Happy New Year - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

01 Februari 2014 | Vietnam, Hội An

Claries verliet jullie woensdag met de mededeling dat we 's avonds het Chinese nieuwe jaar in gingen luiden. Dat hebben we zeker gedaan. Nadat we het verslagje online hadden gezet zijn we met de groep een hapje gaan eten en zijn we daarna met een aantal nog een borreltje gaan doen in een lokaal cafeetje.

Daar hebben we wat gedronken, gedanst en wat spelletjes gedaan. Denis (onze Canadese reisgenoot) en ik zijn er twee keer hard afgegaan met tafelvoetbal, maar verder was het een gezellige avond. Tegen een uur of elf zijn we richting het strand gelopen om een goede uitgangspositie te verschaffen voor de vuurwerkshow.

En dat was een partijtje gaaf zeg. Dat is heel ander vuurwerk dan wij in Nederland verkopen. Mooier, hoger, harder! Na een kwartier was de show voorbij en zijn we terug richting hotel gelopen. Onderweg ben ik nog bijna (volgens mij viel het mee, volgens de andere scheelde het niks) van mijn sokken gereden door een scooter. In het hotel zijn we gelijk gaan slapen, de volgende dag zouden we namelijk naar een Waterslide Park gaan.

Zo gezegd, zo gedaan! 's Ochtends wakker geworden en ontbeten. Vanuit de ontbijtzaal pikten we toevallig nog een 'drakendans' mee. Een Chinees nieuwjaarsritueel waarmee de boze geesten worden verdreven. Daarna werden we met de taxi opgehaald om richting het waterpark te gaan. Het park bevindt zich op een eiland voor de kust van Nha Trang en was alleen bereikbaar per boot of per kabelbaan. Wij kozen voor de laatste optie!

Eenmaal in het park aangekomen gedroegen Eivind (Noorwegen), Denis en ik onszelf als drie kleine kinderen die voor het eerst in de Efteling komen. Naast veel waterglijbanen waren er ook nog achtbanen, botsauto's etc. We konden onze lol niet op en hebben praktisch iedere glijbaan wel een keer of vier gehad. Glijbanen met vrije val, familieglijbanen met een tube, halfpipe glijbaan. Het kon niet beter.

Denis had een onderwatercamera meegenomen en er zijn de nodige foto's en filmpjes gemaakt. Deze zijn echter vrij groot qua formaat dus die houden jullie tegoed straks in april. Of wellicht vind ik nog een andere manier om ze bij jullie te krijgen.

Rond een uur of vier (na 6 uur van waterpret) was het welletjes en zijn we weer richting het vaste land gegaan. Iedereen was eigenlijk wel dwars af en dat kwam goed uit want er stond weer een nachtbus op het programma. Na het eten stond de bus al klaar en vertrokken we richting Hoi An, waar we nu net zijn aangekomen. De rit was hobbelig, rommelig en niet echt slaapvast maar we zijn aangekomen en daar draait het om.

Nu is het wachten tot de kamers klaar zijn (uurtje of 11) zodat we kunnen douchen en even wat bijslapen. Waarschijnlijk gaan we zo al even het oude centrum verkennen om de tijd te doden.

Veel leesplezier!

Claricia en Wilbert

• 01 Februari 2014 - 11:26

Colinda :

Wow echr gaaf dat jullie het chineese nieuwjaar hebben fevierd zeg, wat geweldig! En dat filmpje zijn we welreuze benieuwd naar.. kan je hem niet versturen via wetransfer? Haha!! Have fun en de beste wensen dan maar he!! Dikke kus uit leerdam

• 01 Februari 2014 - 17:16

Oma Saarloos :

fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. geniet er van nu het kan. lieve groetjes oma.

• 02 Februari 2014 - 19:50

Dirk & Serung:

hahaha, Dus straks een seizoenkaart bij de efteling?
    Leuk om het CNY even mee te pakken.
    Veel plezier daar.