Die twee gingen toch... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Die twee gingen toch... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Die twee gingen toch...

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

23 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag zouden we dus eindelijk walvissen gaan zien. We hadden de wekker vroeg gezet, 8.00u, zodat we ook nog even een verslagje van gisteren op de site konden zetten. Deze wekker hadden we echter niet nodig. In het appartement boven ons zat namelijk een of andere psychoot die het nodig vond om heel de nacht lang keihard te schreeuwen.

Op zich is dat nog niet zo heel erg, maar als hij maar blijft roepen dat hij de huisbaas gaat vermoorden word je toch wel wat angstig. Dat alles ging gepaard met hele rare geluiden (timmeren, tikken, dreunen etc.) dus we hebben een belabberde nachtrust gehad. Toen het buiten eenmaal licht was geworden hebben we de sleutel ingeleverd, spullen gepakt en zijn we richting Hermanus gereden.

We zouden voor vijf dagen in Kaapstad blijven maar dat zagen we niet echt meer zitten. Bovendien gingen we toch walvisvaren en naar haaien duiken (woensdag) in de buurt van Hermanus, dus daar zitten we nu in een backpackershotel waar het echt heerlijk is en we alweer helemaal zijn bijgekomen van het avontuur in Kaapstad.

Maar goed, walvissen spotten. HET IS GELUKT!!! We hebben twee walvissen gezien, wat zeehonden en ook nog een aantal dolfijnen (zie filmpje, wel goed kijken maar ze zitten er echt). Echt super, hetgeen je op de foto’s ziet is overigens ongeveer 10% van de gehele walvis, dus deze beesten zijn echt enorm groot (vergelijkbaar met 10 volwassen olifanten).

Voordat we echter de walvissen zagen dacht Claries ze even van heel dichtbij te bekijken. Wij zaten voor op het jacht toen we de haven uitvoeren. De oceaan was echter wat onrustig en de tourguide zei dat het verstandiger was om binnen te komen zitten. Dus wij maar opgestaan, wat best moeilijk ging zo op open zee, en naar achteren gelopen. Echter, het moment waarop Claries de reling langs de zijkant van het jacht vast wilde pakken klapte het jacht naar beneden, van een golf af. Als een ware ballerina herstelde ze haar evenwicht snel, maar voor een paar seconden leek het net of ze overboord ging. Ik zit nog steeds met tikkende hartkleppen…

Verder was de ervaring echt super, van de twaalf toeristen waren wij samen met een andere man de enige die niet zeeziek waren geworden. Hebben we dus wat wilde waterdieren gezien en een heerlijk dagje op zee gehad.

Morgen keren we overdag terug naar Kaapstad om Robbeneiland en een in nevelen gehulde Tafelberg te bezoeken. ’s Avonds slapen we gewoon weer in Hermanus, waarna we woensdag op zoek gaan naar de haaien.

Groetjes C&W

• 23 Juni 2008 - 20:37

Jos:

hai die afrikagangers, als je van die prachtige schepsels door het water ziet gaan kan je toch bijna aan niets anders meer denken, behalve om een vingerhoedje mee te brengen. pas goedop jullie zelf, groetmoi

• 23 Juni 2008 - 20:50

Tante Ellie:

Hallo vakantiegangers. Wat zien jullie mooie dingen, ik heb zitten genieten van de filmpjes. In eenwoord prachtig.Wat zal het straks tegen vallen in Nederland. groetjes oom Wim en tante Ellie

• 24 Juni 2008 - 05:19

Dirk Verheij:

Dus toch gelukt.
    Filmpje kan ik hier niet zien, dat vinden ze bij Total leuk om te blokken :(
    Maar dat zie ik thuis ben.
    Geniet lekker van je laatste dagen.

• 24 Juni 2008 - 16:22

Kees & Clara:

He lieverds, en dat alles gezien zonder zeeziek te worden. Heel erg leuk, en nu op naar de tafelberg en wie weet heb je een heldere dag.
    Liefs,
    TC