Struisvogels gespot!! - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Struisvogels gespot!! - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Struisvogels gespot!!

Door: Wilbert & Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

20 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Swellendam

Hallo allemaal,

Nadat we gisteren wat wilde dieren hadden gezien zijn we vanochtend na een lekker ontbijtje en een goede nachtrust richting Highgate Ostrich Farm vertrokken.

Dit lag op de route naar Swellendam, waar we nu overnachten zodat we wat korter bij Kaapstad zitten.

Maar goed, to the point, we hebben dus allerhande leuke dingen gedaan met struisvogels. Onze gids, een Waal die al over heel de wereld had gestruind en nu dit baantje deed om zijn studie in Kaapstad te bekostigen, was dolenthousiast en wij eigenlijk ook wel.

Na eerst de veren nader bekeken te hebben (zwarte struisvogels zijn mannetjes en de wat grijzigere vrouwtjes) liet hij ons zien hoe een plumeau van struisvogelveren gemaakt werd. In anderhalve minuut had de beste man zo'n ding in elkaar gezet.

Ook hebben we de eieren besproken, best grote dingen die zo'n twee kilo kunnen wegen als ze uitkomen. Om de site een beetje interactief te houden, met hoeveel kippeneieren is een struisvogelspiegelei vergelijkbaar?

Daarna mochten we de dieren gaan voeren, hand vol met mais en de vogels maar laten happen. (Ik was er persoonlijk niet zo goed in, getuige de hoeveelheid mais die op de grond viel. Ow, er is ook een filmpje van inderdaad).

Na de voersessie moesten we samen met onze gids een klein stukje rijden en gingen we bij een 'nest' kijken. Daar nog een eitje vastgehouden en Claries heeft er zelfs nog opgestaan, zie foto.

En toen natuurlijk hetgeen waar we voor gekomen waren. Zitten / rijden op deze beesten. Ik mocht niet (80kg is het maximum) rijden, maar Claries wel en laten we daar nu net beeldmateriaal van hebben! Het is echt te hilarisch voor woorden en in dit geval ben ik in ieder geval heel blij dat we het op beeld hebben vastgelegd.

Daarna zat de tour erop en vertrokken we richting Swellendam. Na drie uurtjes rijden daar aangekomen hebben we snel boodschappen gedaan, een handwasje (Claries) en een pastaschotel bereid (Wilbert). Na de maaltijd zijn we dit stukje gaan typen om jullie ook nog even te kunnen vermaken.

Morgen vertrekken we richting Kaapstad en de volgende bestemming is dan Amsterdam via Johannesburg!! Nog één weekje genieten, dan afstuderen en dan...

Groetjes C&W

• 20 Juni 2008 - 17:02

C&W:

ff vergeten te zeggen dat de foto's van gisteren ook online staan!!

Nogmaals groetjes!!

• 20 Juni 2008 - 17:21

Jos En Roos:

hai afrikagangers, dit is het meest op de lachspieren werkend filmpje, fantastisch, gelezen dat jullie al DICHTER bij kaapstad zitten en er korter bij zijn. pas goed op julliezelf, baie vreugd en ons praat weer, groet (schoon)pap,mams

• 20 Juni 2008 - 22:04

Werner:

Waarom zit Wilbet niet op een struisvogel durfde hij niet of werd het jullie aangeraden het niet te doen. jullie hebben al contact gehad met Lenie dat het goes was ik heb al twee kratjes extra meegenomen!!!!!!
    He tot ziens en geniet er van.
    Gr Werner en lenie eb de rest

• 21 Juni 2008 - 13:36

Tommy En Nienke: