Wat wat wat en op een quad - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Wat wat wat en op een quad - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Wat wat wat en op een quad

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

23 Januari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Daar zitten we dan, in een Cambodjaanse bus met en klein katertje. Ik wilde eigenlijk eerst gaan slapen en later een verhaaltje doen, maar onze chauffeur toetert bij iedere fietser, brommer, tuk tuk die hij inhaalt. En dat zijn er zo'n 10 per minuut. Slapen zit er de aankomende 7 uur dus niet in..

Dan maar meteen een verhaaltje typen, ik wilde het gisteren eigenlijk doen, maar er was amper tijd voor en met zo'n druk programma heb ik even de tijd nodig om te schrijven. Wel ben ik bang dat ik met mn brakke hoofd er een onsamenhangend en wellicht grammaticaal slecht verhaal van maak, maar ach jullie zullen me vast begrijpen.

Gisteren stond de wekker om half 5 om naar de Angkor Wat tempel te gaan waar we van de zonsopgang gingen genieten. Zoals opa inderdaad al zei is het raar dat die in Nederland ook supermooi kunnen zijn en we dat daar nooit doen, staat op de planning! Maar Angkor Wat is toch wel heel bijzonder hoor. Er waren wel wat meer mensen op het idee gekomen, maar achteraf bleek dat maar een klein deel van de bezoekers van die dag. Met een kopje sterke koffie genoten van het langzaam ontwaken van die prachtige tempel en toen eenmaal de zon op kwam de tempel in gegaan. We hadden met de groep een gids, wat erg fijn was om wat meer mee te krijgen over de gehele stad etc.
Het is namelijk niet alleen een tempel maar was vroeger een wereldstad en had een omtrek van 400m2. Het is zelfs een van de zeven wereldwonderen!

Daarna terug naar het hotel voor ons ontbijt en naar de tweede tempel, mijn favoriet van de dag. Het is de tempel van de stad Angkor Thom. Deze tempel wordt ook wel tempel met de lachende boedha's genoemd. Op iedere toren staan vier grote boedha gezichten ingegraveerd. Wilbert heeft er wel 20 voor me gefotografeerd :D
Als laatste de tempel was de Ta Prohm tempel die ze niet gerestaureerd hebben en dus nog helemaal in beslag is genomen door de jungle. De film Tomb Raider is daar ook opgenomen. Was ook erg mooi om te zien en het gaf goed weer hoe de rest eruit moet hebben gezien en hoe spookachtig het moet zijn geweest voor de ontdekkers van het gehele complex.

Toen was het alweer tijd voor lunch en al vrij snel ook tijd voor wat meer activiteit. Een deel van de groep leek het leuk om te gaan quadrijden en dat leek mij en Wilbert ook wel leuk. Omdat er redelijk wat fanatiekelingen waren, vond ik het wel prima achterop en daar gingen we! Er waren ook een aantal mee die nog nooit op een quad hadden gezeten en zij mochten voorop. In een slakkegangentje gingen we door de straatjes van Siem Reap, erg mooi om de stad op deze manier te zien, maar na een tijdje wilden we wat meer avontuur. De begeleiders kregen dat ook vrij snel door (continu lieten we een gat vallen om vervolgens vol gas terug te komen. Dus werd de groep heel subtiel in twee gesplitst en toen ging het los! Tussen de rijstvelden, over zandpaadjes, door modderpoelen konden we onze lol op. Ik zag er niet uit en helaas heeft onze camera de hoeveelheid stof ook niet overleefd :( Dat laatste is echt balen en ik hoop dat ze hem hier voor een paar dollar kunnen maken.

Eenmaal terug in het hotel gedoucht en gingen we een hapje eten met elkaar. De groep klikt echt super goed en we hebben zo veel plezier samen. Dus na het eten zijn we naar een lokale bar gegaan en hebben we een paar biertjes (en een bucket gin tonic) gepakt. Na 22 uur wakker te zijn geweest was t voor mij om 2uur klaar en zijn we naar het hotel gegaan. Ikzelf heb geen foto's van die avond, maar die kan ik vast nog wel krijgen van een van de anderen.

@ Dirk en Seerung, leuk zo'n privegids hahah! Angkor idd die tempels gezien, maar voor mij precies goed voor één dag. Het lastige alleen met deze reis is dat de aankomst en vertrekdagen al vast staan. Als we eenmaal ergens zijn, kunnen we gewoon kiezen waar we heen willen etc. Had graag naar de floating villages gegaan idd, maar paste simpelweg niet in de planning en de busreis stond al vast. Wil ook graag ergens een kookles volgen, maar ook dat is lastig. Nu dus op weg naar Phnom Penh, dus als je nog tips hebt? Zijn er 2 dagen en dan nog 2 dagen Sihanoukville.

Inmiddels in Phnom Penh aangekomen, maar daar gaat Wilbert morgen over vertellen. Het is al laat en morgen vroeg op.

Liefs Wilbert en Claricia

  • 23 Januari 2014 - 22:22

    Tante Ellie:

    Hallo vakantiegangers. Ik nodig jullie uit om van de zomer met mij in Werkendam 'smorgens rond 5 uur naar de zonopgang te komen kijken, vanaf de sasdijk is dat heel mooi, maar ik denk dat het aan de zee nog mooier is. Wij hopen dat je camara weer gemaakt kan worden . Wij genieten van je schrijven ga zo door.
    Groetjes oom Wim en tante Ellie

  • 24 Januari 2014 - 14:37

    Oma Verheij:

    Hier zijn we ook weer, lekker rustig aan het Sas.en om het compleet te maken hebben we hier in de garage ook een Quad staan en modderig land en een hele boel molshopen en water is er net over de weg te vinden. Ik ga daar in iedergeval niet op zitten en hij is ook niet van ons hoor Maar zo te lezen genieten jullie met volle teugen van alles wat je daar ziet en beleefd en met een gids en ome Dirk op de achtergrond kan je het helemaal uitbuiten.We wensen jullie heel veel plezier en een goede gezondheid toe en hopen nog veel berichtjes binnen te krijgen
    Groetjes van Opa en Oma

  • 24 Januari 2014 - 14:41

    Sandra:

    Hoi Claricia en Wilbert,

    Wat een leuke verhalen en wat een belevenis. Jullie zien en beleven veel leuke dingen.
    Ook heel vermoeiend zo te lezen omdat je zo lang op bent soms. Ik ben benieuwd wat jullie verder van Cambodja en Vietnam vinden. Veel plezier en geniet er lekker van.

    Groetjes Sandra

  • 25 Januari 2014 - 14:27

    Petra:

    Heerlijk om die verhalen te lezen.Zo te lezen hebben jullie het geweldig daar.
    Geniet ervan en nog heel veel plezier daar.
    Ik blijf lezen hoor!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 100792

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: