I believe I can fly - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu I believe I can fly - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

I believe I can fly

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

24 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

De wekker ging dus erg vroeg vanochtend en eigenlijk gelijk werd Nienke gebeld. De vlucht ging door en er kon nog iemand mee, gratis.. Wij gelijk Neelke gebeld, maar in haar eindeloze goedheid zei ze dat we eerst Marije en Delano moesten vragen. Neelke was hier toch nog wel even.. Delano wilde gaan werken, dus Marije ging weer een micorlightflight doen.

Om 6uur werden we met een mercedes opgehaald op weg naar het vliegveld.

We moesten ons eerst in een microlightflightpak (ja oma, dat is pas een leuk scrabble woord) hijsen, wat gepaard ging met een hele fotosessie. De vliegtuigjes werden erbij gehaald en Nienke en ik gingen samen met een andere gast de lucht in.
Je kreeg ook een koptelefoon en een helm op, net als Gea bij haar motorrijden. Het verschil hierbij was, dat ik wel terug kon praten. Helm op, gaan zitten en toen de startbaan op. Er werd me nog even uitgelegd waarom de baan 010 heette en toen gingtie vaart maken. Door de vaart werden we vanzelf door de wind opgepakt en we gingen de lucht in.
Echt een heel bizar gevoel, zelfs op het enge af. Maar naar een tijdje went dat en is het alleen maar genieten.

We hebben echt heel veel giraffen, impala’s (ja Clau, niet boeiend, maar het is toch anders vanuit de lucht), olifanten, waterbuck etc etc.
Toen vroeg mijn piloot of het in Holland erg koud is, en ik antwoordde met: ‘Altijd!’, daalde hij gelijk boven de Olifantsriver en vlogen we echt net boven de rivier. Was heel mooi om te zien en we zagen grote krokodillen en Nijlpaarden.

Toen was het alweer tijd om terug te vliegen, hebben nog via de golfbaan gevlogen en we zagen daar nog giraffen.

Eenmaal weer met beide benen op de grond, vertelde Nienke me dat ze erg ziek was geworden, dus mocht ik nog een keer samen met Marije. Deze vlucht was iets korter, maar net zo indrukwekkend. Het is net als motorrijden, maar dan boven de grond..

Zit nu mn stukje te typen en ga vanmiddag lekker in het zonnetje liggen, vanavond gaat er een bushbraai uit en Nienke en ik hadden zin om mee te gaan.
Zoals jullie weer eens lezen, het verveeld na 3 maanden nog steeds niet!!

Ook heb ik wat foto’s van het afscheid van mama en Claudia op de site gezet en wat foto’s dat ik de band aan het verwisselen ben.
Geniet ervan en ik hoop dat ik straks weer foto’s met mn eigen camera op de site kan zetten..

Veel liefs

ps. Heb er inmiddels alweer 400 foto's op staan, dus als jullie nog van foto's willen genietn.. Hint hint..

  • 24 April 2008 - 09:34

    Faar:

    He meis!! Wat ziet dat er gaaf uit zeg, dat microlightfliegen ;)!! Weer zo'n super ervaring! Ben nog steeds jaloers hoor.

    Maarten en ik hebben gistere het grootste gedeelte van mijn kamer naar ons huisje verhuisd!! hihi best raar na 2,5 jaar hoor. Verder gaat Maarten aankomende weekend 5 dagen wandelen en daarna gaan we helemaal over!!Jeej spannend he.
    Kan niet wachten tot jij het ook ziet.

    Geniet nog van alles meis!!

    Liefs Faar

  • 24 April 2008 - 19:42

    Gea:

    Hey zusje, wat ziet dat er gaaf uit. Echt niet normaal. Ben wel een pietsie-beetje jaloers op al dat moois wat je daar zit. Ik ga je zo ff bijpraten in een mailtje. Ben met zoveel dingen bezig dat ik dat beter in een mail kan zetten.
    Dikke kus en tot snel!!!

  • 24 April 2008 - 21:25

    Dirk:

    Gaaaaaafffffff
    Ik ga naast mijn andere nicht staan.
    Kunnen we samen jaloers op je zijn.
    /me wil ook :D
    Je hint is trouwens over gekomen :P
    Veel plezier daarzo

  • 24 April 2008 - 21:51

    Opa Oma Verheij:

    Zo vliegende hollander Ga je nog eens zoiets beginnen als[ ter land ter zee en in de lucht]dan kom ik kijken hoor als je maar niet te ver weg ben.Heb net nog even een babbeltje met Ome Dirk gehad op de mail van jou ook weer hele mooie foto,s gezien,het lijkt een beetje eentonig om dat iedere keer weer te zeggen, maar het is gewoon zo ,we blijven naar je verhalen uitkijken ,en er van genieten heel veel liefs en groetjes ook van Opa doeiiiiiiiiii

  • 25 April 2008 - 07:17

    Claricia:

    Dankjewel lief oompje.
    Als bedankje neem ik je mee op een micorlightflight, moet je alleen wel hierheen komen...

  • 25 April 2008 - 19:33

    Jos:

    hai meis, dit is echt hartstikke super joh.
    groetjOs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 100855

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: