On our own again en dat gaat best goed - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu On our own again en dat gaat best goed - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

On our own again en dat gaat best goed

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 Februari 2014 | Maleisië, Kuching

En toen moesten we inderdaad afscheid nemen van onze groep reisgenoten, waarvan er een aantal toch echt al vrienden zijn geworden. Je hebt zo veel tijd samen, zeker tijdens het reizen zit je soms uren naast dezelfde persoon en dan gaat het niet alleen over koetjes en kalfjes.
's Avonds vertrokken de Canadezen en dat ging al gepaard met een traan. 's Ochtends vroeg waren wij de volgende die vertrokken en ook dit keer tranen. Niet van ons, maar van onze reisgenoten. Ik keek stiekem heel erg uit naar het samen weer op pad gaan, zelf keuzes maken en voornamelijk Wilbert weer om me heen hebben. Die trok heerlijk zn eigen plan afgelopen maand en er was altijd wel iemand die meeging in zijn onuitputtelijke energie om iets te bekijken of gewoonweg een drankje te doen. Wilbert heeft dus ook iets meer last van de omslag, maar heeft wel ontzettend veel zin in Maleisie en Nieuw-Zeeland.

Wilbert heeft de laatste dag in Bangkok trouwens zijn teen opengehaald aan een overstekend betonblok. Het bloedde echt ontzettend en zag er niet heel fijn uit. Het lopen ging ook niet soepel meer. Niet echt fijn als je net 5 dagen de jungle in zou willen. Maar eerst moesten we nog op Borneo zien te komen.
Eerst een overstap in Kuala Lumpur en daarna nog 2 uurtjes naar Kuching. De weersvoorspellingen waren bar en bar slecht. 5 dagen onweer, meer konden de weermannen er niet van maken. Dat was even balen om te zien, maar het is nou eenmaal niet te veranderen. We hebben voor 2 nachten een boomhut geboekt op een resort, vlakbij het nationaal park. We kijken aan de ene kant uit op de Zuid-Chinese zee en aan de andere kant kijken we de jungle in en dit op een 5 meter hoogte. Hapje gegeten in het eetcafétje en daarna naar bed, de volgende dag stond onze eerste trip al weer op het programma.

Omdat Wilbert nog met zijn teen zat, hebben we een rustig eerste dagje. Het was een boottrip op zoek naar dolfijnen, daarna de mangrove in en daarna Satang eiland bezoeken. Helaas geen dolfijnen, maar wij waren allang blij dat de boot uberhaupt ging, met deze weersvoorspellingen. De mangrove was wel heel gaaf. We hebben krokodillen gezien en de blauwe krab en allerlei planten. Daarna naar het eiland, waar we voornamelijk een beetje rondgewandeld hebben. Vanaf maart komen hier schildpadden hun eieren leggen, maar zover was het nu nog niet.
Op het eiland geluncht, met rijst en kip en vers geplukte kokosnoot en pomelo. Voelde me een echte robinson om zo uit een kokosnoot te drinken. Smaakt helemaal niet naar kokos namelijk. Halverwege de middag weer terug gevaren en toen een beetje gerommeld en genoten van de prachtige omgeving.

Morgen gaan we serieus de jungle in, want Wilberts teen gaat boven verwachting goed. We gaan naar Boka national park en zullen daar ook een nacht blijven. Daar leven de neusapen, dus ik hoop op een mooi plaatje van deze lelijke beesten. Daarna komen we weer hier terug, om te relaxen in onze boomhut en misschien nog een dagje de stad verkennen of een dagje strand?

We houden jullie op de hoogte.

Liefs Wilbert en Claricia

• 19 Februari 2014 - 20:52

Ger Van Hooijdonk:

Hoi Claricia Ik volg jullie reis op de voet en geniet van jullie verslagen. Zo reis ik stiekem met jullie mee. Zeg tegen Wilbert dat hij voorzichtig moet zijn met zijn ontstoken teen. Wij Europeanen zijn n.l
    zeer ontvankelijk voor infecties in de tropen. Mijn motto toen ik daar woonde was altijd : laat je lipstick maar thuis maar doe de jodium in je tas. Goed in de gaten houden dus .. Groetjes en geniet verder van jullie reis ger van Hooijdonk

• 19 Februari 2014 - 20:57

Marcel En Corita:

Wat een prachtige verhalen, wat hebben jullie al veel gezien, van cultuur naar nu meer natuur.
    Blijf genieten van alles en doe af en toe je ogen even dicht om te luisteren naar de stilte en de andere geluiden en te ruiken wat je anders niet ruikt ( behalve die scheet van die tijger dan :) ) Heel veel plezier nog. We blijven jullie volgen.

• 19 Februari 2014 - 22:30

Dirk & Seerung:

Hoi Claricia & Wilbert.
    Goed aangekomen dus.
    Oude vrienden laat je achter, nieuwe vrienden kom je weer tegen.
    Aan het eind van de reis zijn het er een hoop :D
    Jammer van het weer, maar dat verander je toch niet.
    Dus laat de buien maar overwaaien.
    Je bent zo weer droog.
    Ik hoop tenminste dat de temperatuur wel goed is.
    Ik slaap vannacht ook nog op een paalwoning.
    Morgen mag ik weer weg.
    Ik lees de volgende weer thuis

groetjes vanaf de K6CC

• 20 Februari 2014 - 10:59

Opa Verheij:

Goedemorgen, wereld reizigers in het verre Oosten,
    Jullie laatste verslagen weer met veel belangstelling gelezen en we genieten van afstand met jullie mee van alles wat jullie daar zien. We proberen jullie op de kaart op het eiland Borneo te volgen maar onze Bos atlas geeft niet alle plaatsen aan dus schatten we de rest maar. Inmiddels zijn jullie alweer aan week 7 bezig en volgens het reisprogramma blijf je deze week op Borneo. Jullie hebben daar regen en onweersbuien, nou het is hier ook niet helemaal droog maar de temperaturen zijn nog steeds vrij hoog, zo rond de 10 graden en we hebben hier nog geen vlokje sneeuw gezien. Wat een prachtige hut hebben jullie daar om in te slapen meters boven de grond terwijl de bavianen onder je door wandelen. Een aparte belevenis lijkt me dat, misschien wel even afzien voor Wilbert, als hij met zijn zere teen, vermoeid van de tocht door de Jungle de trap op moet. De lift zal wel buiten gebruik zijn. Hier in het verre vaderland zijn oma en opa nog gezond en wij wensen jullie beiden een goede voortzetting op de verdere reis en we zien uit naar de verdere reisverslagen.
    Groetjes van Oma en Opa vanuit hun hutje aan de dijk.

• 20 Februari 2014 - 12:06

Suus:

Willie en Clar!

Wat suuuupergaaf allemaal zeg.. (alweer;)! Kijk maar goed rond in Maleisië, Jeroen en ik willen wel tips van jullie aangezien we tickets geboekt hebben voor deze zomer :-)

Have fun in de jungle!

XX

• 21 Februari 2014 - 06:39

Werner:

Dat Wilbert zijn teen stoot is een beetje dom zal wel een oorzaak hebben (drank) maar je schreef afscheid nemen dat is er maar over enkele weken kom je weer een paar bekenden tegen hou alles heel en tot gauw. Grtz werner