niet hoef te weten. Maar het uitzicht was, net als gisteren, weer fantastisch. Na 20 minuutjes gingen we nog een paar (45) verdiepingen hoger, naar het observatieplatform. Daar kon je heel mooi de andere toren van dichtbij zien en de rest van de stad natuurlijk. Tevens stond er veel informatie over de bouw van de torens en de omgeving. Ook hier een tijdje rondgelopen en toen naar beneden.

In een winkelcentrum in de buurt een hapje gegeten en toen op weg naar het park aan de andere kant van de stad. Daar zou een vlinderpark, een bloementuin en een vogelpark zijn. Wij kozen voor da laatste en via een kleine wandelomweg daar aangekomen. Het was een erg mooi park met overal loslopende pauwen en andere vogels. Sommige zaten in een hok, maar veel liepen/vlogen los. Helaas zaten er ook weer van die vervelende aapjes, die duiken ook overal op waar het ook maar een beetje toeristisch is. Na een wandeling door het park terug gegaan naar de metro om onze spullen te pakken.

Door al dat gewandel waren Wilberts slippers helemaal versleten, dus we zijn nog even op slipperjacht gegaan. Best lastig in een land waar de gemiddelde man schoenmaat 42 heeft, maar het is ons gelukt. Wilbert heeft weer fancy nieuwe blauwe slippers. Gaan we morgen maar eens inlopen.

Die avond vertrok onze trein richting Singapore. Om tijd te besparen hadden we voor een nachttrein gekozen, zodat we zowel in Kuala Lumpur als in Singapore 2 dagen te besteden hadden. Helaas waren de slaapcabines allemaal vol, dus hadden we gewone stoelen (wel eerste klas).
Omdat we al meer dan genoeg gelopen hadden, hadden we een taxi gebeld om ons en onze tassen naar het station te brengen en op het station gegeten (weer fastfood).
De nacht was redelijk, het licht bleef de hele nacht aan en de airco stond echt koud (lange broek, lange mouwen, sokken en lakenzak waren er voor nodig om op temperatuur te komen). Maar we zijn heelhuids aangekomen.

Zoals je ziet laten we ons heerlijk onderdompelen in de luxe van het stadsleven, amper lokaal eten en veel lekkers en luxe. Maar het mooiste moet nog komen.. Singapore!

Liefs Wilbert en Claricia

• 01 Maart 2014 - 09:21

Suus:

Haha die foto met die haai, geniaal! Hij kijkt ook echt naar je :)