Open water PADI! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Open water PADI! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Open water PADI!

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

22 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Ik heb hem!! Claricia Graveland heeft haar open water PADI!! Ow en Suus trouwens ook hoor!!

Vanochtend vroeg hebben Suus en ik het leerboek er nog maar eens bijgepakt, voor de laatste toets. Om 9 uur kwamen we aan en kregen we te horen dat we een iets andere duikinstructeur hadden. Wel jammer, want die weet natuurlijk precies wat wij niet en wat vooral al wel kunnen. Die oefeningen had ik niet zo'n zin in, ik wilde gewoon duiken!!
Uiteindelijk was deze ook prima, kwam zelfs uit Boxtel, dus heeft heel de dag Brabants gepraat.

Zoals vorige dagen de spullen klaargezet, in elkaar gezet etc etc en toen op weg naar Porto Marie. Hier zijn we zaterdag ook geweest, maar toen hebben we alleen op het strand gelegen. Bij Porto Marie had de instructeur (Marcel) de vorige keer een pijlstaartrog gezien, dus dat was een beetje het doel van vandaag (plus onze PADI halen). De rog hebben we helaas niet gezien, maar het duiken was wel weer fantastisch!!

We hebben ook een onderwatercamera gehuurd, zodat Marcel lekker wat foto's kon maken, dus die kan je hieronder bekijken. Wij staan vooral op de foto's, want de vissen zwommen telkens weg. Gelukkig heb ik de vissen wel gezien ;)

Het programma verder is; morgen strand, zaterdag met dolfijnen zwemmen, zondat de christoffelberg beklimmen en Marieke uitzwaaien en ik hoop echt echt echt dat Suus en ik maandag even nog een duikje kunnen doen. Dit hang vooral af van de vorderingen van haar scriptie die dinsdag ingeverd moet worden. Dus lieve mensen, Suus niet storen!!

Op de foto's is ook te zien hoe goed ik zonder bril en beademing kan onder water. Vooral zonder bril vond ik een lastige (maar vooral irritante) oefening. Ik probeer te lachen, maar onder water is dat best lastig, zoals je ziet..

Ik kan alleen nog maar zeggen, geniet van de foto's

Veel liefs en tot snel..

ps. voor alle mensen die vragen hadden over PADI, hier even een wikipediaatje:

De Professional Association of Diving Instructors (PADI) is één van 's werelds grootste duiktrainingorganisatie en werd in 1966 gesticht in de Verenigde Staten door John Cronin en Ralph Erikson.
Leden van PADI, waaronder duikcentra, vakantieoorden, opleidingscentra, instructeurs, en divemasters, onderwijzen de meerderheid van 's werelds recreatieve duikers, met bijna 946.000 certificeringen per jaar. PADI heeft kantoren in Australië, Canada, Zwitserland, Japan, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten. Het hoofdkantoor, PADI Worldwide, is gevestigd in Californië, Verenigde Staten. PADI-kantoren bedienen meer dan 130.000 individuele professionele leden en meer dan 5000 duikcentra en vakantieoorden in meer dan 175 landen en territoria. Vertalingen van PADI-materialen zijn beschikbaar in meer dan twintig talen. PADI's marktaandeel wereldwijd is meer dan vijftig procent.
Dat je het even weet..

• 22 April 2011 - 04:38

Tante Ellie:

Goedemorgen. Claricia van Harte gefeliciteerd met het behalen van je PAD. Geweldig een duikster in de familie. We genieten van je leuke verslagen en mooie foto's. Het is hier nog steeds mooi weer, 25graden vandaag. Dus genieten wij ook. Ga lekker verder met genieten en duiken. Groetjes oom Wim en tante Ellie

• 22 April 2011 - 05:30

Roos:

Toppie!!!!!

• 22 April 2011 - 06:03

Joke:

Hey Liefste derde,
    Van harte met weer een diploma. Dit keer wel een heel bijzondere hoor. Dat geven de foto's ook goed weer. Doe nog een paar dagen waar jullie goed in zijn. Genieten en er uit halen wat er in zit. Dikke knuffel. XmuttiX

• 22 April 2011 - 08:10

Wilbert:

... (sprakeloos)

• 22 April 2011 - 10:53

Kees & Clara:

He meiske, we zullen het in juli eens gaan bekijken hoe goed jij kan duiken. ... Gefeliciteerd he en geniet er nog een paar dagen lekker van.
    Liefs
    TC

• 23 April 2011 - 12:52

Jan Fokke:

Lieve Dame(s?). Oke Clarisia, het is je gelukt ik ben jaloers, maar ondanks dat, HARTELIJK GEFELICITEERD, geweldig gedaan. Een echte " BRABO" met een duikfles, het moet niet gekker worden.

blijf genieten daar op dat eiland en nog heel veel plezier met het duiken en hopelijk zien jullie nog wat mooie beesten!! groet jan

• 23 April 2011 - 14:16

Opa En Oma Verheij:

Ja ja ,het gaat goed daar he. Onderwater bewoners!!!Leuke foto's ook. Maar wat zullen die vissen er niet van denken als ze die vreemdsoortige wezens daar rond zien zwemmen.Net zo iets als maanmannetjes op de aarde? Wij zitten ook lekker op ons bootje,maar zijn nu even thuis.Geniet er van ,het is zo weer om. Groetjes vanuit Werkendam met een heerlijk temperatuurtje van 26 graden Doeiiiiiiii