dagje Kaapstad - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu dagje Kaapstad - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

dagje Kaapstad

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

24 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Om te beginnen wil ik mijn schoonzusje feliciteren met haar verjaardag!! Hebben vanochtend al even gebeld, maar bij deze nogmaals van harte!! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Verder wil ik mijn schoonvader geruststellen dat we in Oudtshoorn een zelfgemaakt vingerhoedje hebben gekocht. We zijn erg nieuwsgierig waar je deze voor nodig hebt??!!

Maar goed, vandaag dus naar Kaapstad geweest. Onze planning was om eerst naar de tafelberg te gaan en daarna met de tour van 1 uur naar Robbeneiland. Alle Afrikanen die we daarover gesproken hadden, hadden het afgeraden om te gaan, maar wij wilden toch. Dus zijn we ook geweest.

Allereerst de tafelberg. eenmaal in de auto vanuit Hermanus hebben we heel hard gehoopt op mooi weer. Gister kregen we van Nienke te horen dat er veel mist om de berg hing en de vorige dagen was ook niet veel soeps. Onze eerste dag in Kaapstad hebben zelfs heel die berg gemist terwijl Kaapstad eromheen gebouwd is.
Vandaag hadden we erg veel geluk, want het was niet een beetje helder, maar echt super de super helder. Geen wolkje aan de lucht, dus ook weer een lekker warm zonnetje. En wie wordt daar nou niet vrolijk van??

Toen we aankamen bij de berg zien we opeens twee mensen erg enthousiast naar onze auto zwaaien; Tommy en Nienke.. Ja ja, we komen elkaar gewoon echt overal tegen, maar was wederom weer even gezellig!!
Helaas meldde Nienke gelijk dat de kabelbaan stuk was en inderdaad er hingen twee bakjes stil op zo'n kilometer hoogte. Gelukkig werd ook dit probleem vrij snel hersteld en konden wij ook omhoog. Het uitzicht was echt prachtig, zoals de foto's en het filmpje laten zien.
Een half uurtje op de berg rondgelopen en toen weer naar beneden, want we moesten om half 1 in de haven zijn.

In de haven nog even een hapje gegeten voordat we de boot op gingen. Nog half getraumatiseerd van onze trip met de walvissen ging ik braaf op een bankje achterop zitten, maar deze keer viel het mee.

Robbeneiland was zeker de moeite waard, om het gelijk maar even samen te vatten. Eerst zijn we met een bus rondgeleid over het eiland en daarna een cellenblok ingegaan. Daar kregen we een verhaal te horen van een oud gedetineerde, wat iedereen erg aangreep. Wat die mensen daar is aangedaan is niet te omschrijven. Ook de cellen waren zo klein, ik ken mensen die een groter bed hebben dan zo'n hele cel was!!

Daarna weer op weg naar huis gegaan met de boot. Naar huis gereden en lekker hapje vis gegeten in ons dorpje aan de zee. Beter kan je je dag volgens mij niet eindigen.

Morgen neem ik Wilbert voor zn verjaardag mee naar de haaien (gezellig he) en ik hoop dat we er heeeeeel veel zien!!
Daarna gaan we onze koffers pakken en begint ons laastste reisje richting Johannesburg

Tot zaterdag lieve mensen

liefs Wilbert en Claricia

• 24 Juni 2008 - 19:47

D & E:

Wederom prachtige foto's. Zie ook kommentaar mailtje zondag 22. Groetjes D & E

• 25 Juni 2008 - 08:54

Maiya:

Hallo broer en schoonzusje.
    Ik heb een keivette verjaardag gehad. Met veel leuke kado's en veel vrienden en vriendinnen.Tot zaterdag. En wist je nog niet dat Pa vingerhoeden spaart. Is ieder jaar hetzelfde als we met vakantie gaan!!!! Staat er wel op datie uit Afrika komt?

• 25 Juni 2008 - 17:21

Opa Oma Verheij:

Hallo Wilbert en Claricia nog even op de valreep een berichtje van ons". internet was van streek maar Opa,s computer doet het weer en met Opa gaat het weer heel goed gelukkig Jullie site nog niet helemaal gelezen maar eerst even het berichtje klaarmaken. Maar jullie hebben een heerlijke vakantie en zaterdag weer thuis dat is ook weer fijn dan hopen we jullie weer gezond en wel te ontmoeten tot dan en een heel goede terugreis gewenst van Opa en Oma

• 25 Juni 2008 - 19:05

Jos:

hai afrikagangers, wat valt er nog te zeggen als je deze foto's ziet, een collegae spaart vingerhoedjes van over de hele wereld, pas goed op julliezelf baie vreugd en ons praat weer, groet(schoon)pap