Laatste uitje met zn drietjes in Afrika - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Laatste uitje met zn drietjes in Afrika - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Laatste uitje met zn drietjes in Afrika

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Oei, de wekker ging weer eens bar vroeg. Om 5 uur zouden we vertrekken naar Tschukudu, een gamelodge waar we kennis zouden maken met Chobi, een tamme leeuwin. Een Nederlands koppel wat ook op de lodge verblijft ging gezellig met ons mee. Met zn vijven in een golf Chico (die we de vorige keren ook gehuurd hadden), maar alles ging helemaal goed!
Een rit van bijna een uur, toen door de gate en lekker door de private game reserve gereden. Op het moment dat ik wilde zeggen dat hier ook wilde dieren lopen, kwamen we een groep zebra’s en gnoe’s tegen. Dat was het voor die dag, maar we waren natuurlijk ook voor iets heel anders gekomen!

Eerst lekker kopje thee gedronken en toen werden we bij elkaar geroepen voor de walk. Zoals ik in mn vorige verhaaltje al verteld heb, gingen we een walk doen met de leeuw Chobi en de hond Prince. Was gewoon super en deze keer was Chobi in een relbui. Telkens probeerde ze te ‘jagen’ op Prince. Zo spelen leeuwen nou eenmaal!!
Nog met zn allen mooi geposeerd voor de foto wat een mooi plaatje op heeft geleverd!
Ook zijn we nog even naar de cheeta’s geweest, die niet eens voor ons wegdoken. Claudia heeft dus weer eens haar fotografische kunsten kunnen vertonen!!

Daarna lekker ontbeten met zn vijven en op weg naar Hoedspruit. Mama en Claudia hebben heerlijk gecurioshopt (is dit een woord) en na een heerlijke cappucino met muffin (mede mogelijk gemaakt door ome Leen en tante Jennie) weer op weg naar huis gegaan.
Claudia is toen weer het bed in gedoken en mama en ik zijn naar het zwembad gegaan.

Gelukkig heeft de auto het deze keer wel uitgehouden en mama en ik hebben hem weer teruggebracht. Allerlei bizarre kosten zijn in rekening gebracht en tot overmaat van ramp heb ik mijn camera in de auto laten liggen. Nog niets is zeker, maar de kans is vrij klein dat ik m nu nog terugkrijg…
Ondanks al deze kleine tegenslagen heb ik een superweek gehad en was het raar om mama en Claudia vanochtend weer op het vliegtuig te zetten.
Gelukkig begreep ik het heel goed en heeft Nienke me vanmiddag naar het zwembad gesleurd! Lekker gezwommen en geluierd en straks een happie eten.

Claudia gaat morgen als het goed is een uitgebreid reisverslag op de site zetten, dus ik ben erg benieuwd!! Lieve zus en lieve mama, bedankt voor deze superweek!!!

Heel dikke kus Claricia

• 19 April 2008 - 16:31

Claricia:

Door het gezeur met mijn camera, zijn dit dus allemaal foto's van Claudia. Ook de zonsondergang foto's!!
    Alle eer aan mn big sister!!

• 19 April 2008 - 18:21

Opa Oma Verheij:

Hier is Oma alvast om je te vertellen,dat we aan je denken en met je meeleven,maar ook aan Mama en Claudia,die nu weer in de lucht zitten en maar hopen dat ze aub niet zo,n beroerde reis treffen als op de heenweg,maar ja ze zitten in het vliegtuig en ze moeten mee/een variant op het gezegde ,,Je zit in het bootje en je moet varen"We horen het morgen wel als ze weer thuis zijn Claricia hou je haaks en Nienke dank je wel,voor het naar het zwembad sleuren van onze kleindochter.Misschien zijn de rollen over een paar weken wel weer omgedraaid als jou familie vertrekt. Maar die moeten nog komen dus voor jou nog Hiep hoi maar jullie zijn zo elastisch daar rollen jullie gewoon weer doorheen hou jullie haaks en we horen jullie wel weer Doeiiiiiiiiiiii

• 19 April 2008 - 21:26

Oom Wim Tante Ellie:

Hoy grote nicht. Alles net gelezen en ook dat je ma en zus weer weg zijn.\zal even wat vertellen over je kleine neefje, hij doet het goed. Sinds gister drinkt hij eerst waren zijn slikreatie nog te zwak.Huilt op zijn tijd. En als hij op temparatuur blijf mag hij gauw uit de couveuse.Als Hendrika morgen hier is kijken we of we een fotot van hem kunnen sturen. Ik krijg het niet voorelkaar.Hou je haaks he en ga maar lekker zwemmen.Groetjes tot gauw.

• 19 April 2008 - 23:38

Hiiii:

Heb het ff bij zitten lezen.
    Erg gezelli zo met z'n alle.
    /me hoopt wel dat je clau dr camera achter hebt gehouden want de foto's zijn erg mooi.
    Of doe je cam t al weer?
    Wat ga je morgen doen?
    /me komt net uit de stad en gaat uitsnurken.

Laterzzz, Ome Dirk

• 20 April 2008 - 04:47

Claricia:

Mn camera lag in de huurauto en is nu dus waarschijnlijk weg.
    Helaas even geen foto's, want een nieuwe zit er even niet in!!
    Geniet hier maar dubbel van!!

Kus Claries

• 20 April 2008 - 09:41

Kees & Clara:

Hoy meiske nou dat was me het weekje wel! We hopen dat je wel stukjes blijft schrijven over je belevenissen al zullen er dan voorlopig geen foto's bij zitten. Jammer, maar we hebben al veel moois gezien. Hou je haaks de komende weekjes en aftellen geblazen naar juni !
    Groetjes
    TC

• 20 April 2008 - 18:44

Jos:

hai meis, balen van die camera.kop op dat je moe en zus weer weg zijn. zo komt de familie van nienke en straks lest best den wilbert. baie vreugd en ons praat weer. pas goed op jezelf hoor. groetjOs